Άρθρα - απόψεις

Ανοιχτή επιστολή γιατρού στον Πρωθυπουργό

Ανοιχτή επιστολή γιατρού στον Πρωθυπουργό

Με μελανά χρώματα περιγράφει το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει εκατοντάδες γιατροί σε όλη τη χώρα, με τα “κουρέματα” και τους συμψηφισμούς του ΕΟΠΥΥ, μία επαγγελματίας από τη Δράμα.

Σε ανοιχτή επιστολή της στον Πρωθυπουργό, η κα Βασιλείου κατηγορεί την κυβέρνηση για βίαιη και καταχρηστική μεταχείριση του κλάδου, ζητώντας μια δίκαιη και νόμιμη λύση επί του θέματος.

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:

“Αξιότιμε κυρ Πρωθυπουργέ,

Είμαι νέα επιστήμονας, Πυρηνικός ιατρός, υπεύθυνη ενός ιδιωτικό εργαστήριο πυρηνικής Ιατρικής στην πόλη της Δράμας. Με την ιδιότητα της γραμματέα του ιατρικού συλλόγου Δράμας είχα συνάντηση με τον υπουργό υγείας κ Ξανθό και τον αναπληρωτή υπουργό κ. Πολάκη στην Κομοτηνή την Τρίτη 14 Νοέμβριου, τους άκουσα με πολύ προσοχή. Μιλήσανε και οι δυο για ισόνομη διαχείριση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού και για κοινωνική δικαιοσύνη και ισοτιμία στο χώρο της υγείας . Σας ρωτώ:

1. Είναι δίκαιο οι συνάδελφοι μου να εξαναγκάζονται να δεχτούν, με το πάτημα ενός κουμπιού, συμψηφισμούς και κουρέματα ( clawback και rebate ) στις ληξιπρόθεσμες οφειλές του EOΠΥΥ από το 2012 έως το 2015 και να καλούνται να πληρώσουν επιπλέον ποσά για χρέη που οι ίδιοι δεν δημιούργησαν;

2. Είναι δημοκρατικό να εκβιάζονται ότι αν δεν συμμορφωθούν η Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ θα εφαρμόσει το άρθρου 100§3 εδ. α΄ του Ν. 4172/2013 και με την παρέλευση της προθεσμίας ενός μηνός αν δεν εξοφληθούν τα οφειλόμενα ποσά, το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ σύμφωνα με την διάταξη του νόμου 4447/201, άρθρο 34, παρ 1.β. να διακόψει τη σύμβαση μέχρι την αποπληρωμή τους;

3. Είναι συνταγματικό να μην εφαρμόζονται αποφάσεις όπως η υπ’αριθμ.1874/2017 απόφαση του ΣτΕ που ακυρώνει αποφάσεις του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ, που έλαβαν χώρα το 2012 (752/26.10.2012 και 805/14.11.2012) και με τις οποίες αποφασίσθηκε η μείωση τιμών ορισμένων εξετάσεων;

4. Είναι ηθικό και δίκαιο ο ΕΟΠΥΥ να χρεώνει τους παρόχους του μετά από χρόνια εφόσον ο κλειστός προϋπολογισμός του δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τον ασφαλισμένων;

5. Δεν φέρει ευθύνη ο ΕΟΠΥΥ για την ανικανότητα του ηλεκτρονικού του συστήματος να λάβει μέτρα ελέγχου και αυτόματη διακοπή έκδοσης παραπεμπτικών από το σύστημα μόλις εξαντλείται ο κλειστός προϋπολογισμός;

Aξιοτιμε κ. Πρωθυπουργέ, μέρος του δημοσιονομικού πλεονάσματος, που εξασφαλίσατε είναι oι ληξιπρόθεσμες οφειλές μας που με βίαιο και καταχρηστικό τρόπο ο ΕΟΠΥΥ τα κουρεύει και τα συμψηφίζει. Διαβάζοντας την οικουμενική διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ανάμεσα στα 30 άρθρα αυτής θα βρείτε το άρθρο (7) που αναφέρεται στη ισότητα όλων έναντι του νόμο, το άρθρο (8) που επισημαίνει ότι τα δικαιώματα μας πρέπει να προστατεύονται από την νομοθεσία αλλά και το άρθρο (23) που κατοχυρώνει το δικαίωμα του ανθρώπου προς εργασία και αμοιβή. Όπως αντιλαμβάνεστε με τα εκβιαστικά μέτρα του ΕΟΠΥΥ καταστρατηγούνται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. Σας παρακαλώ να δώσετε μια δίκαιη και νόμιμη λύση καταργώντας τους συμψηφισμούς ή τουλάχιστον ξαναυπολογίζοντας τους, εφαρμόζοντας αποφάσεις του ΣτΕ.

Με εκτίμηση,

Βασιλειου Ολγα
Πυρηνικός ιατρός
Ελληνίδα εργαζόμενη μητέρα
Ελληνίδα πολίτης – φορολογούμενη” 

ΠΗΓΗ:https://virus.com.gr/

 

Η παιδοκεντρική μας κοινωνία

#02 Ο ακροβάτης | Σωτήρης Παστάκας…

 

Με καταδιώκουν οι τσιρίδες των παιδιών στην παραλία. Όπου πάω να πιω το τσιπουράκι μου, όποιο σαββατοκύριακο το επιτρέπει ακόμη ο καιρός στον Πλαταμώνα, αμέσως εμφανίζονται καμιά δεκαριά πιτσιρικάδες και στήνουν ινδιάνικο χορό με αλαλαγμούς γύρω μου. Η θερινή καταδίωξη της προσωπικής μου ηρεμίας που είχε διαφανεί ήδη από τις αρχές του καλοκαιριού, βρήκε την επιβεβαίωσή της και Νοέμβριο μήνα: εκεί που καθίσαμε να απολαύσουμε τα θαλασσινά μας, πέντε παιδάκια κλωτσούσαν τρεις μπάλες γκάπα-γκούπα γύρω από το τραπέζι μας. Ε, δεν κρατήθηκα άλλο και τους φώναξα σε έντονο ύφος: ούτε που με άκουσαν, κι είπαμε με τη γυναίκα μου και την παρέα μας πως δεν φταίνε τα παιδάκια που παίζουν ποδόσφαιρο γύρω από το τραπέζι μας, αλλά οι γονείς τους που κάθονται ατάραχοι και τα καμαρώνουν από απόσταση ασφαλείας, αρκεί να μην τα έχουν μέσα στα πόδια τους. Κάποιος από την παρέα μάλιστα είπε πως «η Ελλάδα θα γίνει κράτος μετά από δυο γενιές σκληρής μνημονιακής πολιτικής» κι αμέσως αυτά τα παιδιά που έδειχνε ως τους μελλοντικούς Έλληνες νέου τύπου κατάφεραν να στείλουν τη μπάλα πάνω στο τραπέζι μας.

