Άρθρα - απόψεις

Τα καυτά ερωτήματα για την υπόθεση Novartis

Τα καυτά ερωτήματα για την υπόθεση Novartis

Καυτά ερωτήματα έχουν ανακύψει για το «σκάνδαλο» της Novartis μετά τη δικογραφία που κατατέθηκε στη Βουλή. Ο ορυμαγδός των στοιχείων, των καταθέσεων και των αλληλοκατηγοριών μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, έχουν θολώσει την κατάσταση. Γι’ αυτό, σήμερα, θα προσπαθήσουμε να ξεδιαλύνουμε την υπόθεση, με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά και – όπως πάντα – με κοινή λογική…

Πριν όμως αναλύσω ορισμένες πτυχές της πολύκροτης υπόθεσης, οφείλω να ομολογήσω ότι μου έχει κάνει εντύπωση η στάση της ίδιας της Novartis. Δηλαδή, ενώ οι καταθέσεις των προστατευόμενων μαρτύρων κάνουν λόγο για δωροδοκία πολιτικών, η Novartis στην επίσημη ανακοίνωσή της περιορίστηκε να δηλώσει ότι απλώς «συνεργάζεται με τις αρχές»…

Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κάποιος: Αν επρόκειτο για αβάσιμες καταγγελίες και μυθεύματα, δηλαδή, ουδέποτε κάποιο στέλεχος της εταιρείας είχε δωροδοκήσει κυβερνητικούς αξιωματούχους, τότε η εταιρεία δεν έπρεπε να βγει δημοσίως και να διαψεύσει αυτούς τους ανυπόστατους ισχυρισμούς;

 

Εκτός και αν η δωροδοκία έγινε εν αγνοία της εταιρείας και με πρωτοβουλία κάποιου ή κάποιων υπαλλήλων της εταιρείας. Όμως, αυτό δεν μπορεί να έχει συμβεί. Τα ποσά των μιζών, που αναφέρονται (περίπου 50 εκατ. ευρώ) είναι τόσο μεγάλα, ώστε είναι φύσει αδύνατον να δόθηκαν σε πολιτικούς, χωρίς τη γνώση των κεντρικών της εταιρείας.

Για να έχετε μία τάξη μεγέθους, ο μέσος, ετήσιος τζίρος της Novartis στην Ελλάδα τα τελευταία 10 χρόνια είναι περίπου 350 εκατ. ευρώ. Είναι προφανές ότι δεν είναι δυνατόν ένας ή περισσότεροι υπάλληλοι της εταιρείας να έδωσαν το 1/7 του ετήσιου τζίρου και μάλιστα σε βαλίτσες με μετρητά χωρίς της γνώση των έξω.

Βέβαια, δεν αποκλείεται η αμυντική στάση, που τηρεί η Novartis να οφείλεται στο ότι θέλει να αποφύγει να εμπλακεί ενεργά στα κομματικά παιχνίδια της εγχώριας πολιτικής αρένας. Ας μην ξεχνάμε, δε, ότι έχει ανοιχτό μέτωπο και με τις αμερικανικές αρχές, στις οποίες – σε αντίθεση με τις δικές μας – δεν μπορεί να κάνει επίσκεψη ο κ. Τζανακόπουλος…

Φυσικά, ακόμη και αν πράγματι η Novartis έδωσε μίζες, με στόχο προφανώς να επηρεάσει προς όφελός της τις αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης, αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα χρήματα ή μέρος τους κατέληξαν πράγματι στους πολιτικούς. Διότι μπορεί να τα έφαγαν όλα ή μέρος τους οι μεσάζοντες…

Επίσης, δεν αρκούν οι ισχυρισμοί των μαρτύρων. Πρέπει να τεκμηριώνεται ότι η Novartis επωφελήθηκε ή «προστατεύτηκε» από αποφάσεις των εκάστοτε συναρμοδίων υπουργών. Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε δει με ποιον τρόπο συνέβη αυτό.

