Άρθρα - απόψεις

Προσοχή στην πλάνη της διαδικτυακής αξιολόγησης !

Έχω γράψει και παλαιότερα για τις παγίδες που κρύβει για επαγγελματία και καταναλωτή η κριτική στο Διαδίκτυο (https://www.mandalos-eyecenter.gr/index.php/nea-arthra/poso-empisteyeste-tis-online-kritikes-ton-iatron), αλλά με αφορμή ένα πρόσφατο περιστατικό εξόφθαλμα ψεύτικης αξιολόγησης ιατρών που αποκαλύφθηκε από συνάδελφο θεώρησα σκόπιμο να ξαναγράψω σχετικά με το θέμα, αυτή τη φορά λίγο πιο αναλυτικά.

Ορισμένες διαδικτυακές πλατφόρμες καταχώρισης επαγγελματιών παρέχουν τη δυνατότητα online κριτικής-αξιολόγησης του επαγγελματία και των υπηρεσιών του. Παρά το γεγονός ότι η αξιολόγηση των επαγγελματιών είναι θεμιτή και ευκταία, κατά κανόνα γίνεται χωρίς την απαραίτητη πλήρη διασφάλιση της γνησιότητας της αξιολόγησης. Ορισμένα παραδείγματα αναφέρονται παρακάτω:

1. Η επαγγελματική καταχώριση στη Google: η Google επιτρέπει αξιολογήσεις, εφόσον ο χρήστης διαθέτει αντίστοιχο λογαριασμό. Ωστόσο, κατά τη διαδικασία δημιουργίας ενός τέτοιου λογαριασμού/gmail δεν απαιτείται εξακρίβωση των στοιχείων ταυτότητας. Το αποτέλεσμα είναι, ότι κάποιες κριτικές γίνονται από άτομα που δεν χρησιμοποιούν το πραγματικό τους όνομα αλλά ψευδώνυμο (πχ. αν μπορείτε, βρείτε ποιος/ποια είναι η Evelin Mprianos που πριν από μερικούς μήνες άφησε κριτική για μένα στη Google). Συνυπολογίστε και το ότι ούτως ή άλλως οι κριτικές, θετικές ή αρνητικές, μπορεί να είναι κατευθυνόμενες και θα καταλάβετε πόσο επιφυλακτικοί θα πρέπει να είστε όταν τις διαβάζετε. Έχω μάλιστα παραδείγματα πολλών συναδέλφων μου (εξάλλου και σε μένα έχει συμβεί) που έχουν λάβει κριτική από άτομα που ποτέ δεν έχουν υπάρξει ασθενείς τους.

2. Κριτικές σελίδων στο Facebook: για να αφήσεις κριτική σε μια σελίδα στο Facebook, θα πρέπει να έχεις ενεργό λογαριασμό-προφίλ. Το Facebook διαθέτει αλγόριθμους αναγνώρισης ύποπτων ή ψευδών προφίλ, ωστόσο κι εδώ τα πράγματα δεν είναι πλήρως στεγανά όσον αφορά τη γνησιότητα και αξιοπιστία των κριτικών. Λόγου χάρη, η μοναδική χαμηλή αξιολόγηση (1 αστέρι με άριστα τα 5) που έχω στην Fb-σελίδα μου έως τώρα προέρχεται από κάποιον με ύποπτο ως προς τη γνησιότητα προφίλ και ο οποίος (σωστά μαντέψατε) ουδέποτε υπήρξε ασθενής μου. Πλέον το Facebook έχει αλλάξει τον τρόπο αξιολόγησης των σελίδων και επιτρέπει απλά το να προτείνεις (ή να μην προτείνεις) τη σελίδα μαζί με σχετικό σχόλιο (ή σχόλιο για βελτίωση).

3. Στην Ελλάδα, οι κύριοι επαγγελματικοί κατάλογοι πανελλαδικής εμβέλειας (Χρυσός Οδηγός, Vrisko) δεν παρέχουν δυνατότητα αξιολόγησης του καταχωρισμένου επαγγελματία. Ωστόσο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες υγείας, υπάρχουν ορισμένες διαδικτυακές πλατφόρμες/πύλες στις οποίες ο χρήστης μπορεί να αξιολογήσει τον επαγγελματία. Δεν θα αναφερθώ ονομαστικά στις πλατφόρμες, καθώς τουλάχιστον μία από αυτές είναι υπό διερεύνηση της νομιμότητάς της από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, ωστόσο θα εξηγήσω μερικά πράγματα για τον τρόπο λειτουργίας τους και τα ενδεχόμενα κενά αξιοπιστίας. Κάποιες λοιπόν από τις πλατφόρμες προσφέρουν τη δυνατότητα στους εγγεγραμμένους χρήστες τους να συνάψουν ραντεβού μέσω της πλατφόρμας και να πραγματοποιήσουν επίσκεψη σε κάποιον από τους επίσης εγγεγραμμένους ιατρούς και κατόπιν να τον αξιολογήσουν. Κάποιες άλλες όμως λειτουργούν διαφορετικά: διατηρούν βάση δεδομένων των ιατρών εν αγνοία τους και χωρίς πρότερη εγγραφή τους στην πλατφόρμα και κατόπιν δίνουν βήμα στο κοινό για κριτική/αξιολόγηση σε οποιοδήποτε ιατρό, χωρίς όμως να επιβεβαιώσουν την αλληλεπίδραση του ασθενούς με τον ιατρό, χωρίς να ενημερώσουν τον ιατρό για την ύπαρξη αξιολόγησης στο όνομά του και μάλιστα ορισμένες φορές χωρίς να δίνουν τη δυνατότητα στον ιατρό να απαντήσει σε μια κριτική. Επίσης, δημοσιεύουν τις αξιολογήσεις ανώνυμα (στο όνομα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων του ασθενούς-αξιολογητή) και απλώς ζητούν από το χρήστη να εγγραφεί στην πύλη αξιολόγησης με ένα έγκυρο email, ώστε να του στείλουν το σύνδεσμο επιβεβαίωσης της εγγραφής του. Αλλά όπως ανέφερα νωρίτερα, η δημιουργία ενός email δεν απαιτεί να αποδείξεις ποιος πραγματικά είσαι (επομένως, μπορείς να εγγραφείς με ψευδώνυμο και να αξιολογήσεις ανώνυμα, όπως έχω διαπιστώσει).

Απαιτείται λοιπόν μεγάλη προσοχή και επιφυλακτικότητα στις κριτικές που διαβάζετε στο διαδίκτυο, ειδικά στις ανώνυμες. Μπορεί να σας διαμορφώσουν εντελώς λανθασμένη γνώμη (είτε θετική είτε αρνητική) για τον επαγγελματία (οποιουδήποτε κλάδου), χωρίς καν να έχετε αλληλεπιδράσει μαζί του. Τουλάχιστον όσον αφορά τον τομέα της Υγείας, για την ώρα δεν υπάρχει καμία πλήρως αδιάβλητη και αξιόπιστη πλατφόρμα διαδικτυακής αξιολόγησης που να λειτουργεί υπό την εποπτεία κάποιου πολιτειακού θεσμικού φορέα. Προσωπικά είμαι υπέρ της αξιολόγησης των επαγγελματιών υγείας, αλλά χρειάζεται ένα εξαιρετικά αυστηρό πλαίσιο που να ελέγχει 1) το σκοπό της αξιολόγησης (που φυσικά επιβάλλεται να είναι η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας και όχι η προώθηση ή η διαπόμπευση του ιατρού), 2) τη γνησιότητα της ταυτότητας του ατόμου που αξιολογεί (πχ. εγγραφή και ταυτοποίηση με τους κωδικούς του Taxisnet ή/και με τον ΑΜΚΑ), 3) το αν η αλληλεπίδραση με τον επαγγελματία που αξιολογείται όντως έλαβε χώρα (πχ. με σχετικό ερώτημα προς τον επαγγελματία/φορέα υγείας ή με την επίδειξη από τον ασθενή του φορολογικού παραστατικού), 4) τι είδους πληροφορίες είναι θεμιτό να αναφέρονται στην αξιολόγηση-κριτική και 5) απαραίτητα να ενημερώνεται ο επαγγελματίας σχετικά και να του δίνεται η δυνατότητα να απαντά στην κριτική. Και κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει με διαφάνεια μόνο μέσω ένός θεσμού της Πολιτείας (πχ. υπό την αιγίδα και εποπτεία του Υπουργείου Υγείας και του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου).