 

Μην περιμένετε καμία αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό και στην ελληνική κοινωνία αν δεν αλλάξει ο τρόπος που μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Η ελληνική κοινωνία είναι παιδοκεντρική: στρέφεται γύρω από το παιδί, που αποτελεί το κέντρο της ζωής της. Μεγαλώνουμε τα παιδιά μας με άπειρη ανοχή, τους τα επιτρέπουμε όλα, δεν τους λέμε ποτέ «μη» για να μην τα στεναχωρήσουμε, τους τα παρέχουμε όλα, ως και το τελευταίο σέντσι της σύνταξής μας. Κανένα είδος πολιτικής αλλαγής δεν θα γίνει στη χώρα από τη στιγμή που οι πολιτικοί μας εκπρόσωποι είναι όλοι τους, ανεξαρτήτως χρώματος, προϊόντα του ίδιου παιδοκεντρικού μας συστήματος.

Βλέπω πως η μητέρα στο απέναντι τραπεζάκι καθαρίζει το ψάρι για να το δώσει στον κανακάρη της. Θυμάμαι τη γιαγιά μου να αφαιρεί τα κουκούτσια από το καρπούζι, για να μας το σερβίρει. Τον μπαμπά να σκύβει πάνω από τα φυντάνια του: η στάση του σώματος, το βλέμμα καρφωμένο πάνω τους, η τσάντα με τα παιγνίδια καταμαρτυρούν πως τα παιδιά θα μεγαλώσουν όπως μεγαλώνουν όλα τα παιδιά σε μια οποιαδήποτε ελληνική οικογένεια: απόλυτοι κυρίαρχοι, μονάρχες της παραλίας.

 

 

Το να μοιράζεσαι σημαίνει ότι νοιάζεσαι!

ΠΗΓΗ:http://ygeianexete.gr/

 

Επικίνδυνα «παιχνίδια» με τις δαπάνες φαρμάκων στον ΕΟΠΥΥ

Επικίνδυνα «παιχνίδια» με τις δαπάνες φαρμάκων στον ΕΟΠΥΥ

Νέα ρύθμιση «βόμβα» για το χώρο του φαρμάκου πρόσθεσαν από το πουθενά οι Ξανθός και Πολάκης στο σχέδιο νόμου για το χρόνο εργασίας των γιατρών, που κατατέθηκε χθες στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Η ρύθμιση συγκαλύπτει την ανικανότητα κυβέρνησης και ΕΟΠΥΥ να ελέγξουν τις δαπάνες, ευνοώντας μάλιστα συγκεκριμένες εταιρείες – ανάμεσά τους και η Roche!

Το επίμαχο άρθρο 14 του σχεδίου νόμου ορίζει ότι ο υπολογισμός και η επιβολή του ποσού επιστροφής (clawback) για τη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη του ΕΟΠΥΥ ανά φαρμακευτική εταιρεία ή κάτοχο άδειας κυκλοφορίας από 1-1-2017 γίνεται ενιαία με τον υπολογισμό του ποσού επιστροφής για την εξωνοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη.

Μιλάμε για μία ρύθμιση – έκτρωμα, που βλάπτει την υγιή επιχειρηματικότητα και αποτελεί δείγμα της κυβερνητικής αυθαιρεσίας και ανικανότητας. Διότι τι κάνει πρακτικά; Ενοποιεί αυθαίρετα τη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη του ΕΟΠΥΥ με την εξωνοσοκομειακή, με αποτέλεσμα η μεγάλη υπέρβαση της πρώτης να κρύβεται επιμελώς μέσα στη δεύτερη.

Ας δούμε τι γίνεται με αριθμούς: η εξωνοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη έχει κλειστό προϋπολογισμό ύψους 1,945 δις ευρώ. Στο πρώτο εξάμηνο του 2017 και ενώ σχεδόν τριπλασιάστηκαν οι υποχρεωτικές εκπτώσεις (rebates) σε σχέση με πέρσι, είχαμε υπέρβαση της δαπάνης κατά 211 εκατ. ευρώ. Σε ετήσια βάση λοιπόν αναμένουμε υπέρβαση περίπου 422 εκατ. ευρώ.

Στη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη του ΕΟΠΥΥ ο κλειστός προϋπολογισμός είναι 58 εκατ. ευρώ. Στο πρώτο εξάμηνο με προϋπολογισμό 29 εκατ. ευρώ είχαμε υπέρβαση κατά 33 εκατ. ευρώ (ποσοστό 110%) και άρα σε ετήσια βάση αναμένουμε υπέρβαση περίπου κατά 66 εκατ. ευρώ!

Με το νομοσχέδιο λοιπόν αυτά τα δύο κονδύλια ενοποιούνται. Έτσι, η μεγάλη υπέρβαση των 66 εκατ. ευρώ της νοσοκομειακής, φαρμακευτικής δαπάνης του ΕΟΠΥΥ θα καλυφθεί μέσα στην υπέρβαση της εξωνοσοκομειακής 422 εκατ.

Το μέτρο δεν έχει κανένα δημοσιονομικό όφελος για τον ΕΟΠΥΥ και το Κράτος. Έτσι ή αλλιώς, οι φαρμακευτικές εταιρείες θα κληθούν να επιστρέψουν συνολικά 488 εκατ. ευρώ (422 + 66). Το θέμα είναι πως κατανέμεται το ποσό αυτό…

Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι η εφαρμογή του μέτρου θίγει βάναυσα πολλές φαρμακευτικές επιχειρήσεις (ελληνικές και ξένες), οι οποίες δεν έχουν νοσοκομειακά φάρμακα. Διότι αυτές θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον χρήματα από την υπέρβαση που πραγματοποιούν φάρμακα άλλων εταιρειών, οι οποίες διαθέτουν φάρμακα, που εντάσσονται στη νοσοκομειακή δαπάνη του ΕΟΠΥΥ.

Μία προσεκτική ανάλυση δείχνει ότι από την εφαρμογή του μέτρου ευνοούνται συγκεκριμένες εταιρείες, που έχουν νοσοκομειακά φάρμακα με υψηλές πωλήσεις (άρθρο 12, παράγραφος 1Α του ν. 3816), όπως: Roche, Genesis Pharma, Novartis, MSD.

Σύμφωνα με την τελευταία αναθεώρηση του σχετικού άρθρου (υπουργική απόφαση Αριθ. Δ3(α)/74015, 27-10-2017) στην κατηγορία αυτή ανήκουν συνολικά 218 φάρμακα υψηλού κόστους. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τα AVASTIN, HERCEPTIN, MABTHERA της Roche, ACLASTA, LUCENTIS της Novartis, KEYTRUDA της MSD και ABRAXANE της Genesis.

Μάλιστα, το χειρότερο όλων είναι ότι η ρύθμιση έχει αναδρομική ισχύ από την 1-1-2017. Δηλαδή, ενώ διανύουμε τον 11ο μήνα του έτους και όλες οι επιχειρήσεις έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους, έρχεται η ελληνική κυβέρνηση και αναστατώμει την αγορά χωρίς λόγο – αφού το μέτρο δεν έχει κανένα δημοσιονομικό όφελος.

Γιατί λοιπόν η κυβέρνηση περνά τη ρύθμιση; Η αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο αναφέρει ότι «γίνεται για λόγους απλούστευσης των διαδικασιών και ενιαίας αντιμετώπισης των δαπανών φαρμάκων που βαρύνουν άμεσα τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δεδομένου ότι και οι δύο αυτές δαπάνες αναφέρονται στον ίδιο ΚΑΕ (0672)».