Υπάρχει μόνο ένα συμβάν. Μέσα στο δεκαπενταύγουστο του 2011, ένα φάρμακο της Novartis με την ονομασία Gilenya ήταν το μοναδικό μετά από περίπου 2 χρόνια, που έλαβε κατ’ εξαίρεση τιμή και κυκλοφόρησε στη χώρα μας. Η απόφαση ελήφθη επί υπουργίας Α. Λοβέρδου, αλλά μπορεί να χαρακτηριστεί εύλογη, αφού ήταν το πρώτο χάπι για την σκλήρυνση κατά πλάκας.

Το πρόσωπο κλειδί

Πρόσωπο κλειδί για τις μίζες στους πολιτικούς – σύμφωνα με τους άγνωστους μάρτυρες – είναι ο τότε αντιπρόεδρος της Novartis κ. Κώστας Φρουζής. Για παράδειγμα, είναι εκείνος που φέρεται ότι μετέφερε βαλίτσα γεμάτη με χρήματα στο μέγαρο Μαξίμου για να δοθούν στον Αντώνη Σαμαρά.

Στον κ. Φρουζή ακούγεται ότι δεν έχει ασκηθεί δίωξη, αλλά του έχει απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα. Επίσης – όπως έχει αποκαλύψει ο ίδιος – δεν έχει κληθεί να καταθέσει ενώπιον των δικαστικών αρχών.

 

Πώς είναι δυνατόν όμως να μην έχει ασκηθεί δίωξη για δωροδοκία στον κ. Φρουζή; Πώς επίσης είναι δυνατόν σε μία τόσο μεγάλη δικαστική έρευνα να μην έχει κληθεί να καταθέσει ο φερόμενος ως μεταφορέας των βαλιτσών με τις μίζες;

Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι ο κ. Φρουζής απομακρύνθηκε αιφνιδιαστικά και υπό περίεργες συνθήκες από τη Novartis το 2015, αρκετούς μήνες δηλαδή, πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο. Παράλληλα, αποπέμφθηκαν και δύο στενοί του συνεργάτες. Φήμες που κυκλοφορούν ευρέως στη φαρμακευτική αγορά αναφέρουν ότι βασικός λόγος ήταν η κακοδιαχείριση σε ορισμένους λογαριασμούς.

Μάλιστα, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο και επί μήνες, κυκλοφορούσε η φήμη ότι ο κ. Φρουζής ή κάποιος από τους δύο συνεργάτες του μπορεί να είναι ανάμεσα στους πληροφοριοδότες της υπόθεσης, στην οποία έχει εμπλακεί η Αμερικανική Δικαιοσύνη.

Ο ίδιος σε χθεσινή ανάρτησή του στα social media αρνείται τα πάντα και λέει ότι «οι στημένοι ψευδομάρτυρες και οι άθλιοι συνεργάτες τους θα λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη». Ζητεί ακόμη να δοθεί το σύνολο της δικογραφίας στη δημοσιότητα.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι ανήκουστο ο κ. Φρουζής να έχει επισκεφθεί το μέγαρο Μαξίμου. Εκτός από αντιπρόεδρος της Novartis, διετέλεσε και πρόεδρος του Συνδέσμου των φαρμακοβιομηχάνων (ΣΦΕΕ) και αρκετές φορές υπήρξε επιθετικός εναντίον των κυβερνήσεων της περιόδου 2010-2015, καθώς με το Μνημόνιο επιβλήθηκαν άδικα και οριζόντια μέτρα στο χώρο του φαρμάκου. Μέτρα τα οποία όμως ήταν επιβεβλημένα καθώς η φαρμακευτική δαπάνη είχε διογκωθεί αδικαιολόγητα την περίοδο 2000-2009.

Οι καταθέσεις

Χθες, έγινε γνωστό ότι οι εμπλεκόμενοι πολιτικοί, όπως οι κ.κ. Σαμαράς και Βενιζέλος, ζήτησαν και θα λάβουν πλήρες αντίγραφο της ογκωδέστατης δικογραφίας. Έτσι, από χθες άρχισαν να διαρρέουν στον Τύπο λεπτομέρειες των επίμαχων καταθέσεων και όσο περνούν οι μέρες έχουμε να δούμε πολλά…

Η μέχρι σήμερα διαρροή πληροφοριών από τις καταθέσεις προκαλούν περισσότερα ερωτήματα. Ενώ λοιπόν η δικαστική έρευνα ξεκίνησε από τα τέλη του 2016, οι καταθέσεις δόθηκαν τμηματικά από τον Νοέμβριο του 2017 μέχρι και την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2018. Δηλαδή, την ημέρα πραγματοποίησης του συλλαλητηρίου!