ΠΗΓΗ:https://www.mandalos-eyecenter.gr

Υπάρχει αστική ιατρική ευθύνη στην αναίτια καισαρική τομή και τον εν γένει επεμβατικό τοκετό;

Για πρώτη φορά άνοιξε διάλογος μεταξύ νομικών και γιατρών αναφορικά μετο
φλέγον ζήτημα της αύξησης των αναίτιων καισαρικών τομών στην Ελλάδα και των
εν γένει αναίτιων ιατρικών παρεμβάσεων, στις 13.05.2019, στη Θεσσαλονίκη.
Αφορμή αποτέλεσε η πραγματοποίηση της ημερίδας με θέμα «Η αύξηση των
καισαρικών τομών και των εν γένει αναίτιων ιατρικών πράξεων. Νομική ευθύνη» στο αμφιθέατρο «Ιωάννης Μανωλεδάκης»-αίθουσα εκδηλώσεων του Δικηγορικού
Συλλόγου Θεσσαλονίκης, την οποία διοργάνωσε ο τελευταίος, από κοινού με τις
Εκδόσεις Σάκκουλα Α.Ε., με την αιγίδα της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων,
μετά την έκδοση του βιβλίου της Δικαστικής Λειτουργού, Πρωτοδίκη, Αλεξάνδρας
Παπαχρίστου, με τίτλο «Η αστική ιατρική ευθύνη στην αναίτια καισαρική τομή και
τον εν γένει επεμβατικό τοκετό».
Στην εκδήλωση προλόγησαν και απηύθυναν χαιρετισμό ο Χριστόφορος
Σεβαστίδης, Εφέτης-Δ.Ν., Πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων,
και ο Στάθης Κουτσοχήνας, Δικηγόρος-Δ.Ν., Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου
Θεσσαλονίκης.
Εκλεκτοί ομιλητές, προερχόμενοι από τον χώρο τόσο της νομικής όσο
και της ιατρικής-μαιευτικής, εισηγήθηκαν τις επιστημονικές τους απόψεις.
Ειδικότερα, ο Βασίλειος Ταρλατζής, Ομότιμος Καθηγητής Μαιευτικής-
Γυναικολογίας και Ανθρώπινης Αναπαραγωγής του Τμήματος Ιατρικής του Α.Π.Θ.,

ανέπτυξε το ζήτημα των αιτίων εξάπλωσης του φαινομένου της αύξησης των
καισαρικών τομών στη χώρα μας, ενώ η Κωνσταντίνα Νούσια, Μαία, MSc PhD (St),
Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μαιών και Μαιευτών Πάτρας και Πρόεδρο του Παρατηρητηρίου Μαιευτικής Βίας Ελλάδος
δημοσιοποίησε τα ανησυχητικά ποσοστά των καισαρικών τομών σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας που φτάνουν και στο 83,3% και επισήμανε τη νοσηρότητα που προκαλείται σε μητέρα και νεογνό από τις αναίτιες Καισαρικές τομές και αναίτιες μαιευτικές παρεμβάσεις.
Ακολούθως, η Βίκυ Μοσχάκη,Μαία, MSc PhDc, Πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημόνων
Μαιών-Μαιευτών του Εφετείου Θεσσαλονίκης, , Προϊσταμένη Μαία του
Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης,
υπερθεμάτισε στις τοποθετήσεις των προαναφερθέντων εισηγητών.
Για το τέλος της ημερίδας επιφυλάχθηκε η υπαγωγή
των αντίστοιχων συμπεριφορών σε νομικές διατάξεις, προκειμένου να οριοθετηθεί
πού ξεκινάει και πού τελειώνει η νομιμότητα.
Ο Λάμπρος Κιτσαράς, Αναπληρωτής
Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης,

αναφέρθηκε εκτενώς στο ιατρικό σφάλμα από τη σκοπιά του Ιδιωτικού Δικαίου,
ενώ η Αλεξάνδρα Παπαχρίστου, Πρωτοδίκης (Πολιτικής-Ποινικής Δικαιοσύνης), ΜΔΕ Ιδιωτικού Δικαίου, συγγραφέας της ως άνω μονογραφίας,
ανέπτυξε διεξοδικά τις νομικές παραμέτρους του ζητήματος, εστιάζοντας στη νομική ευθύνη των
μαιευτήρων-γυναικολόγων και όλων των εμπλεκόμενων επαγγελματιών υγείας στηναναίτια καισαρική τομή και σε κάθε αναίτια μέθοδο επεμβατικού τοκετού και δη, όχι μόνο σε αυτήν που διενεργείται χωρίς την ενημερωμένη συναίνεση της επιτόκου, αλλά και σε αυτήν που επιχειρείται ενώ απουσιάζουν ιατρικοί λόγοι που να την καθιστούν αναγκαία.
Η εκδήλωση,με συντονιστή τον Αναστάσιο Ντούγκα,Ταμία και Πρόεδρο της
Επιτροπής Δημόσιων Σχέσεων του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, και
Προεδρεύοντα τον Απόστολο Καντζέλη, Δικηγόρο, ολοκληρώθηκε με συζήτηση
μεταξύ των παρευρισκομένων και των ομιλητών, η οποία επιβεβαίωσε το αυξημένο
ενδιαφέρον του κοινού για το ακανθώδες αυτό ζήτημα.

Δείτε το Video για την ημερίδα στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ:

ΠΗΓΗ:http://eimaimaia.gr/

 

Με fake έργο στην Υγεία θα δώσει ο ΣΥΡΙΖΑ την μάχη προς τις εκλογές

της Νικολέτας Ντάμπου

Δεν ήταν αρκετές οι ανακοινώσεις τις τελευταίας στιγμής των οικονομικών παροχών της κυβέρνησης στους Έλληνες πολίτες αλλά και στην Υγεία, για να συνεχίσουν να ψηφίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ .

Να θυμίσουμε, αναφέροντας ενδεικτικά, τις 902 προσλήψεις ειδικευμένων ιατρών του ΕΣΥ όλων των ειδικοτήτων, για Νοσοκομεία και ΓΝ-Κέντρα Υγείας σ' όλη την χώρα. Να σημειώσουμε εδώ, ότι οι διαγωνισμοί για τις προσλήψεις γίνονται χωρίς μοριοδότηση ,γεγονός που σημαίνει ότι προσλήφθηκαν πάλι οι φιλικά προσκείμενοι του κόμματος.

Επίσης, να θυμίσουμε ότι ο ΕΟΠΥΥ έχασε τον ρόλο του , αφού ένα μεγάλο αριθμό αρμοδιοτήτων τις πήρε το υπουργείο Υγείας,όπως την επιτροπή διαπραγμάτευσης φαρμάκων η οποία μεταφέρθηκε ως αρμοδιότητα στο υπουργείο υγείας. Γεγονός που τον καθιστά ανενεργό τον ΕΟΠΥΥ, στο να διαχειρίζεται την μεγαλύτερη δαπάνη του, που είναι το φάρμακο. Και τι να πουν οι υπάλληλοι του ΕΟΠΥΥ για το γεγονός ότι, επί χρόνια διοικούνται με απειλές των διοικούντων και των περί αυτών, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουν πρόεδρο και τον αγαπητό της Χρυσής Αυγής αφού τον ψήφισε στην Βουλή !

Να σημειώσουμε,επίσης, ότι το Υπουργείο Υγείας έγινε ένα υπέρ- υπουργείο καθώς όλες οι τελικές αποφάσεις παίρνονται από τον υπουργό που ουσιαστικά στα δύσκολα δεν λαμβάνει αποφάσεις . Η αξιολόγηση των φαρμάκων είναι μηδέν αλλά και η διαπραγμάτευση μηδέν, από όταν μεταφέρθηκε η επιτροπή διαπραγμάτευσης φαρμάκων από τον ΕΟΠΥΥ στο Υπουργείο υγείας .

Παράλληλα ο ΕΟΦ πέραν των φωτογραφικών διαγωνισμών ,του Εθνικού Προμηθευτή του , όπως σας γράφουμε συνεχώς στο healthweb, διαβάστε εδώ :Ιδού ο διαγωνισμός του ΕΟΦ στον οποίο ο ‘’νικητής’’ μονομάχησε με τον εαυτό του, και λόγω δημοσιεύματος μας-Διαβάστε εδώ : Το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Healthweb.gr που οδήγησε σε παραίτηση την πρόεδρο του ΕΟΦ , παραιτήθηκε και η πρόεδρος του ΕΟΦ κ. Αντωνίου , δεν παρήγαγε κανένα ιδιαίτερο έργο και η έλλειψη προσωπικοτήτων στο ΣΥΡΙΖΑ, οδήγησε έναν απλό κτηνίατρο συνδικαλιστή να τον κάνουν Πρόεδρο του ΕΟΦ .