Δεν ξέρω αν η κατάσταση είναι για γέλια ή για κλάματα. Αν δεχθώ ότι δεν είναι βαλτοί και διεφθαρμένοι, τότε προφανώς είναι άκρως επικίνδυνοι… Καθώς για λόγους… απλούστευσης, αναστατώνουν για μία ακόμη φορά η αγορά φαρμάκου και πολλές εταιρείες καλούνται στα τέλη της χρονιάς να αλλάξουν άρδην τα πλάνα τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διοικήσεις πολλών επιχειρήσεων είναι εξοργισμένες και ορισμένες μελετούν ακόμη και την υποβολή αγωγών σε βάρος του ΕΟΠΥΥ. Επίσης, έχουν ζητήσει από το σύνδεσμό τους (ΣΦΕΕ) να αποσυρθούν οι εκπρόσωποι του κλάδου από την Επιτροπή Παρακολούθησης της φαρμακευτικής δαπάνης, καταγγέλλοντας τη συμπεριφορά της κυβέρνησης.

Υ.Γ. Θα μου πείτε καλά κάνει η κυβέρνηση και πιέζει τις φαρμακοβιομηχανίες. Τα προηγούμενα χρόνια θησαύρισαν στην Ελλάδα. Συμφωνώ και επαυξάνω. Πράγματι, πλούτισαν σε βάρος των ταμείων και των Ελλήνων φορολογουμένων. Όλοι οι Έλληνες όμως είχαμε πρόσβαση σε όλα τα φάρμακα και μάλιστα με ελάχιστη συμμετοχή στο κόστος.

Δεν είμαστε όμως εκεί. Τώρα έχουμε φθάσει στην άλλη άκρη του εκκρεμούς. Εκεί που βρίσκονται πολλές άλλες χώρες, κυρίως της Α. Ευρώπης. Βρισκόμαστε στο σημείο, που πλέον δεν θα έχουμε πρόσβαση στα νέα φάρμακα και μάλιστα σε μία περίοδο που έρχονται καινοτόμες θεραπείες για τον καρκίνο.

Ίσως με τα οικονομικά δεδομένα εκεί πρέπει να είμαστε. Ας βγουν οι κυβερνώντες να το δηλώσουν ευθαρσώς. Ότι η χώρα δεν έχει πλέον την οικονομική δυνατότητα να παρέχει τις νέες, ακριβές θεραπείες. Και όχι να παραμυθιάζουμε τους πολίτες και να κατηγορούμε τις φαρμακευτικές για εκβιαστική συμπεριφορά…

 

ΠΗΓΗ:https://virus.com.gr/

 

Σε οικονομικό κλοιό ασφυξίας τα εργαστήρια προς χάριν των «επιτηδείων»

Δευτέρα 23 Οκτώβριος 2017

Γράφει ο Δρ Λεωνίδας Αναγνώστου, σ. Ιατρός Βιοπαθολόγος, τ. Πρόεδρος ΠΟΣΙΠΥ

Ένα οικονομικό έγκλημα συντελείται εις βάρος του εργαστηριακού κλάδου της ιατρικής από το 2012 και εντεύθεν. Το 2012 είναι το «σωτήριο» έτος δημιουργίας του ΕΟΠΥΥ και της καθιέρωσης της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.

Είχαμε επισημάνει ευθύς εξαρχής ότι το σύστημα αυτό της συνταγογράφησης ήταν ευάλωτο εξίσου με το προϋπάρχον χειρόγραφο. Επειδή η ενεργοποίησή του για έκδοση συνταγής γινόταν μόνο με την χρήση του ΑΜΚΑ του ασθενούς ακόμη και χωρίς την παρουσία του, ενώ δεν είχε προβλεφτεί άλλη ασφαλιστική δικλείδα για μη έκδοση ανεξέλεγκτα συνταγών.

Η παράλειψη αυτή του ΥΥ και του ΕΟΠΥΥ για ένα αξιόπιστο και ασφαλές σύστημα αυνταγογράφησης οδήγησε κάποιους κλινικούς γιατρούς στην έκδοση μαζικά πλαστών συνταγών και παραπεμπτικών αυξάνοντας την δαπάνη του ΕΟΠΥΥ και σπαταλώντας το κλειστό προϋπολογισμό του εις βάρος ασθενών και λοιπών παρόχων .


Έχει υποδειχθεί τόσο στην πολιτική ηγεσία του Υ.Υ. από την εποχή Υπουργίας Λυκουρέντζου και εντεύθεν σε όλους τους διατελέσαντες Υπουργούς όσο και στην ηγεσία του ΕΟΠΥΥ ότι η χρήση κάρτας ασθενούς και μάλιστα της τραπεζικής που συνδέει τον ΑΜΚΑ με το τραπεζικό PIN και που θα εισάγει ο ασθενής σε κατάλληλο POS συνδεδεμένο με το πρόγραμμα συνταγογράφησης πριν ανοίξει η εφαρμογή συνταγογράφησης θα περιορίσει τις δαπάνες του ΕΟΠΥΥ κατά 30 % περίπου όσο υπολογίζεται το ποσοστό της πλαστής συνταγογράφησης και που ευκαιριακά και κατόπιν εορτής σποραδικά συλλαμβάνεται όπως διαβάζουμε στην καθημερινή ειδησεογραφία..

Η χρήση της τραπεζικής κάρτας και το PIN της θα είναι η απόδειξη φυσικής παρουσίας του ασθενούς και η ηλεκτρονική υπογραφή ότι έχει γνώση της χρήσης του ΑΜΚΑ του

Αντί όμως το Υπουργείο διαχρονικά να προχωρήσει στην περιστολή μέχρι και εξαφανίσεως της πλαστής συνταγογράφησης παίρνει μέτρα κατά «δικαίων και αδίκων» με μειώσεις τιμών ΦΕΚ υποχρεωτικές εκπτώσεις (rebate) και υποχρεωτικές επιστροφές (clawback) σαν οριζόντια μέτρα . Τα οριζόντια μέτρα ενώ θίγουν τους «δικαίους» ευνοούν τους «αδίκους» αφού ποσοστό μόνο των κλεμμένων επιστρέφουν επιβαρύνοντας τους λοιπούς παρόχους με το οριζόντιο clawback .

Εδώ πρέπει να επισημανθεί και το εξής: Η διαχρονική και διακυβερνητική ανέντιμη στάση διαχρονικά του Υπουργείου απέναντι σε παρόχους πολίτες φυσικά και νομικά πρόσωπα που εξυπηρετούν την Α βάθμια περίθαλψη ως συμβεβλημένοι πάροχοι.

1η Ανέντιμη ρύθμιση Στο αρθρο 100 του νόμου 4173 /2013 ΦΕΚ Α της 22/8/2013 στην παράγραφο 2 στο τελευταίο εδάφιο που λέει « Ως ημερομηνία υποβολής των δαπανών Ιουλίου του έτους 2013 και των πρώτων έξι (6) μηνών του έτους 2013 ορίζεται η 20η Σεπτεμβρίου του 2013» Γιατί το λέει αυτό για να καταστρατηγήσει την επιταγή του συντάγματος αρθρο 77 παρ 2 που ρητά ορίζει ότι ο νόμος δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ και να επιβάλλει clawback και στο 1ο εξάμηνο του 2013.