Συνεπώς, εύλογα, η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση για στημένο παιχνίδι, με στόχο να αλλάξει την ατζέντα από το Μακεδονικό.

Εξάλλου, εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι ενώ η τελευταία κατάθεση (η οποία θεωρητικά είναι απόρρητη) δόθηκε την Κυριακή, σε φιλοκυβερνητική εφημερίδα υπήρχε πρωτοσέλιδο για “βαλίτσες με μίζες σε 5 υπουργούς”. Πώς είναι δυνατόν η εφημερίδα να είχε ρεπορτάζ, ενώ ο μάρτυρας δεν είχε ακόμη δώσει την κατά τα άλλα απόρρητη κατάθεση;

Ακόμη, φαίνεται ότι βάση για τις κατηγορίες κατά των πολιτικών είναι μόνο οι καταθέσεις των μαρτύρων και δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία ή ευρήματα από τις έρευνες. Θυμίζω εδώ ότι κλιμάκιο της οικονομικής αστυνομίας και εισαγγελέων είχαν κάνει αιφνιδιαστική έφοδο πέρσι τον Ιανουάριο στα γραφεία της εταιρείας στη Μεταμόρφωση Αττικής, σηκώνοντας υπολογιστές και φακέλους.

Παράλληλα, είχαν διαρρεύσει πληροφορίες στον Τύπο για κλιμάκιο Ελλήνων δικαστικών, που ταξίδεψαν στις ΗΠΑ, προφανώς για να λάβουν στοιχεία και δεδομένα. Όπως φαίνεται όμως μέχρι τον Νοέμβριο του 2017, που εμφανίστηκαν οι μάρτυρες, δεν υπήρχε κανένα στοιχείο για εμπλοκή πολιτικών προσώπων.

 

Και όμως, όλους αυτούς τους μήνες, αρκετά φιλοκυβερνητικά μέσα συντηρούσαν το θέμα, κάνοντας λόγο για εμπλοκή πολιτικών προσώπων. Επίσης, υπουργοί, όπως o Σταύρος Κοντονής κάθε τρεις και λίγο έλεγαν ότι η υπόθεση είναι μεγαλύτερο σκάνδαλο ακόμη και από τη Siemens. Για να μην αναφερθώ στον Παύλο Πολάκη, ο οποίος κάθε εβδομάδα έριχνε και από μια μπαλωθιά για ΚΕΕΛΠΝΟ και για Novartis, εναντίον πρωτίστως του Άδωνη Γεωργιάδη.

 

Υπάρχει καπνός;

Αναντίρρητα ναι. Και δεν αφορά μόνο τη Novartis. Όπως προαναφέραμε, την περίοδο 2000-2009 είχαμε ένα πάρτι στην υγεία και ειδικά στο χώρο του φαρμάκου. Η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη αυξήθηκε από 1,278 δις ευρώ το 2000 σε 2,43 δις το 2004 (διακυβέρνηση Σημίτη) και την περίοδο 2005-2009 (διακυβέρνηση Καραμανλή) έφθασε σε 5,1 δις ευρώ.

Στο σημείο αυτό πρέπει αναφέρουμε ότι στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνουν τις δαπάνες των νοσοκομείων του ΕΣΥ για φάρμακα, που στο τέλος του 2009 είχαν αγγίξει το 1,5 δις ευρώ. Το 2009, έτος ορόσημο για το δημοσιονομικό εκτροχιασμό της χώρας, οι δημόσιες δαπάνες υγείας ήταν περίπου 14 δις ευρώ, από τα οποία περίπου τα μισά αφορούσαν φάρμακα!