Η ΕΠΥ έγινε ζόμπι , όπως σας γράφουμε τυουλάχιστον τρία χρόνια στο healthweb- Διαβάστε εδώ : Όταν η ΕΠΥ έγινε ζόμπι. Της Νικολέτας Ντάμπου, αφού επί τέσσερα χρόνια δεν είχε ληφθεί η απόφαση για κάποιον διαγωνισμό , πέραν ενός το τελευταίο 6μηνο . Η ΗΔΙΚΑ … το ίδιο ‘’ βιολί ’’ όπως όλα τα χρόνια θυμίζει εκπρόσωπο της ΙΝΤΡΑΚΟΜ … !!! και ο νοών νοείτω!!

Για το ΕΣΥ τι να πρωτοπούμε , τα νοσοκομεία έχουν καταρρεύσει πραγματικά από τΙς ελλείψεις σε όλα τα επίπεδα. Και ο συνωστισμός , δεν έχει προηγούμενο, αφού με τον νόμο της καθολικής κάλυψης των ανασφάλιστων τα νοσοκομεία γέμισαν με ασθενείς αλλά αδειάσαν από προσωπικό , υλικά κ.λπ . Και δεν είναι άλλοθι η χορήγηση περίθαλψης των ανασφάλιστων γιατί η ώρα αναμονής του ασθενούς έφτασε στις 10 .

Και από την άλλη ο κ Πολάκης με τις γνωστές κορώνες του , απομάκρυνε τον πολιτισμό από την Κυβέρνηση και τον χώρο της Υγείας !

Έτσι , λοιπόν , προηγήθηκε, η Νέα Δημοκρατία με 9,5 μονάδες έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές, οπότε εξαπέλυσε η κυβέρνηση την απειλή των προώρων εκλογών , δηλ. σας δίνω μια ευκαιρία να ξανασκεφτείτε...ανόητοι πολίτες…

Αξίζει , να υπογραμμίσουμε ότι Ο αναπληρωτής Υπουργός Υγείας κ.Πολάκης μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού για πρόωρες εκλογές έγραψε στο facebook :

‘’Αλεξη ΡΙΧΤΟ !!! Το διλημμα ειναι ΣΑΦΕΣ! Μπροςτα με τους πολλούς ή πιςω για τους λίγους;

Ο ΛΑΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ!!

Τωρα!!!’’

Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα!

Προηγήθηκε, λοιπόν, η Νέα Δημοκρατία με 9,5 μονάδες έναντι του ΣυΡιζΑ στις ευρωεκλογές και ενδυναμώθηκε το ΚΙΝΑΛ . Να σχολιάσουμε εδώ, ότι η διαφορά των 9,5 εκατοστιαίων μονάδων που χωρίζει την Νέα Δημοκρατία από τον ΣΥΡΙΖΑ είναι η μεγαλύτερημεταξύ των δύο πρ.ωτων κομμάτων, που έχει επιτευχθεί στη χώρα μας και αποτελεί ρεκόρ από το 1981 που διεξάγονται εκλογικές αναμετρήσεις για την ανάδειξη ευρωβουλευτών.

Η χώρα, από σήμερα, μπαίνει σε μια νέα περιπέτεια εκλογών στην μέση του καλοκαιριού και των πανελληνίων εξετάσεων των μαθητών.

Οι Έλληνες ,ας διαβάσουν πολύ σαν τους μαθητές των πανελλήνιων ,να σκεφτούν πολύ και καθαρά και μακάρι να απαντήσουν σωστά την ώρα της ψήφου .

Από την άλλη πλευρά όλα τα κόμματα, ας σκεφτούν ,όλα εκείνα που θα έπρεπε να είχαν σκεφτεί ,ότι θα αναγκαστούν σε συμμαχίες και ότι οι ύβρεις και οι παλαιοκομματικές επιθέσεις είναι αηδείς και ξεπερασμένες αλλά και καταστροφικές για την Ελλάδα και τους Έλληνες .

Ας έχουν τα κόμματα την δέουσα σοβαρότητα και σαφείς πολιτικές προτάσεις και πάνω απ’ όλα πολιτισμό , στην προεκλογική περίοδο τουλάχιστον .Οι σκεπτόμενοι άνθρωποι το απαιτούν απ’ όλους! 

ΠΗΓΗ:https://www.healthweb.gr/

 

Γ. Ελευθερίου στο Iatronet: Πιθανό να κατέβει μόνον ο ΣΥΡΙΖΑ στις επαναληπτικές εκλογές του ΠΙΣ!

"Δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο να μην συμμετάσχουμε στην επερχόμενη εκλογική διαδικασία που επέβαλε το υπουργείο Υγείας”, δηλώνει ο εκπεσών γενικός γραμματέας.
Γράφει: Καραγιώργος Δημήτρης
 

Γ. Ελευθερίου στο Iatronet: Πιθανό να κατέβει μόνον ο ΣΥΡΙΖΑ στις επαναληπτικές εκλογές του ΠΙΣ!
Στον αέρα επιχειρεί να τινάξει τις επαναληπτικές αρχαιρεσίες του Ιουνίου το εκλεγμένο διοικητικό συμβούλιο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ).

Το θέμα παραμένει σε εκκρεμότητα, έπειτα από την απόφαση του υπουργού Υγείας να μην επικυρώσει το αποτέλεσμα των εκλογών του περασμένου Μαρτίου και να ορίσει μεταβατικό διοικητικό συμβούλιο.

Ακολούθησαν αντιδράσεις, ενώ τα εκπεσόντα μέλη του συμβουλίου προσέφυγαν κατά της απόφασης και αναμένεται προσωρινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας τις επόμενες μέρες.

Στο μεταξύ, κλιμακώνουν την αντίδρασή τους αμφισβητώντας ανοικτά τις προωθούμενες από το υπουργείο διαδικασίες.

Αποκαλυπτικές είναι οι δηλώσεις του εκπεσόντος γενικού γραμματέα Γιώργου Ελευθερίου (φωτογραφία) στο Iatronet. Ο κ. Ελευθερίου εκφράζει προβληματισμό για τη συγκυρία και αφήνει ανοικτό να μην μετάσχουν οι παρατάξεις – πλην εκείνης του ΣΥΡΙΖΑ – στις επαναληπτικές αρχαιρεσίες!

“Δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο να μην συμμετάσχουμε στην επερχόμενη εκλογική διαδικασία που επέβαλε το υπουργείο Υγείας”, αναφέρει ο εκπεσών γενικός γραμματέας, για να σημειώσει:

“Είναι απορίας άξιον πώς μπορούν να γίνουν εκλογές στον ΠΙΣ λίγες μέρες πριν από τις εθνικές εκλογές. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, ο υπουργός Υγείας θα έπρεπε να λειτουργεί ως υπηρεσιακός και όχι να προχωρεί σε τόσο σημαντικές πολιτικές παρεμβάσεις.

Το πρόβλημα καθίσταται πολύ πιο σοβαρό, αν αναλογιστεί κανείς το αποτέλεσμα των πρόσφατων Ευρωεκλογών. Τα ποσοστά του κυβερνώντος κόμματος έδειξαν πως η σημερινή κυβέρνηση και ο υπουργός Υγείας είναι σε αποδρομή”...

Ο κ. Ελευθερίου εκτιμά πως η επικείμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας θα δικαιώσει τις θέσεις των προσφευγόντων μελών του διοικητικού συμβουλίου και θα καταπέσει η υπουργική παρέμβαση.

Επικαλείται, μάλιστα, και παρόμοια περίπτωση με την άρνηση του σημερινού Ευρωπαίου επιτρόπου και τότε υπουργού Υγείας Δημήτρη Αβραμόπουλου να δεχθεί το 2009 την εκλογή του Εμμανουήλ Καλοκαιρινού στη θέση του προέδρου του ΠΙΣ.

Με απόφαση της επόμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου (Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου), ήρθη η απόφαση και επανήλθε στη θέση του το νόμιμα εκλεγέν διοικητικό συμβούλιο.

Κανονικά
Στο μεταξύ, το μεταβατικό διοικητικό συμβούλιο ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για τη διενέργεια εκλογών στις 22 Ιουνίου και ταυτόχρονα θα διασφαλίσει την αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών του ΠΙΣ προς τους γιατρούς της χώρας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο ΠΙΣ έχει διεκπεραιώσει όλες τις εκκρεμότητες σχετικά με τις άδειες άσκησης επαγγέλματος και τις εξετάσεις ειδικότητας, ενώ η μισθοδοσία των εργαζομένων έγινε κανονικά.

ΠΗΓΗ:https://www.iatronet.gr/

 

Στουρνάρας: Μπορεί να εμπλακεί ο ιδιωτικός τομέας στο σύστημα υγείας

Τα περιθώρια χρηματοδότησης των συντάξεων μόνο μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι στενά, δηλώνει ο διοικητής της ΤτΕ.