2η Ανέντιμη ρύθμιση Με ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ μέσω του ιστοτόπου e_ΔΑΠΥ πληροφορούνται οι πάροχοι τις οφειλές ληξιπροθέσμων οφειλών του οργανισμού. Σε άλλο σημείο του ίδιου ιστοτόπου έχει αναρτηθεί ένα δεύτερο αρχείο με τα clawback & rebate ώστε να διαλάθουν της προσοχής και να γίνει αποδεκτό το πρώτο αρχείο που έδειχνε μόνο τις οφειλές του ΕΟΠΥΥ στους γιατρούς, Μια μεθόδευση που θυμίζει κοινούς απατεώνες,

3η Ανέντιμη ενέργεια Ο αιφνιδιασμός των παρόχων με προθεσμία τριών εργασίμων ημερών για έλεγχο και τεκμηρίωση ένστασης για τα οικονομικά δεδομένα των ετών 2012-2015 σημειωτέον ότι ο ΕΟΠΥΥ χρειάστηκε από 5-3 χρόνια να βγάλει αποτελέσματα. .


Είναι πλέον αυτονόητο ότι ο ΕΟΠΥΥ και η προϊσταμένη του αρχή το ΥΥ έχουν χάσει την καλή έξωθεν μαρτυρία συμπεριφερόμενοι στους παρόχους με όρους οργανωμένης μαφίας

ΥΓ1 Δεν είναι τυχαίο ότι στον έλεγχο της συνταγογράφησης υπάρχουν πολλές αντιστάσεις ακόμη και από συλλόγους του εργαστηριακού χώρου.

ΥΓ 2 Έχει επισημανθεί ακόμη ότι συνεχής αδειοδότηση υποκαταστημάτων με αξονικούς και μαγνητικούς τομογράφους αυξάνει την προκλητή ζήτηση στον πάντα κλειστό προϋπολογισμό

Δρ Λεωνίδας Αναγνώστου, σ. Ιατρός Βιοπαθολόγος, τ. Πρόεδρος ΠΟΣΙΠΥ

ΠΗΓΗ:http://medispin.blogspot.gr

 

Editorial: Ο Γολγοθάς των ανθρώπων που είναι εγκλωβισμένοι σε δύο φύλα!

Της Δήμητρας Ευθυμιάδου

Είναι απορίας άξιον πως άτομα με υποτιθέμενη υψηλή κοινωνική μόρφωση, εναντιώνονται στο νομοσχέδιο που διευκολύνει από τα 15 έτη, τα άτομα που νοιώθουν εγκλωβισμένα σε δύο φύλα, να αλλάξουν τη νομική τους ταυτότητα.

Και είναι απορίας άξιον διότι λίγο πολύ, όλοι μας έχουμε συναντήσει, είτε στα μαθητικά μας χρόνια είτε στον επαγγελματικό μας βίο, άτομα τα οποία μοιάζουν να παλεύουν σε ένα ξένο σώμα.
Ένα σώμα που πιθανώς δε θα έπρεπε να έχει διαμορφωθεί με αυτά τα χαρακτηριστικά. Μια ψυχή που ανήκει σε έναν άλλο κόσμο από αυτόν που τελικά έπλασε η φύση.

Και οι άνθρωποι αυτοί που μάχονται κάθε μέρα ανάμεσα σε δύο φύλα, δεν έχουν μόνο να παλέψουν με τον συναισθηματικό τους κόσμο, αλλά και με την κοινωνία που τους κοιτά με λοξό μάτι. Ενίοτε με κρυφά υποτιμητικά χαμόγελα.

Και είναι σχεδόν βέβαιον ότι όλοι έχουμε στο περιβάλλον μας έναν γνωστό με θηλυπρεπή χαρακτηριστικά, ή μία γνωστή με πιο ανδροπρεπή εμφάνιση.

Πιθανώς εάν αυτοί οι άνθρωποι είχαν την ευκαιρία από νωρίς να το ξεκαθαρίσουν νομικά, αλλάζοντας την ταυτότητά τους, να μην είχαν περάσει όλα τα «βασανιστήρια» της ενήλικης ζωής τους με τα πειράγματα, το μπούλινγκ αλλά και τις πιο δυσάρεστες καταστάσεις.

Η Άννα και οι άλλοι…

Κλασικό παράδειγμα η φίλη μου η Άννα. (Έτσι θα την αποκαλέσω για λόγους κοινωνικής ανωριμότητας και διακριτικότητας).

Πιθανώς εάν τη ρωτούσε κανείς στα 15 της χρόνια τι θα ήθελε να γίνει όταν μεγαλώσει, ίσως και να απαντούσε…άνδρας!
Γιατί είναι από εκείνα τα άτομα, που ήξεραν από πολύ νωρίς τι έπρεπε να είχαν γίνει, αλλά δεν έγιναν.

Μπορεί τα χρόνια να πέρασαν, η Άννα να υπέστη μπόλικο μπούλινγκ στο σχολείο, στη δουλειά και στις κοινωνικές της επαφές, αλλά η αντίληψή της δεν έχει αλλάξει με τα χρόνια.

«Έχω γεννηθεί σε λάθος σώμα» μου εκμυστηρεύτηκε μια μέρα.
«Απορώ γιατί δεν το είδε κανένας δικός μου. Σήμερα θα είχα αποφύγει πολλά προβλήματα» συνέχισε.

Και είναι σφόδρα πιθανό να έχει δίκαιο. Θα μπορούσε να είχε αλλάξει ταυτότητα νωρίς, να έκανε τις δικές της επιλογές ζωής, επαγγελματικές και μη, τις απαιτούμενες ενδυματολογικές προσαρμογές, και όλα τα άλλα που σήμερα της δυσκολεύουν τη ζωή.

Αυτήν την πτυχή, των ανθρώπων δηλαδή που βασανίζονται σε ένα ξένο σώμα από πολύ μικρή ηλικία, ενδεχομένως να μην την έχουν σκεφτεί όσοι εναντιώνονται στο νομοσχέδιο για την αλλαγή ταυτότητας φύλου.

Όσο για την Εκκλησία, προφανώς και δεν έχει κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον για το… ποίμνιό της, εάν δεν πληροί τις δικές της θρησκευτικές και συντηρητικές προϋποθέσεις.
Ωσάν οι διεμφυλικοί να είναι άνθρωποι ενός κατώτερου Θεού…
«Θού, Κύριε φυλακήν τω στοματί μου…»

ΠΗΓΗ:http://www.healthreport.gr/

 

Ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου: Η "Λερναία Ύδρα" της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ

Ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου: Η "Λερναία Ύδρα" της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ

Του Χρήστου Σταϊκούρα

H αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τους ιδιώτες, πέραν της συμβολής της στην εξυγίανση των προϋπολογισμών των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και στην ενίσχυση της αξιοπιστίας του Δημοσίου, συνιστά βασική πηγή τόνωσης της ρευστότητας της οικονομίας.

Στο τέλος του 2012, η τότε Κυβέρνηση δημιούργησε το θεσμικό και λειτουργικό πλαίσιο για τη σταδιακή εξόφλησή τους. Το αποτέλεσμα ήταν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, από περίπου 9,6 δισ. ευρώ στο τέλος του 2012, να μειωθούν, μέσα σε 2 χρόνια, περίπου κατά 6 δισ. ευρώ, βοηθώντας ουσιαστικά στην καταγραφή θετικού ρυθμού οικονομικής μεγέθυνσης το 2014.

Δυστυχώς όμως, από τον Ιανουάριο του 2015, η κατάσταση άλλαξε. Οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου άρχισαν, και πάλι, να "τραβούν την ανηφόρα", ως αποτέλεσμα της "εσωτερικής στάσης πληρωμών" που κήρυξε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Το αποτέλεσμα είναι αυτές να έχουν ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ τον Αύγουστο του 2017, αυξημένες κατά 2,2 δισ. ευρώ ή 57% από το τέλος του 2014.

Και αυτό παρ’ ό,τι έχουν εκταμιευθεί μέχρι σήμερα, από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM), για τη μερική αποπληρωμή τους, πόροι ύψους 4,3 δισ. ευρώ.

 

pin



Συνεπώς, παρά τις εκταμιεύσεις του δανείου, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου, αντί να μειώνονται, αυξάνονται.

Και αυτό οφείλεται στην ανικανότητα της Κυβέρνησης τόσο να αντλήσει όσο και να διοχετεύσει τους διαθέσιμους πόρους στην πραγματική οικονομία, αλλά και στην "εσωτερική στάση πληρωμών" που έχει επιβάλει, δημιουργώντας συνεχώς νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Και σε αυτές πρέπει να προστεθούν και όσες οφειλές δεν καταγράφονται στο Δελτίο Γενικής Κυβέρνησης του Υπουργείου Οικονομικών, όπως είναι εκκρεμείς επιστροφές φόρων και αιτήσεις συνταξιοδότησης, οι οποίες, σύμφωνα με την Έκθεση Συμμόρφωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ανέρχονταν στα 2,2 δισ. ευρώ έως τον Απρίλιο του 2017.

Επιπρόσθετα, λόγω της συνεχών Κυβερνητικών καθυστερήσεων, η διαδικασία αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών έχει πλέον διαφοροποιηθεί επί το δυσμενέστερο για τη χώρα μας.

Ειδικότερα:

1ον. Οι δόσεις που εκταμιεύονται είναι χαμηλότερες τόσο των προβλέψεων της συμφωνίας όσο και των αναγκών της οικονομίας. Ενδεικτικά, αν οι αξιολογήσεις και οι εκταμιεύσεις εξελίσσονταν ομαλά, θα έπρεπε να είχαμε λάβει επιπλέον 5,3 δισ. ευρώ για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών.

pin


2ον. Το Δημόσιο έχει πλέον την υποχρέωση, όπως καταγράφεται – για πρώτη φορά – μετά την τελευταία αξιολόγηση, να συμβάλει με ίδιους πόρους στην αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών, με αναλογία 1/2 έναντι των δόσεων του δανείου.

Μάλιστα, λόγω της Κυβερνητικής ανικανότητας και σε αυτό το πεδίο, η εκταμίευση της 2ης υποδόσης της 2ης αξιολόγησης που ακόμη εκκρεμεί, αν και είναι διαθέσιμη από 1η Σεπτεμβρίου, έχει μετατεθεί για το τέλος Οκτωβρίου.

3ον. Η πλήρης εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών έχει παρεπεμφθεί στις "αριστερές καλένδες".

Αρχικά, με βάση το 3ο Μνημόνιο (Αύγουστος 2015), η αποπληρωμή τους θα γινόταν έως το τέλος του 2016.

Στη συνέχεια, με βάση το Συμπληρωματικό Μνημόνιο (Ιούνιος 2016), αυτή μετατέθηκε για τον Ιούνιο του 2017.

Σήμερα, με βάση το Προσχέδιο του Προϋπολογισμού, η αποπληρωμή τους "βαφτίστηκε" απλή μείωση και παραπέμπεται για τα μέσα του 2018.

Συμπερασματικά, για ακόμη μία φορά, επιβεβαιώνονται η Κυβερνητική αδυναμία, ανικανότητα και αναποτελεσματικότητα.

Είναι σαφές ότι η σημερινή Κυβέρνηση δεν θέλει, δεν ξέρει και δεν μπορεί να "ρίξει" ρευστότητα στην αγορά.

Στον αντίποδα της οικονομικά ανορθολογικής Κυβερνητικής πρακτικής, βασικός άξονας της οικονομικής πρότασης της Νέας Δημοκρατίας, όπως παρουσιάστηκε από τον Πρόεδρό της Κυριάκο Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, είναι η ενίσχυση της ρευστότητας στην οικονομία, με την αξιοποίηση των διαθέσιμων ευρωπαϊκών κονδυλίων, την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου και τη σταδιακή εξομάλυνση της πιστωτικής επέκτασης.

* Ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας είναι Τομεάρχης Οικονομικών ΝΔ – Βουλευτής Φθιώτιδας 

ΠΗΓΗ:http://www.capital.gr/

 

Σαρωτικές αλλαγές στην ιδιωτική υγεία: «Έχει έρθει η ώρα για συγκέντρωση στον κλάδο»

Σαρωτικές αλλαγές στην ιδιωτική υγεία: «Έχει έρθει η ώρα για συγκέντρωση στον κλάδο»

Σημαντικές εξελίξεις αναμένονται στον κλάδο της υγείας το επόμενο 18μηνο, υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών, Δρ. Βασίλης Αποστολόπουλος, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Έχει έρθει η ώρα για συγκέντρωση στον κλάδο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δρ. Αποστολόπουλος και εκφράζει την πρόθεση του Ομίλου να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε επερχόμενες συγχωνεύσεις.
Ειδικότερα, ερωτηθείς για την έρευνα της Deloitte στην οποία αναφέρεται ότι «λόγω της κρίσης που αντιμετώπισε ο ιδιωτικός τομέας την περίοδο 2012-2015, εμφανίζεται μία τάση συγχώνευσης, με τον αριθμό των ιδιωτικών νοσοκομείων να μειώνονται κατά 6%», απαντά:
«Συμμερίζομαι απόλυτα την άποψη της Deloitte. Άλλωστε είναι και ένα συμπέρασμα δικό μας πολύ πριν τη μελέτη αυτή, και μία στρατηγική μας στόχευση. Θα αλλάξουν πάρα πολλά στο χώρο της υγείας. Έχει έρθει η ώρα για μία συγκέντρωση στον κλάδο και ο δικός μας όμιλος αφενός φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει και αφετέρου φιλοδοξεί να αποτελέσει τον ελληνικό πόλο, γιατί ενδεχομένως θα υπάρχει και εισροή ξένων επενδυτών. Άρα λοιπόν ο όμιλος ο δικός μας έχει σαν στόχο να επεκταθεί, αλλά και να διατηρήσει την ελληνικότητά του». Προσθέτει δε, «νομίζω ότι το επόμενο 18μηνο είναι ένα λογικό πλαίσιο στο οποίο κανείς θα μπορούσε να δει κάποιες σημαντικές εξελίξεις στον κλάδο».