IATRONET

«H παροχή συνταξιοδοτικών υπηρεσιών, λειτουργώντας συμπληρωματικά της κοινωνικής ασφάλισης, μπορεί να αναδείξει τα πλεονεκτήματα των κεφαλαιοποιητικών πυλώνων: μέσω της αποταμίευσης και της παραγωγικής αξιοποίησής της, μπορεί να δημιουργηθεί μεγάλος όγκος αποθεματικών, παρέχοντας πολύτιμους πόρους για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης της χώρας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», υποστήριξε ο Γιάννης Στουρνάρας, μιλώντας στο 12th Insurance Conference.

Σχολιάζοντας την εικόνα του κλάδου σημείωσε ότι πλέον δεν υπάρχουν οι δυσανάλογοι κίνδυνοι που συνεπάγονταν τα νοσοκομειακά προγράμματα με τις ισόβιες και απεριόριστες καλύψεις, ακόμη και με μηδενική δυνατότητα αύξησης των ασφαλίστρων. Σήμερα, τα περισσότερα νοσοκομειακά προγράμματα είναι ετήσια, με λελογισμένους περιορισμούς και απαλλαγές στις καλύψεις. Πλέον δεν υπάρχουν οι εγγυημένες αποδόσεις του ανορθολογικού -ακόμα και για την εποχή εκείνη- 5 και 6%, στις παραδοσιακές ασφαλίσεις ζωής. Τα εγγυημένα επιτόκια αντανακλούν τις εκάστοτε ισχύουσες συνθήκες στις αγορές, και σήμερα κυμαίνονται γύρω στο 2%.

Σύμφωνα με τον διοικητή της ΤτΕ έχουμε ενδείξεις ότι η ασφαλιστική αγορά έχει αρχίσει να ανακάμπτει την τελευταία διετία, με ρυθμό ανάλογο ή και ταχύτερο από την ελληνική οικονομία. Ήδη από το έτος 2017 υπάρχει αντιστροφή της τάσης συρρίκνωσης της αγοράς καθώς τα ασφάλιστρα αυξήθηκαν κατά 2,43% έναντι του 2016. Επίσης, από τα στοιχεία 31.12.2018 προκύπτει ότι η αύξηση πέρυσι ήταν 1,83%. Την ίδια περίοδο, ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας ήταν 1,5% και 1,9% αντίστοιχα.

Ο Γ. Στουρνάρας αναφέρθηκε στην επερχόμενη τομή, στην ευρωπαϊκή -και συνεπώς και στην ελληνική- ασφαλιστική βιομηχανία με την καθιέρωση των «Πανευρωπαϊκών Προσωπικών Συνταξιοδοτικών Προϊόντων», των λεγόμενων εν συντομία ΡΕΡΡ.

«Ως γνωστόν, τον προηγούμενο μήνα εγκρίθηκε ο Κανονισμός για τα ΡΕΡΡ, ο οποίος είναι εφαρμοστέος και στην Ελλάδα, όπως και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με βάση τον Κανονισμό αυτό, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, μέσω της σχεδίασης και διάθεσης τέτοιων συνταξιοδοτικών προϊόντων, έχουν πλέον τη δυνατότητα να αναλάβουν ένα νέο ρόλο εντός του συστήματος ασφάλισης της κάθε χώρας.

Πρόκειται για μια νομοθετική πρωτοβουλία που δεν αποσκοπεί μόνο στην ενίσχυση των ενιαίων δομών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της διευκόλυνσης της κινητικότητας μέσα στον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο, αλλά εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο, με στόχο την αντιμετώπιση των πιέσεων που ασκούνται στα συνταξιοδοτικά συστήματα από τη γήρανση του πληθυσμού, λόγω υπογεννητικότητας και αύξησης του προσδόκιμου ζωής. Το δε ελληνικό συνταξιοδοτικό επιβαρύνεται έτι περαιτέρω από την ανεργία και το brain drain.

Για να χαρακτηριστεί ως ΡΕΡΡ ένα συνταξιοδοτικό προϊόν, πρέπει να έχει σχεδιαστεί ώστε να πληροί συγκεκριμένες, πανευρωπαϊκά κοινές προδιαγραφές ποιότητας. Οι προκλήσεις τις οποίες θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, ανταγωνιζόμενες όχι μόνο άλλες ομοειδείς επιχειρήσεις αλλά και άλλες επιχειρήσεις του χρηματοπιστωτικού, επενδυτικού, ασφαλιστικού κλάδου που θα παρέχουν ΡΕΡΡ, και μάλιστα διασυνοριακά μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι σημαντικές. Χρειάζεται, λοιπόν, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις όχι φοβικά αλλά με τόλμη και αποφασιστικότητα, και συνάμα με σύνεση και προνοητικότητα.

Πέρα, όμως, από το τι θα κάνει η ασφαλιστική αγορά, για να λειτουργήσει ο θεσμός των ΡΕΡΡ, υπάρχει μία «εκ των ων ουκ άνευ» προϋπόθεση. Αυτή έχει να κάνει τόσο με τη φορολογική αντιμετώπιση των εισφορών σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, όσο και των αποδόσεων από τις επενδύσεις του προγράμματος και, τέλος, των παροχών. Αν και θα ήταν ουτοπική η πλήρης φορολογική απαλλαγή και των τριών ως άνω στοιχείων, εντούτοις θα πρέπει, για λόγους ίσης μεταχείρισης, να μην αντιμετωπίζονται διαφορετικά από ό,τι στην κοινωνική ή την επαγγελματική ασφάλιση. Μπορεί ο κρατικός προϋπολογισμός να στερηθεί στην αρχή ορισμένα φορολογικά έσοδα σε σχέση με το αν δεν υπάρξει καμία φορολογική ελάφρυνση. Αυτή, όμως, η υστέρηση θα είναι πρόσκαιρη, λόγω ακριβώς των δευτερογενών θετικών επιπτώσεων που αναμένονται από τις αυξημένες ιδιωτικές αποταμιεύσεις που θα προκύψουν».

«Τα περιθώρια χρηματοδότησης των συντάξεων μόνο μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι πλέον στενά», συνέχισε ο Γ. Στουρνάρας. Παραδέχτηκε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, η συνταξιοδοτική δαπάνη στην Ελλάδα ως ποσοστό του ΑΕΠ, μετά την κορύφωσή της το 2016 (17,3%), προβλέπεται να αποκλιμακωθεί ραγδαία και να διαμορφωθεί σε 10,6% του ΑΕΠ το 2070, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (-6,6 ποσ. μον. του ΑΕΠ έναντι μέσου όρου ΕΕ-28 -0,2 ποσ. μον. του ΑΕΠ).

«Εντούτοις» συνέχισε, «ελλοχεύουν κίνδυνοι για τη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών. Αφενός, η πλημμελής εφαρμογή ή και ανατροπή των μεταρρυθμίσεων αυξάνει τις απαιτήσεις από τα δημόσια ταμεία και συνεπάγεται υψηλότερη συνταξιοδοτική δαπάνη. Αφετέρου, η εφαρμογή των αποφάσεων της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες έκριναν αντισυνταγματικές προγενέστερες περικοπές στις συντάξεις, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο περαιτέρω αύξησης της συνταξιοδοτικής δαπάνης, και μάλιστα πιθανόν με αναδρομική ισχύ. Η Τράπεζα της Ελλάδος εκτιμά ότι οι εξελίξεις αυτές συνδυαστικά αποτελούν τον σημαντικότερο δημοσιονομικό κίνδυνο μεσοπρόθεσμα και δρουν επιβαρυντικά στην ανάλυση βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους. Επιπλέον, τα αποτελέσματα σχετικής εμπειρικής διερεύνησης της Τράπεζας της Ελλάδος καταδεικνύουν ότι τόσο η ταχεία αύξηση του πληθυσμού 65 ετών και άνω όσο και η ενίσχυση της αβεβαιότητας για ενέργειες πολιτικής που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος επιδρούν δυσμενώς και στον ρυθμό αύξησης του κατά κεφαλήν ΑΕΠ».

Όπως είπε, «το συνταξιοδοτικό όμως μπορεί να μετατραπεί από πρόβλημα σε μοχλό ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας. Για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος αλλά και της επάρκειας των συντάξεων για την αξιοπρεπή διαβίωση των πολιτών, τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα που συσσωρεύονται στο πλαίσιο του πρώτου, δημόσιου πυλώνα πρέπει να συμπληρωθούν με συστήματα επαγγελματικής ασφάλισης του δεύτερου πυλώνα και με προσωπικά συνταξιοδοτικά προϊόντα του τρίτου πυλώνα. Σε συνδυασμό με άλλες πολιτικές, όπως η παράταση του εργασιακού βίου, η αύξηση της απασχολησιμότητας των εργαζομένων μεγαλύτερης ηλικίας και η ενθάρρυνση της ιδιωτικής αποταμίευσης, αυξάνεται το εισόδημα των συνταξιούχων και δημιουργείται ένα κατάλληλο κοινωνικό δίχτυ ασφαλείας, ενώ παράλληλα μετριάζονται οι κοινωνικοπολιτικές αντιδράσεις ή και ο κίνδυνος αντιστροφής των μεταρρυθμίσεων. Με τον τρόπο αυτό μπορούν να αμβλυνθούν και οι στρεβλώσεις του σημερινού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης (π.χ. οι υψηλές εισφορές) που δρουν ως αντικίνητρα στην αύξηση της απασχόλησης, είτε από την πλευρά της ζήτησης είτε από την πλευρά της προσφοράς εργασίας».