ΠΗΓΗ:http://www.onmed.gr/

 

Μάκης Παπαταξιάρχης: Απαιτείται μία νέα εθνική πολιτική Υγείας, στοχευμένη στον Έλληνα πολίτη

Μάκης Παπαταξιάρχης: Απαιτείται μία νέα εθνική πολιτική Υγείας, στοχευμένη στον Έλληνα πολίτη

Στην ανάγκη για μία νέα Εθνική Πολιτική Υγείας στοχευμένη στον Έλληνα πολίτη και στον Έλληνα ασθενή, με χαρακτήρα υπέρβασης ρόλων, ενίσχυσης θεσμών, γενναιότητα και στρατηγική αντίληψη, αναφέρθηκε ο κ. Μάκης Παπαταξιάρχης, Chairman της Επιτροπής AmCham Pharmaceutical Committee, μιλώντας χθες, πρώτη ημέρα του 16ου Συνεδρίου Healthworld του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.
Πρόκειται για ένα δεσμευτικό συμβόλαιο όλων των παραγόντων και συντελεστώντο οποίο είναι τώρα πιο απαραίτητο παρά ποτέ, τόνισε, προσθέτοντας πως «Θα το πλαισιώνει ασφαλώς μια αυστηρή και συμπαγής οικονομοτεχνική ανάλυση αλλά το περιεχόμενό του θα προσδιορίζεται από τις πινελιές του ανθρωπισμού, της κοινωνικής ευαισθησίας, με το χρώμα της καινοτομίας και της υγιούς επιχειρηματικότητας που θα ενθαρρύνεται και θα αξιολογείται με συνέπεια».
Η ομιλία του αναλυτικά είχε ως εξής:
Η σύγχρονη ιστορία και εξέλιξη των μακροοικονομικών μεγεθών και δεικτών και η ανάλυση της πραγματικότητας στις παραμέτρους υγείας της χώρας, αναδεικνύουν αναμφίβολα τις υπαρκτές και δυσάρεστες κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιπτώσεις αλλά δε μπορούν και δεν πρέπει να αποτρέψουν τον οραματισμό. Ταυτόχρονα, δεν είναι ικανή η συγκυρία να αποκλείσει την εξεύρεση λύσεων οι οποίες θα προκύψουν από όλους εμάς. Η ανάγκη διαλόγου και κατάθεσης ιδεών οφείλει να μετουσιωθεί σε συγκεκριμένες προτάσεις που θα αποτελέσουν το ελάχιστο κοινό σημείο σύγκλισης και αναφοράς αλλά και την αφετηρία ανάκαμψης και απεμπλοκής από τις εμμονές ανάλυσης με βάση το βεβαρυμμένο και άρρωστο παρελθόν.
Απαιτείται υπέρβαση ρόλων, ενίσχυση θεσμών, γενναιότητα και στρατηγική αντίληψη που θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας Νέας Εθνικής Πολιτικής Υγείας για τον Έλληνα πολίτη και τον Έλληνα ασθενή.
Από το συνεχές και συνεπές νομοθετικό πλαίσιο που απαιτείται, οφείλει να απουσιάζει η λογική των εκπλήξεων, των μονοδιάστατων αποφάσεων, των αιφνιδιασμών, της αποσπασματικής προσέγγισης. Η διαφάνεια ως προϋπόθεση και η συνεργασία ως το αληθινό, δεν μπορούν να υποκατασταθούν από ένα ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο το οποίο θα νομιμοποιεί στις συνειδήσεις το ψευδεπίγραφο και το απλά τυπικά αποδεκτό. Το σωστό από το αποδεκτό έχουν απόσταση. Τα προβλήματα θα είχαν ήδη λυθεί εάν δεν είχαν συστημικά χαρακτηριστικά και γενετική βάση σε ένα κράτος που οι μεταρρυθμίσεις είναι ο μοναδικός όρος επιβίωσης και ανάνηψης. Η πολιτεία μπορεί και πρέπει να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας αρκεί να εκχωρήσει μέρος της αναγκαίας λήψης πρωτοβουλιών σε αυτούς που θα σταθούν υπόλογοι απέναντι στα όργανα και τους θεσμούς της για τα πεπραγμένα της επιχειρηματικότητας και την επιτυχία των αποτελεσμάτων της δράσης τους.
Όλα για τη βιωσιμότητα του συστήματος
Ο χώρος της υγείας έστω και ως ένδυμα δε μπορεί να σταθεί στο κοινωνικό και εθνικό σώμα στηριζόμενος στα γυμνά πόδια που στερούνται σταθερών οικονομικών υποδημάτων. Η βιωσιμότητα του συστήματος υγείας και η ανάπτυξή του είναι σύμφυτη με την προβλεψιμότητα και το μακροχρόνιο προγραμματισμό. To γεγονός ότι όλα δεν είναι οικονομικά προσιτά, η αλήθεια ότι δε μπορούμε να αντέξουμε το βάρος πολλών και καλών ως επίσης και η λογική ότι δε μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε καινούρια, δε σημαίνει ότι δεν αξίζουμε κάτι καλύτερο ή ότι δε δικαιούμαστε κάτι περισσότερο. Το πρώτο που θα πρέπει να κάνουμε είναι να διαχωρίσουμε το επείγον από το σημαντικό και να διακρίνουμε την έννοια του κόστους από αυτή της αξίας.Υπάρχουν κριτήρια. Είναι σαφή και περιεγραμμένα σε συγκεκριμένα εφαρμοσμένα μοντέλα που ανταποκρίνονται σε κάθε ανάγκη διαφορετικής ιδεολογίας, παιδείας, εκπαίδευσης και εμπειρίας από διάφορες γεωγραφίες αναπτυσσόμενων και ανεπτυγμένων κρατικών δομών.
Πιο σημαντικό από τους διαθέσιμους πόρους είναι η σοβαρή διαχείρισή τους. Με έλεγχο, ευελιξία και αποδοτικότητα. Η κατανάλωση οφείλει να αντιστοιχεί στις ανάγκες και όχι στα περιθώρια όγκου και η εκπόνηση των πολιτικών να μην έχει μόνο τα ποσοτικά ογκομετρικά στοιχεία αλλά και τα ποιοτικά εκείνα που θα αυξήσουν το ιξώδες ενός υγιούς πληθυσμού που θα μπορεί έτσι να είναι περισσότερο παραγωγικός και άρα να οδηγηθεί σε οικονομική ανακούφιση και ευμάρεια. Οι επενδύσεις και η ανάπτυξη ως καταχρηστικοί όροι λεκτικών αναφορών και μόνιμης συνθηματολογίας, θα παραμείνουν φαντασιώσεις και ουτοπιστική θεώρηση όταν συνδέονται με ποινικοποίηση της δίκαιης και λογικής κερδοφορίας.
Η υγεία ως αναφαίρετο δικαίωμα
Η υγεία δε μπορεί να είναι το ζητούμενο αλλά οφείλει να προσδιορίζεται ως δικαίωμα. Η αύξηση των δαπανών μπορεί να τεκμηριωθεί και δεν πρέπει να έχει φοβικά χαρακτηριστικά στο όνομα ενός ιδιότυπου διαχειριστικού ρεαλισμού. Υπάρχουν πολλαπλασιαστές που δυστυχώς ακόμη αγνοούνται επιδεικτικά και οι οποίοι μπορούν να εξισορροπήσουν τη διαταραγμένη και ίσως επιδεινούμενη σχέση της πολιτικής και της επιχειρηματικότητας στην υγεία. Υπάρχουν διαπιστωμένες στρεβλώσεις και πρέπει να απαλειφθούν. Υπάρχει η έννοια του στέρεου δημοσιονομικού οφέλους και η λογική των παρεμβάσεων και πρέπει να προστατευθεί. Υπάρχει μια σειρά ανορθολογισμών στη σχέση ιδιωτικού και δημόσιου η οποία πρέπει να ισορροπήσει. Υπάρχει η κοινωνική ευαισθησία και πρέπει να διαφυλαχθεί.
Η καινοτομία & η επένδυση
Υπάρχει η καινοτομία και πρέπει να αξιολογηθεί. Υπάρχει η αναγκαιότητα προτεραιοποίησης της πρωτοβάθμιας περίθαλψης και πρέπει να ενθαρρυνθεί και να επικροτηθεί. Υπάρχει η ανακούφιση, η θεραπεία, η πλήρης ίαση αλλά πρωτίστως οφείλει να υπάρχει η πρόληψη. Υπάρχει ο ασφαλισμένος και ο ανασφάλιστος, η κατανομή και η αναδιανομή αλλά υπάρχει και η ικανότητα ενός συστήματος που οφείλει να προβλέπει, να προγραμματίζει και να εκτελεί με συνέπεια τον προγραμματισμό σε όλες τις παραμέτρους του. Υπάρχει η ανάγκη ισοτιμίας αλλά υπάρχει και η παραγνωρισμένη ανάγκη των επιχειρηματικών κινήτρων που μας εξηγούν γιατί η διαφορά ανάμεσα στην επένδυση και την από-επένδυση είναι μόνο μια πρόθεση. Μιλώντας άλλωστε για προθέσεις υπάρχει τέλος η δίκαιη αναγκαιότητα αναγνώρισης των καλών προθέσεων. Ωστόσο η εποχή μας, η χώρα μας δεν αντέχει πλέον αποτίμηση προθέσεων αλλά μετρήσιμων αποτελεσμάτων. Υπάρχουν κλάδοι που είναι σε θέση να δημιουργούν υπεραξίες αξιοποιώντας απλά τις όποιες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Η φαρμακοβιομηχανία αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα αυτού.
Ασυμμετρία υγειονομικών πόρων
Έχουν διαμορφωθεί εύθραυστες ισορροπίες στο σύγχρονο «επιχειρείν» που σε συνδυασμό με την επιβάρυνση της καθημερινότητας του Έλληνα πολίτη και των συνθηκών αντιμετώπισης και νοσηλείας του Έλληνα ασθενή, κάνει την ασυμμετρία υγειονομικών πόρων και αναγκών πιο προφανή παρά ποτέ. Το αίτημα όπως εκφράζεται από τους πολιτειακούς φορείς για μια καθολική πρόσβαση και ισότιμη κάλυψη των υγειονομικών αναγκών του πληθυσμού οφείλει να μας βρει συμμάχους. Το απόλυτο σημείο αναφοράς της επιχειρηματικότητάς μας, δηλαδή το ασθενοκεντρικό είναι εξ ορισμού και ανθρωποκεντρικό. Απευθύνεται σε ένα σύστημα που οφείλει να είναι αξιόπιστο. Η συνεργασία είναι μονόδρομος.
Η γήρανση ως πρόκληση & οι επενδύσεις στην υγεία
Ολοκληρώνοντας, σε μια χώρα με σαφή δημογραφική επιδείνωση και ουσιαστική πληθυσμιακή μείωση, σε ένα κοινωνικά γερασμένο κράτος με πολλές ίσως ιδέες αλλά περιορισμένες νέες εφαρμογές, σε μια διαχείριση με μικρές τομές και ελάχιστες ανατροπές το ανθρώπινο πρόσωπο ενός αυστηρού αλλά δίκαιου τεχνοκρατισμού με τη συνέργεια της επιστήμης και της τεχνολογίας αποτελούν τη λύση. Η ανταγωνιστικότητα και η διασύνδεση με την έρευνα και την ακαδημαϊκή κοινότητα μπορούν επιπλέον να βοηθήσουν. Η εντατικοποίηση ως όρος και ως άρωμα της συνολικής προσπάθειας, δε θα έπρεπε να δημιουργεί συστολή ούτε φόβο. Η ενίσχυση κλάδων όπως η φαρμακοβιομηχανία ή οι εταιρείες ιατρο-τεχνολογικού εξοπλισμού και διαγνωστικών που συμβάλλουν καθοριστικά και διαχρονικά στην ανάπτυξη είναι όχι μόνο αυτονόητη αλλά και πρωτεύουσα.
Το μέλλον μας οροθετείται από το μέλλον του Έλληνα πολίτη και από τις δεσμεύσεις μας. Δίνουμε την απάντηση έχοντας την επιστήμη στο μυαλό μας, τον ασθενή στην καρδιά μας και την επιχειρηματικότητα στα χέρια μας. 

ΠΗΓΗ:http://www.ygeia360.gr/

Έχουν σχέση τα εμβόλια με τον αυτισμό;

Απάντηση σ' ένα καίριο ερώτημα


Αναδημοσίευση από health.in.gr

Γράφει ο Kωνσταντίνος Καρύδης, Παιδίατρος-Λοιμωξιολόγος

Λόγω των σοβαρών εξάρσεων ιλαράς σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Μ. Βρετανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και Ρουμανία, και της καταγραφής ~200 περιστατικών ιλαράς κατά τους τελευταίους τέσσερις μήνες στη χώρα μας, εκρίθη απαραίτητο να τονισθεί στην κοινότητα το θέμα του εμβολιασμού έναντι της ιλαράς και να κοινοποιηθούν οι τελευταίες αποφάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών.

Σήμερα θα σταθούμε, μόνον, σε κάτι που τείνει να αποδυναμώσει τον εμβολιασμό διεθνώς, ειδικά έναντι της ιλαράς.

Πολλές δημοσιευμένες μελέτες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα εμβόλια δεν προκαλούν αυτισμό. Πώς προέκυψε αυτό;

Πράγματι μεγάλος αριθμός υψηλού επιπέδου δημοσιευμένων μελετών σε έγκριτα περιοδικά συνέκρινε μεγάλους αριθμούς εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων παιδιών για πολλά χρόνια. Η μεγαλύτερη μελέτη περιέλαβε 537.303 παιδιά που γεννήθηκαν στη Δανία και βρέθηκε ότι τα ανεμβολίαστα είχαν τις ίδιες πιθανότητες να αναπτύξουν αυτισμό, όπως τα εμβολιασμένα. Όταν τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης συγκρίθηκαν με τα αποτελέσματα εννέα άλλων μελετών που αφορούσαν 1.500.000 παιδιά που ζούσαν σε διαφορετικές χώρες, οι ερευνητές επιβεβαίωσαν ότι δεν ήταν υπεύθυνα τα εμβόλια για εμφάνιση του αυτισμού.

Τότε, τί προκαλεί τον αυτισμό;

Δεν είναι ακριβώς γνωστό, γιατί κάποια παιδιά αναπτύσσουν αυτισμό. Η ιδέα ότι τα εμβόλια προκαλούν αυτισμό ήταν ελκυστική σε κάποιους ανθρώπους που ήθελαν να βρουν μια απάντηση. Όμως, η ιδέα προέκυψε από λίγες, μόνον, μελέτες που είχαν άσχημα σχεδιασθεί και αποδείχθηκαν λανθασμένες στη συνέχεια. Η τρέχουσα έρευνα δείχνει ότι ο αυτισμός δεν μπορεί να εξηγηθεί από μια μόνο αιτία, αλλά είναι πιθανόν να οφείλεται σε ένα συνδυασμό αναπτυξιακών, γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων.