Το σύστημα υγείας

Το σύστημα υγείας πρέπει να επιτελεί τέσσερις βασικές λειτουργίες, υποστήριξε ο Γ. Στουρνάρας. Η πρώτη είναι η παροχή αυτών που έχει σχεδιαστεί να παρέχει: των υπηρεσιών υγείας. Η δεύτερη είναι η ικανότητα να δημιουργεί το ίδιο τους πόρους του, μέσω της συνεχούς επένδυσης σε νέες τεχνολογίες και εκπαίδευσης του προσωπικού. Τρίτη είναι η χρηματοδότηση, στον βαθμό που οι εισφορές πρέπει να καταβάλλονται, να συσσωρεύονται και εντέλει να χρησιμοποιούνται για την αγορά υπηρεσιών και αγαθών. Τέλος, τέταρτη λειτουργία είναι η εποπτεία, η οποία συνεπάγεται ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του.

Ενώ η τέταρτη λειτουργία αναλαμβάνεται από το κράτος, οι πρώτες τρεις δεν είναι υποχρεωτικό να αναλαμβάνονται εξολοκλήρου από το κράτος, αλλά μπορούν να συμμετέχουν και ιδιώτες. Είναι διαπιστωμένο ότι τα δημόσια συστήματα υγείας δεν θα έχουν εσαεί τη δυνατότητα να παρέχουν πλήρεις υπηρεσίες προς όλους. Συνεπώς, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην κάλυψη των αναγκών των πολιτών για υπηρεσίες υγείας θα βαίνει αυξανόμενη, επιτελώντας μία ή και περισσότερες από τις 3 πρώτες βασικές λειτουργίες. Αν η προτεραιότητα του κράτους είναι η παροχή υπηρεσιών υγείας προς όλους τους πολίτες, τότε δεν μπορεί να τους παρέχει όλες τις υπηρεσίες υγείας.

Μαξίμου: Μητσοτάκης-Στουρνάρας ετοιμάζονται να ακυρώσουν όλα τα θετικά μέτρα
Οι σημερινές δηλώσεις του κου Στουρνάρα που απηχούν απολύτως το πρόγραμμα και τις προτάσεις του κου Μητσοτάκη είναι σαφέστατες, σχολιάζει το Μέγαρο Μαξίμου με βάση τα παραπάνω:

Τα περιθώρια χρηματοδότησης των συντάξεων από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι πλέον στενά και επομένως απαιτείται ένα σύστημα συνταξιοδοτικών προϊόντων του ιδιωτικού τομέα». Πρόκειται για το διαβόητο ασφαλιστικό Πινοσέτ.

Την ίδια στιγμή ο κος Στουρνάρας αμφισβήτησε και τη δυνατότητα χρηματοδότησης της καθολικής πρόσβασης σε δημόσιες υπηρεσίες Υγείας, αμφισβητώντας έτσι μια κεντρική κυβερνητική επιλογή στήριξης των ανασφάλιστων συμπολιτών μας.

Ο κος Μητσοτάκης και ο κος Στουρνάρας ετοιμάζονται να ακυρώσουν όλα τα θετικά μέτρα, να περικόψουν και άλλο τις συντάξεις αλλά και να συρρικνώσουν δραματικά το κοινωνικό κράτος.

Οι πολίτες που σε λίγες εβδομάδες θα αποφασίσουν οριστικά, μπορούν να πάρουν σήμερα μια πρώτη γεύση για τη κοινωνική ισοπέδωση που θα προκαλέσει η επαναφορά στις σκληρές ταξικές πολιτικές του κου Μητσοτάκη και των συνοδοιπόρων του», καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγές: euro2day.gr 

ΠΗΓΗ:http://medispin.blogspot.com

 

Editorial: Πως η έπαρση των υπουργών συνέτριψε το ΣΥΡΙΖΑ! Η περίπτωση του τομέα Υγείας

Της Δήμητρας Ευθυμιάδου

Τελικά αποδεικνύεται στην πράξη ότι η σεμνότητα και η ταπεινότητα δεν έβλαψαν ποτέ κανέναν. Άλλωστε το έχει πει ξεκάθαρα ο θυμόσοφος λαός: «Καλοχαιρέτα τους πεζούς όταν καβαλικέψεις για να σε χαιρετούν κι αυτοί όταν θα ξεπεζέψεις»…

Βέβαια η σύγχρονη εκδοχή της λαϊκής ρήσης, ανήκει στον πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Φίλη ο οποίος μίλησε για «Το ύφος της εξουσίας» το οποίο και φαίνεται να έβλαψε την παράταξή του, όπως υποστήριξε σε δηλώσεις του.

Και πιθανώς να έχει δίκαιο ο Νίκος Φίλης, ότι ένας από τους βασικούς λόγους (υπάρχουν δεκάδες άλλοι) της συντριπτικής ήττας της κυβερνώσας παράταξης είναι το επηρμένο ύφος που απέκτησαν ξάφνου στελέχη που δε θα τα γνώριζε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας τους, όπως θα έλεγε και ο αείμνηστος Γιώργος Κατσιφάρας.
Κι ας πάρουμε για παράδειγμα τα στελέχη του τομέα της Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Ανδρέας Ξανθός
Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός όταν βρισκόταν στη θέση του τομεάρχη Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ, πριν το κόμμα του ανέβει στη εξουσία το 2015, ήταν μάλλον ένας ήπιος άνθρωπος, ευγενής και με καλή διάθεση προς όλους, αφού συνομιλούσε με όλους όσοι τον πλησιάζαν.
Ύστερα ήρθαν οι …μέλισσες. Ο Ανδρέας Ξανθός έγινε υπουργός. Έπαψε να μιλά σε όλους.

Άρχισε να γίνεται επιλεκτικός. Μόνο οι “δικοί μας” και μόνο οι βαριά κομματικοί ή όσοι θέλουν να είναι κοντά στην κυβέρνηση δηλαδή οι ταπεινοί κόλακες.
Με τη δέουσα αυταρέσκεια ο μέχρι τότε ήρεμος Ανδρεάς Ξανθός, μετατράπηκε ξάφνου σε έναν εμμονικό πολιτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ που μεμφόταν όλους όσοι δε συμφωνούσαν με τις αποφάσεις της κυβέρνησης.


Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός
Και κάπως έτσι ο μέχρι τότε ψύχραιμος Ανδρέας Ξανθός, με τη μηδαμινή εμπειρία στα πολιτικά πράγματα, θεώρησε πως μετατράπηκε σε γκουρού της πολιτικής ζωής του τόπου. Σταμάτησε να συναντά όσους του ζητούσαν ραντεβού, έπαψε να σηκώνει τα τηλέφωνα και φυσικά άρχισε- πάντα με …ήπιο και διακριτικό τρόπο ώστε να μη γίνει αντιληπτός– να αρνείται να συνομιλήσει με οποιονδήποτε δημοσιογράφο δεν ανήκε στη «φράξια» των κομματικών εντύπων του ΣΥΡΙΖΑ.

Μ αυτά και μ αυτά άρχισε να κρύβει ακόμη και τα νομοσχέδια, τις υπουργικές αποφάσεις, τις εγκυκλίους, που κατά κανόνα πρέπει να δημοσιοποιούνται στα ΜΜΕ ώστε να ενημερώνεται το κοινό για τις όποιες αλλαγές.
Φευ όμως… Τα …εχθρικά ΜΜΕ μάθαιναν για τις όποιες αλλαγές τυχαία, όταν αυτές είχαν ήδη προωθηθεί στη Βουλή ή είχαν λάβει αριθμό πρωτοκόλλου.

Και κάπως έτσι ο μέχρι τότε άγνωστος Ανδρέας Ξανθός, ο οποίος κατά πολλούς παρήγαγε από ελάχιστο έως και ανύπαρκτο έργο στο υπουργείο Υγείας, έγινε ο σύγχρονος «τσάρος» της Υγείας με το ΕΣΥ να συνεχίζει να είναι υπό κατάρρευση παρά τις αναρίθμητες κορδέλες που κόπηκαν.

Ο αψύς Παύλος Πολάκης
Η περίπτωση Πολάκη είναι λίγο πολύ γνωστή. Αψύς κατά τον πρωθυπουργό, με συμπεριφορά που θυμίζει παρακμιακή γειτονιά του Μπρόνξ λένε πολλοί, αγαπούσε από την πρώτη στιγμή της θητείας του μόνο όσους δημοσιογράφους ήταν αρεστοί στο κόμμα, ενώ έδειχνε ολοφάνερη προτίμηση σε όσους έσπευδαν να δείξουν πόσο οσφυοκάμπτες μπορούσαν να γίνουν, πάντα με σημαία την αριστερή δήθεν ηθική…


Ο Παύλος Πολάκης
Σε στάση άμυνας και επίθεσης σε μόνιμη βάση, αρεσκόταν να συναναστρέφεται μόνο με όσους ξεκινούσαν τη συζήτηση με την εξής φράση: «Πως καταφέρνετε και είστε τόσο καταπληκτικός υπουργός»!

Κατά συνέπεια η παρουσία του περιορίσθηκε από την πρώτη στιγμή στα social media, (όπου λες και κάνεις ότι θέλεις), και φυσικά στα κομματικά έντυπα και τη δημόσια τηλεόραση όπου επίσης όλοι οι κομματικοί φίλοι σε κοιτούν αποσβολωμένοι για το πόσο υπέροχος υπουργός είσαι.
Μ αυτά και μ αυτά και με την έπαρση του κακομαθημένου παιδιού που κανείς δεν του χαλά χατίρι, παρέσυρε στην ψυχοπαθολογία του και τον ίδιο τον πρωθυπουργό που αξιοποίησε δεόντως τον χαρακτήρα του κ.Πολάκη.

Για όσους πάντως μεταφέρουν πληροφορίες και υποστηρίζουν ότι ο Παύλος Πολάκης σε κάποια πρόσωπα συμπεριφέρεται ως… όρνιθα, προς ώρας ελέγχονται.
Δεν είναι λίγοι πάντως εκείνοι που ισχυρίζονται ότι ο αψύς αναπληρωτής, όταν κάποιο ΜΜΕ δεν έγραφε τα όσα ο ίδιος θα επιθυμούσε, έσπευδε είτε να εκθέσει στα social media τον δημοσιογράφο, συνήθως παρομοιάζοντας τον ως ακροδεξιό στοιχείο ή ως πληρωμένη γραφίδα, είτε ακόμη χειρότερα τηλεφωνώντας στους …φίλους του για να απομακρυνθεί παρ’ αυτά ο… απείθαρχος εκπρόσωπος του Τύπου.

Ο Σταμάτης Βαρδαρός
Φωτεινή εξαίρεση– σ αυτές τις ημέρες της ανύπαρκτης δημοσιοποίησης των αποφάσεων της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας και της σκόπιμης έλλειψης επικοινωνίας– αποτέλεσε ο Σταμάτης Βαρδαρός, ο αν.Γενικός Γραμματέας που κράτησε ψηλά τη σημαία της αξιοπρέπειας και της ανθρώπινης επαφής, παρότι πολλοί από την οδό Αριστοτέλους επιχείρησαν να του βάλουν τρικλοποδιές.


Ο Σταμάτης Βαρδαρός
Ο ίδιος αντιστάθηκε δεόντως και με όπλο την ευγένεια και την καλή συνεργασία, επιχείρησε να αντισταθμίσει τα πράγματα.
Σε εποχές όμως μοναξιάς, δύσκολα ένας κούκος να φέρει την Άνοιξη…

“l’état, c’est moi”…

ΠΗΓΗ:https://www.healthreport.gr/

 

Ηλίας Σιώρας : Οι βαθιές ουλές της δημόσιας Υγείας

in.gr - Άρθρο του Ηλία Π. Σιώρα

Δεδομένου ότι η προοπτική είναι οι δήμοι να αναλάβουν τη διαχείριση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) και οι περιφέρειες τα νοσοκομεία, είναι αναγκαίο να εστιάσουμε στον πολύπαθο τομέας της Υγείας.

Άλλωστε μια απ’ τις πρώτες κινήσεις του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα ήταν η επίσκεψή του στο υπουργείο Υγείας την 1η Απρίλη 2015, τάζοντας 4.500 προσλήψεις. Την πρόσληψη 9.000 ατόμων – εκ των οποίων 5.000 μόνιμοι – έταξε στη δεύτερη επίσκεψή του στο υπουργείο Υγείας στις 30 Ιούνη 2017. Και πρόσφατα (12.5.2019) απ’ τη Λευκάδα ο Πρωθυπουργός έταξε 2.500 προσλήψεις κάθε χρόνο για τα επόμενα χρόνια.

Αρχής γενομένης απ’ τα εγκαίνια του Πρότυπου Αστικού Κέντρου Υγείας στον Εύοσμο (10.5.2017) ο Πρωθυπουργός μίλησε για «επαναστατική μεταρρύθμιση» στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) τάζοντας 239 Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤοΜΥ) στο τέλος του 2017. Ετσι, όπως έλεγε ο Πρωθυπουργός στη δεύτερη επίσκεψή του στο υπουργείο Υγείας, «ενισχύονται και αναβαθμίζονται οι υπάρχουσες δομές Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης. Δηλαδή, οι Μονάδες του ΠΕΔΥ και τα Κέντρα Υγείας, ώστε να λειτουργήσουν ως δεύτερο και πιο εξειδικευμένο επίπεδο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία ενός αποτελεσματικού «φίλτρου» προς τα νοσοκομεία».

Πέρα απ’ τις πρωτόγνωρες φανφάρες, οι δημόσιες δομές Υγείας φέρουν βαθιές τις ουλές όλων των αντιλαϊκών πολιτικών όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων. Διά χειρός κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πετσοκόπηκαν οι επιχορηγήσεις κατά 860 εκατ. ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία και 414 εκατ. ευρώ πρός τον ΕΟΠΥΥ.

Μ’ αυτές τις κατακρεουργημένες επιχορηγήσεις η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ «φροντίζει» και τα 2,5 εκατ. ανασφαλίστων που κομπορρημονεί ότι διασφάλισε την πρόσβαση δωρεάν στη δημόσια ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Δηλαδή μοίρασε, όπως κάνει και με τη φτώχεια, τις ίδιες υποβαθμισμένες παροχές σε ασφαλισμένους και ανασφάλιστους.

Από τις 2.760 θέσεις μόνιμων γιατρών που προκηρύχθηκαν το 2017 και το 2018 έχουν διοριστεί 1.800, που οι περισσότεροι δεν έχουν φτάσει στα νοσοκομεία. Πολλές ανάγκες καλύπτονται με επικουρικούς γιατρούς που πληρώνονται απ’ τα ίδια έσοδα των νοσοκομείων και 1.000 απ’ αυτούς θα φύγουν στο τέλος του 2019.

Η πρόσβαση στις δημόσιες δομές Υγείας έχει καταντήσει πια μαρτύριο για τους αρρώστους. Οσον αφορά τις εξαγγελίες για τις 239 ΤοΜΥ αποδείχτηκαν… επαναστατικός βερμπαλισμός και ακατάσχετη κοροϊδία. Μόλις και μετά βίας λειτουργούν 110 ΤοΜΥ και με την υπολειτουργία των ΠΕΔΥ και των Κέντρων Υγείας εξακολουθούν να φορτώνουν τα εξωτερικά ιατρεία, τα νοσοκομεία και να γεμίζουν ράντζα οι διάδρομοί τους.

Εδώ και πάνω από μία δεκαετία οι άρρωστοι -ασφαλισμένοι και ανασφάλιστοι – πληρώνουν απ’ την τσέπη τους 37% – 40% των συνολικών δαπανών υγείας: αυτές οι υψηλές πληρωμές απ’ τα λαϊκά νοικοκυριά κατατάσσουν τη χώρα μας ανάμεσα στις πέντε χώρες σε όλο τον κόσμο και στην πρώτη θέση στην Ευρώπη όσον αφορά τις ιδιωτικές δαπάνες υγείας.

Οι κατακρεουργημένες συντάξεις δεν φτάνουν πια ούτε για την πληρωμή των συμμετοχών στα φάρμακα που καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ. Ετσι οι ηλικιωμένοι καταλήγουν στην αυτοθεραπεία με το να επιλέγουν ποια φάρμακα θα προμηθευτούν ή ανοίγοντας τεφτέρια στα φαρμακεία. Οσο κι αν η κυβέρνηση καμαρώνει ότι διασφάλισε την πρόσβαση και των ανασφάλιστων στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δεν τους απάλλαξε και απ’ τα χαράτσια.