Από πού προήλθε, λοιπόν, αυτή η παρεξηγημένη σχέση εμβολίων και αυτισμού;

Το 1998, μια ερευνητική ομάδα στo Hνωμένο Βασίλειο, με επικεφαλής τον γαστρεντερολόγο Αντριου Γουέικφιλντ, διατύπωσε την άποψη ότι μερικά παιδιά που είχαν λάβει εμβόλιο ιλαράς-παρωτίτιδας-ερυθράς (MMR) ανέπτυξαν νόσο του εντέρου και αναπτυξιακές διαταραχές, όπως αυτισμό. Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία είχαν συμμετάσχει μόνο 12 παιδιά, δημοσιεύθηκαν σε σοβαρό ιατρικό περιοδικό (Lancet). Ωστόσο, οι συγγραφείς ανακάλεσαν τον ισχυρισμό τους ότι υπήρχε σχέση μεταξύ του εμβολιασμού με τον αυτισμό, το 2004. Το άρθρο αποσύρθηκε από το περιοδικό το 2010. Το Γενικό Ιατρικό Συμβούλιο της Βρετανίας διαπίστωσε ότι τα αποτελέσματα που αναφέρονται στο άρθρο «είχε αποδειχθεί ότι είναι ψευδή». Στη συνέχεια δημοσιεύτηκε από το Lancet και η συγγνώμη του περιοδικού, 12 χρόνια μετά την αρχική δημοσίευση και αναστάτωση της κοινωνίας ,αφαιρέθηκε η άδεια ασκήσεως ιατρικού επαγγέλματος από τον Γουέικφιλντ στο Ηνωμένο Βασίλειο κι αυτός μετανάστευσε στις ΗΠΑ.

Η ζημιά, όμως, για τη Δημόσια Υγεία, τα εμβόλια και το ευρύτερο κοινό σχετικά με τον τρόπο που αυτό αντιμετωπίζει καταστάσεις κρίσης και εμπιστοσύνης είχε γίνει και δυστυχώς συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Στο ευρύτερο κοινό θα πρέπει να περιλάβουμε και ορισμένους επαγγελματίες υγείας (γιατρούς όλων των ειδικοτήτων, νοσηλευτές, φαρμακοποιούς) και πολλούς άλλους που δεν έχουν διαρκώς επικαιροποιούμενη γνώση για τα εμβόλια, αλλά συχνά έχουν άποψη, λανθασμένη προφανώς, που εκφράζουν κατ' ιδίαν ή από τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μαζικής ενημέρωσης. «Μα μου το είπε ο θείος μου που είναι Παθολόγος, με απέτρεψε ο φαρμακοποιός μου, η φίλη μου, που δουλεύει στο Παίδων ρώτησε και δεν το έκανε στα παιδιά της κ.ο.κ.».

Μετά, αφού κατέστη σαφές ότι το εμβόλιο MMR δεν ήταν το πρόβλημα, μερικοί άνθρωποι σκέφτηκαν ότι ένα συντηρητικό που χρησιμοποιείται μερικές φορές σε εμβόλια που είναι συσκευασμένα σε περιέκτες πολλαπλών δόσεων μπορεί να συνδέεται με αυτισμό. Το συντηρητικό, που ονομάζεται θειομερσάλη, είναι ένα άλας που περιέχει μια μικρή ποσότητα υδραργύρου. Το συγκεκριμένο άλας δεν είναι το είδος της ένωσης υδραργύρου που συσσωρεύεται στο ανθρώπινο σώμα. Κανένα από τα εμβόλια που κατά κανόνα χορηγείται είναι συσκευασμένα σε περιέκτες πολλαπλών δόσεων. Η ιδέα της χρησιμοποίησης των ξεχωριστών εμβολίων ιλαράς, παρωτίτιδας και ερυθράς προτάθηκε για πρώτη φορά από τον Γουέικφιλντ, ο οποίος σημειωτέον είχε ιδιαίτερο εμπορικό ενδιαφέρον προς τούτο. Σε μελέτη από όλα τα παιδιά που γεννήθηκαν στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας, διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά που έλαβαν ξεχωριστά εμβόλια ιλαράς, παρωτίτιδας, ερυθράς δεν είχαν λιγότερες πιθανότητες για ανάπτυξη αυτισμού από εκείνα που έλαβαν το συνδυασμένο εμβόλιο MMR. Ξεχωριστά εμβόλια για την ιλαρά, ερυθρά και παρωτίτιδα δεν είναι διαθέσιμα σήμερα. Η μελέτη του Γουέικφιλντ και ο ισχυρισμός του ότι το εμβόλιο MMR μπορεί να προκαλέσει αυτισμό οδήγησε σε πτώση των ποσοστών εμβολιασμού στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία και αντίστοιχη αύξηση της ιλαράς και της παρωτίτιδας, με αποτέλεσμα αύξηση της νόσησης και θανάτους. Προκλήθηκε γενικότερο κλίμα δυσπιστίας για όλα τα εμβόλια με αποτέλεσμα την επανεμφάνιση ελεγχόμενων ασθενειών που είχαν ελαττωθεί σε πολλές χώρες. Ακόμη το Ινστιτούτο Ιατρικής (ΙΟΜ) των ΗΠΑ σε συνεργασία με το Κέντρο Ελέγχου των Νόσων (CDC) και η Εθνική Υπηρεσία Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου (UK NHS) δεν βρήκαν κάποια σχέση μεταξύ εμβολίων και αυτισμού. Ανασκοπήσεις της ιατρικής βιβλιογραφίας πέραν των δύο που αναφέρθηκαν στην πρώτη απάντηση παραπάνω δεν βρήκαν καμιά σχέση μεταξύ MMR και αυτισμού ή νόσου του εντέρου, αυτής που αυθαίρετα ο γαστρεντερολόγος Γουέικφιλντ ονόμασε «αυτιστική εντεροκολίτιδα».

health.in.gr 

ΠΗΓΗ:http://medispin.blogspot.gr/

 

Ισχυρό «εμβόλιο» κατά της αμφισβήτησης των εμβολίων από τον Γερμανό Νομπελίστα Harald zur Hausen

ΚΛΙΚ ΕΔΩ

 

ΠΗΓΗ: ΙΑΤΡΟΙ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας
28ης Οκτωβρίου 43 Λάρισα 41223
Τηλ.2410287777 - 2410236036
Φαξ:2410287777

Website: http://www.isli.gr

 

 Email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε.
 ------------
 Σας ενημερώνουμε οτι τα γραφεία του ΙΣΛ θα είναι ανοικτά προς εξυπηρέτηση ως εξής:
Δευτέρα εως Παρασκευή πρωί 09:00-14:00
Δευτέρα-Τετάρτη απόγευμα 18:00-20:00

 

"ΒΙΟΠΟΛΙΣ ΥΠΟΔΟΧΕΥΣ"

viopolis ypodoheus

Ημερολόγιο δημοσιεύσεων

Νοέμβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΑΡΘΡΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