*Ο Ηλίας Π. Σιώρας είναι πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον Ευαγγελισμό, γραμματέας της Ενωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας και Πειραιά (ΕΙΝΑΠ) και υποψήφιος με τη Λαϊκή Συσπείρωση στην Περιφέρεια Αττικής (κεντρικός τομέας)

ΠΗΓΗ:http://medispin.blogspot.com/

 

Προσαρμογή στα μοντέλα Υγείας της άλλης Ευρώπης

Του Θοδωρή Γιάνναρου - Capital.gr

Επίκαιρο καθίσταται, πλέον, το υπόδειγμα των κεντρικών συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στον χώρο της Υγείας, σε επίπεδο λειτουργίας νοσοκομειακών μονάδων, το οποίο εφαρμόζεται με επιτυχία εδώ και 25 χρόνια σε άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Γαλλία.

Η επιτακτική πλέον ανάγκη διαχείρισης των λειτουργιών των δημόσιων νοσοκομείων, τα οποία παρουσιάζουν τεράστιες έως εγκληματικές ελλείψεις, οι οποίες υποβαθμίζουν βάναυσα το επίπεδο της παρεχόμενης υγείας στους πολίτες αυτής της χώρας, σε συνδυασμό με την αδυναμία του κράτους να αυξήσει τις δαπάνες για την Υγεία, φέρνουν όλο και πιο κοντά το μοντέλο των συμπράξεων που εφαρμόζεται στην Ευρώπη με τεράστια επιτυχία προς όφελος των πολιτών τους.

Οι Ισπανοί και οι Ιταλοί χρησιμοποιούν δυναμικά την τελευταία δεκαπενταετία το σχήμα της σύμπραξης των δημόσιων με τα ιδιωτικά νοσοκομεία τα οποία λειτουργούν ως πάροχοι του κρατικού συστήματος υγείας για όλους τους πολίτες.

Όπως και στην Ελλάδα, στην Ιταλία επιβλήθηκαν μετά το 2012 περικοπές δαπανών στην περιοχή των 8 δισ. ευρώ, ενώ συστήματα όπως το περίφημο claw back και η συνταγογράφηση βάσει μόνο της δραστικής ουσίας αποτελούν δεδικασμένο εδώ και καιρό.

Το ισπανικό ΕΣΥ ακολουθεί το σύστημα των αυτόνομων περιφερειών οι οποίες χρηματοδοτούνται από την κεντρική διοίκηση, ενώ από το 1995 άρχισε να χρησιμοποιείται ιδιαίτερα εκτενώς το μοντέλο των ΣΔΙΤ, τα οποία γεννήθηκαν στην Αγγλία πριν πολλά χρόνια και λειτουργούν με εξαιρετική επιτυχία!

Το συγκεκριμένο πρότυπο των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα επεκτάθηκε τα τελευταία χρόνια μετά τις μεγάλες αλλά αναγκαστικές περικοπές στον τομέα της Υγείας, που έφτασαν κοντά στο 25%, με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης το 2010.

Συνολικά, πάνω από 25-30% των υπηρεσιών Υγείας παρέχονται πλέον από ιδιώτες μέσω των Συνπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

Αντίστοιχη διείσδυση έχει το υπόδειγμα των κεντρικών συμπράξεων ΣΔΙΤ και στην Πορτογαλία, με τη δραστηριοποίηση ιδιωτών παροχών υπηρεσιών Υγείας.

Για καθαρά ιδεοληπτικούς λόγους αποστρέφονται οι σκοταδιστικές πολιτικές δυνάμεις της χώρας μας τις Συμπράξεις Δημοσίου και ιδιωτικού Τομέα... Πώς όμως η ανάπτυξη εφαρμοσμένων συνεργειών μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα θα μπορούσε εν δυνάμει να προκαλέσει σειρά θετικών επιδράσεων στον χώρο της Υγείας στη χώρα μας και πώς η νέα ηγεσία της Περιφέρειας Αττικής θα μπορούσε να συμβάλει σε αυτό το πρότζεκτ;

Δύο εντελώς διαφορετικοί "κόσμοι"... δύο κουλτούρες που δεν προσομοιάζουν στο ελάχιστο θα κληθούν να συνεργαστούν και να παράξουν ποιοτικό προϊόν υπηρεσιών υγείας, παρά τη χαώδη απόσταση που χωρίζειτο αρτηριοσκληρωτικό δημόσιο από τον ευέλικτο ιδιωτικό τομέα. Είναι οι δύο δομές με απόλυτα διακριτούς ρόλους στο ευρύτερο κοινωνικό-οικονομικό σύστημα, που θα πρέπει να συνεργαστούν.

Το να θεωρήσει κάποιος πως το δημόσιο θα μπορούσε να λειτουργήσει με τη λογική και τους χρόνους της αγοράς θα ήταν μάλλον ουτοπικό. Σίγουρα, όμως, υπάρχουν περιθώρια για κάποιες συγκλίσεις ή κοινές συνιστώσες, ικανές να εξασφαλίσουν ανταποδοτικά οφέλη.

Η ανάπτυξη συνεργειών στον χώρο της Υγείας αποτελεί ένα καλό παράδειγμα σύγκλισης των δημοσίων και των ιδιωτικών δομών, που θα μπορούσε να πάρει σάρκα και οστά μέσα από κοινές δράσεις και πρωτοβουλίες δημόσιων νοσοκομείων, προμηθευτών, ιατρών αλλά και ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών!

Η ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντικές θετικές επιδράσεις:

1. Να δημιουργήσει υποδομή για νέες επενδύσεις στο Δημόσιο, με στόχο, τις ριζικές αναβαθμίσεις των κρατικών νοσοκομείων.


2. Να εξασφαλίσει έσοδα για το Δημόσιο, με την εκμετάλλευση υποδομών για την κάλυψη ασφαλισμένων σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.

3. Να επηρεάσει θετικά την κουλτούρα των εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία, καθότι η καθημερινή συναναστροφή τους με εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα θα τόνωνε τόσο την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα τους, πόσο και την ενσυναίσθησή τους.

4. Να οδηγήσει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενισχύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο, την απασχόληση.

5. Να δημιουργήσει νέας γενιάς Ασφαλιστικά Προγράμματα Υγείας με μειωμένα ασφάλιστρα για όσους μείνουν πιστοί στο δημόσιο σύστημα υγείας.

6. Να επιτρέψει στην ασφαλιστική αγορά τη μεγαλύτερη διείσδυσή της στην κοινωνία, με ευέλικτο και προσιτό για τους καταναλωτές προϊόν.

7. Να μειώσει δραστικά τα τιμολόγια των ιδιωτικών θεραπευτηρίων, λόγω της στροφής μέρους των ασφαλιζόμενων στα δημόσια θεραπευτήρια.

8. Να δημιουργήσει συνθήκες ανταγωνισμού στον χώρο της υγείας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

9. Να υποβοηθήσει την εισαγωγή στο δημόσιο σύστημα υγείας νέων τεχνικών και μεθόδων θεραπείας, όπως και την οργάνωση σύγχρονων υποδομών, που σήμερα συναντώνται μόνο στον ιδιωτικό τομέα.

10. Να διαμορφώσει κλίμα συνέργειας μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Είναι βέβαιο ότι όσο οι κυβερνήσεις θα αρνούνται να αποδεχθούν μια πραγματικότητα, όσο θα επιμένουν να αποστρέφονται για καθαρά και μόνο ιδεοληπτικούς λόγους τις ευκαιρίες που υπάρχουν μέσω των ΣΔΙΤ, τόσο θα χάνονται σημαντικά οφέλη για την οικονομία και τους πολίτες αυτής της χώρας που δοκιμάζονται, βλέποντας, μεταξύ άλλων, το δημόσιο σύστημα υγείας να καταρρέει, χάνοντας πόρους, δομές, στελέχη, προσωπικό και απέναντι... το ιδιωτικό σύστημα υγείας να υποδέχεται μόνο τους έχοντες υψηλά εισοδήματα και τους κατέχοντες ασφαλιστήρια συμβόλαια. Ας αναρωτηθούμε ωστόσο... Έως πότε θα απεμπολούμε την ευκαιρία αυτή;

Είμαι σίγουρος πως τη φορά αυτήν η νέα ηγεσία της Περιφέρειας Αττικής θα σπάσει αυγά και πολλά πράγματα θα γίνουν στον τομέα των ΣΔΙΤ για την Υγεία... Δεν μένει παρά να περιμένουμε τις εξελίξεις!

*Ο κ. Θοδωρής Γιάνναρος είναι Μοριακός Βιολόγος-Γενετιστής, Μέλος Τομέα Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, Υποψήφιος για την Περιφέρεια Αττικής (Νότιος Τομέας), με τον Γιώργο Πατούλη - Νέα Αρχή

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε. , Twitter: @theogiannaros1, FaceBook: Theo Giannaros 

ΠΗΓΗ:http://medispin.blogspot.com/

 

Δημόσια υγεία για τον πολίτη

Του Τάσου Ι. Αβραντίνη* - Liberal.gr

Ποικίλες αντιδράσεις προκάλεσε η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη στο ραδιόφωνο του «Σκάι» για σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στα δημόσια νοσοκομεία. Η κυβερνητική φαιά προπαγάνδα έσπευσε για μια ακόμη φορά να διαστρέψει, όχι μόνο όσα είπε ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας, αλλά την ίδια την πραγματικότητα στον χώρο της υγείας. Ποια είναι αυτή; Ένα ξεχαρβαλωμένο κρατικό σύστημα υγείας, που έχει καταληφθεί από ιδιωτικά συμφέροντα σε κατάσταση απόλυτης αδιαφάνειας και διαφθοράς, μέσω απευθείας αναθέσεων από τις διοικήσεις και τη γραφειοκρατία των κρατικών νοσοκομείων.

Οι διοικήσεις των κρατικών νοσοκομείων είναι διορισμένες από την εκάστοτε κυβέρνηση με κομματικά και όχι αξιοκρατικά κριτήρια. Από τα κρατικά νοσοκομεία, όπως και από το σύνολο άλλωστε των φορέων του Δημοσίου, απουσιάζει η λογοδοσία και ο έλεγχος των αποτελεσμάτων. Οι υπηρεσίες που προσφέρει αυτό το σύστημα στους πολίτες είναι στην καλύτερη περίπτωση απολύτως υποβαθμισμένες. Ενίοτε με διάφορες προφάσεις τα δημόσια νοσοκομεία παραπέμπουν τους ασθενείς σε ιδιωτικούς παρόχους υπηρεσιών υγείας (κλινικές, διαγνωστικά κέντρα κ.ο.κ.). Στην περίπτωση αυτή οι ασθενείς επωμίζονται βεβαίως το κόστος. Υπενθυμίζω ότι οι δαπάνες υγείας ανέρχονται στο 5,2% του ΑΕΠ της χώρας (9,5 δισ. ευρώ) και καλύπτουν ποσοστό που αγγίζει το 20% του συνόλου των κοινωνικών δαπανών του προϋπολογισμού. Στα κρατικά νοσοκομεία νοσηλεύονται κατά κανόνα πολίτες που προέρχονται από χαμηλά εισοδηματικά στρώματα.

Η πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη για ανάθεση της διοίκησης κρατικών νοσοκομείων με διεθνή δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό στον ιδιωτικό τομέα μπορεί να στηρίζεται στην απολύτως επιτυχημένη διεθνή εμπειρία, εντούτοις για την Ελλάδα είναι επαναστατική. Η πρόταση συνδυάζει, εν ολίγοις, τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της υγείας με τα πλεονεκτήματα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Οι ασθενείς δεν πληρώνουν από την τσέπη τους. Οι υπηρεσίες εξακολουθούν να παρέχονται δωρεάν στους πολίτες, ενώ το κράτος καταβάλλει τα χρήματα στη διαχειρίστρια των νοσοκομείων εταιρεία, η κερδοφορία της οποίας εξαρτάται άμεσα από την απόδοσή της, από την ποιότητα δηλαδή των παρεχόμενων υπηρεσιών, από τη δυνατότητά της να αυξήσει τον αριθμό των εξυπηρετούμενων ασθενών, από τον βαθμό ικανοποίησης των τελευταίων, από τη μείωση και εξορθολογισμό του διοικητικού κόστους του νοσοκομείου κ.λπ. Στους όρους του διαγωνισμού περιλαμβάνονται αυστηροί όροι και μετρήσιμοι ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι για τον μειοδότη, που διασφαλίζουν την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας. Εάν οι στόχοι αυτοί δεν επιτευχθούν, το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση.

Οι υπηρεσίες υγείας πληρώνονται δηλαδή από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά δεν τις παρέχει το κράτος. Ο κρατικός όμως έλεγχος στην ιδιωτική εταιρεία είναι πλέον ουσιαστικός. Είναι γνωστό ότι ο ιδιωτικός τομέας ελέγχεται από το Δημόσιο, ο δημόσιος τομέας δεν ελέγχεται από κανέναν. Ο έλεγχος από το κράτος και τους πολίτες γίνεται έτσι αποτελεσματικότερος. Ο ανταγωνισμός θα έχει επίσης ευεργετικές επιπτώσεις στις υπηρεσίες υγείας υπέρ των πολιτών και ταυτόχρονα θα οδηγήσει σε μικρότερη επιβάρυνση των φορολογουμένων.

Εν κατακλείδι, με την ανάθεση της διοίκησης δημόσιων νοσοκομείων στον ιδιωτικό τομέα θα αναβαθμιστεί η δημόσια υγεία και θα κερδίσουν οι πολλοί, ανοργάνωτοι και αδύναμοι οικονομικά πολίτες (ασθενείς και φορολογούμενοι).

*Αναδημοσίευση από τον Φιλελεύθερο της 17ης Μαΐου

ΠΗΓΗ:http://medispin.blogspot.com/

 

Το ιδιωτικό μου ιατρείο δεν είναι εκλογικό κέντρο κανενός

Ξενοφών: «Για να υποτάξεις κάποιον φτωχοποίησε τον»

Ονομάζομαι Βασιλείου ‘Ολγα, είμαι ιδιώτης Πυρηνικός ιατρός, δεν είμαι υποψηφία στις Δημοτικές εκλογές ούτε στις Περιφεριακές αλλά ούτε και στις Ευρωεκλογές, ζητώ όμως την στήριξη και υποστήριξη σας γιατί είμαι εγώ που μαζί με όλους τους εργαστηριακούς ιατρούς συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ στηρίζουμε εδώ και χρόνια την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας χρηματοδοτώντας τις εξετάσεις σας μετά την σταδιακή μείωση των τιμές τους κατά 47%.

Είμαστε εμείς αυτοί που πληρώνουμε όλες τις νέες υψηλού κόστους εξετάσεις που με Υπουργικές Αποφάσεις εντάχτηκαν στο ΕΟΠΥΥ χωρίς να προβλέπεται δαπάνη γι' αυτές.

Είμαστε εμείς που κάθε χρόνο αυξάνουμε το πλεόνασμα των μνημονικών κυβερνήσεων με μέτρα επιστροφής χρημάτων στον ΕΟΠΥΥ και κούρεμα των δαπάνες μας μέχρι της τάξης του 31% και τέλος είμαστε όλοι εμείς που μέσα από στα ιδιωτικά μας ιατρεία στηρίζουμε εξολοκλήρου την κοινωνική πολίτικη της κυβέρνησης με την μείωση της συμμετοχής των ευπαθών ομάδων χωρίς η ίδια να βάζει το χέρι στην τσέπη.

Εν ολίγοις είμαστε εμείς που συντηρούμε και χρηματοδοτούμε την προεκλογική εκστρατεία όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων αυτής που το υπέγραψε, αυτής που το εφάρμοσε και βέβαια αυτής που το ολοκλήρωσε και κατά δήλωση του πρωθυπουργού μας πέρασε στην μεταμνημονιακή εποχή

Eπειδή πλέον οι αντοχές μας έχουν εξαντληθεί προ πολλού εγώ προσωπικά ζητώ την προάσπιση του δικαιώματος μου να αμείβομαι για την παροχή των ιατρικών μου υπηρεσιών και απαιτώ από μια αριστερή κυβέρνηση : ισονομία - κοινωνική δικαιοσύνη, πάταξη της περιττής συνταγογράφησης, μείωση της κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος, κατάργηση ληστρικών μέτρων επιστροφής χρημάτων στον ΕΟΠΥΥ. Αρνούμαι να συμμετέχω σε άλλη προεκλογική καμπάνια.

Το ιδιωτικό μου ιατρείο δεν είναι εκλογικό κέντρο κανενός. 

ΠΗΓΗ:http://medispin.blogspot.com

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας
28ης Οκτωβρίου 43 Λάρισα 41223
Τηλ.2410287777 - 2410236036
Φαξ:2410287777

Website: http://www.isli.gr

 

 Email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε.
 ------------
 Σας ενημερώνουμε οτι τα γραφεία του ΙΣΛ θα είναι ανοικτά προς εξυπηρέτηση ως εξής:
Δευτέρα εως Παρασκευή πρωί 09:00-14:00
Δευτέρα-Τετάρτη απόγευμα 18:00-20:00

 

"ΒΙΟΠΟΛΙΣ ΥΠΟΔΟΧΕΥΣ"

viopolis ypodoheus

Ημερολόγιο δημοσιεύσεων

Ιούνιος 2019
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΑΡΘΡΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