Η Ελλάδα ήταν μακράν η χώρα με τη μεγαλύτερη δημόσια φαρμακευτική δαπάνη ως ποσοστό επί του ΑΕΠ (2,2%), ενώ μέσος όρος στην Ε.Ε. ήταν γύρω στο 1,2%. Έτσι, το πρώτο πράγμα, που έκαναν οι δανειστές και η τρόικα είναι να επιβάλουν αυστηρά μέτρα περιορισμού της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης.

Από την άλλη, βέβαια, πρέπει να επισημάνουμε ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια οι Έλληνες απολαμβάναμε ελεύθερη πρόσβαση σε κάθε είδους φαρμακευτική θεραπεία όσο ακριβή και αν ήταν αυτή. Την ίδια ώρα, υπήρχαν χώρες, πλουσιότερες από τη δική μας, όπως π.χ. η Βρετανία, όπου η χρήση νέων ακριβών θεραπειών γινόταν μόνο κατόπιν επίπονης αξιολόγησης.

 

Ναι. Τη δεκαετία 2000-2009 είχαμε ένα ξέφρενο πάρτι στην Υγεία. Σκεφθείτε ότι τα στεντς πωλούνταν έναντι 4.500 ευρώ, ενώ από το 2012 αγοράζονται έναντι 140-150 ευρώ! Το ίδιο ισχύει για τα πάσης φύσεως ειδικά υλικά (ορθοπεδικά υλικά, βηματοδότες, απινιδωτές, βαλβίδες κλπ).

Έτσι, οι περικοπές στους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων δεν ήταν άδικες, αλλά επιβεβλημένες, αφού αποκλιμακώθηκαν δραστικά οι τιμές φαρμάκων και υλικών. Τα σημερινά προβλήματα στα νοσοκομεία οφείλονται κατά κύριο λόγο στην παντελή έλλειψη εργαλείων ορθολογικής διαχείρισης και αξιολόγησης και όχι στις περικοπές…

Ευθύνες ΣΥΡΙΖΑ

Εδώ σημειώνω ότι την επίμαχη περίοδο για την οποία την ευθύνη φέρουν πρωτίστως ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε καμία παρέμβαση για πάταξη της σπατάλης. Βέβαια, θα μου πει κάποιος ότι τότε ήταν ένα μικρό, ριζοσπαστικό, αριστερό κόμμα του 3-5% και μιλούσε ακόμη για εθνική φαρμακοβιομηχανία, οπότε ας είμαστε επιεικείς.

Όμως, ακόμη και την περίοδο 2010-2015, που η συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ υποχρεώθηκε να λάβει μέτρα, ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε ή δεν στήριξε όλες τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις, όπως τη δημιουργία του ΕΟΠΥΥ, την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τη μείωση του ποσοστού κέρδους των φαρμακοποιών, τη μείωση των τιμών στα γενόσημα κ.ο.κ.

 

Συνεπώς, ο ΣΥΡΙΖΑ φέρει ευθύνη που τα τελευταία χρόνια δεν στήριξε τις προσπάθειες πάταξης της σπατάλης. Επίσης, την τελευταία 3ετία, δεν έχει λάβει ούτε ένα αποτελεσματικό μέτρο για τον έλεγχο της πραγματικής φαρμακευτικής δαπάνης.

Η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη παραμένει σταθερή λόγω Μνημονίου περίπου στα 2 δις ευρώ, αλλά η πραγματική κατανάλωση ξεπερνά τα 3 δις ευρώ και οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις καλούνται να επιστρέψουν 1 δις με διάφορες εκπτώσεις! Επίσης, περίπου 800 εκατ. βάζουν οι ίδιοι ασθενείς από τη τσέπη τους.

Μάλιστα, ενώ η κυβέρνηση έχει αποτύχει παταγωδώς να ελέγξει τις δαπάνες για φάρμακα, ο υπουργός Υγείας Α. Ξανθός τελευταία κάνει λόγο ότι έφθασε η ώρα να αυξηθεί ο κλειστός προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ για φάρμακα. Ο μόνος λόγος για να αυξηθεί είναι να επιστρέφουν λιγότερα χρήματα οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις…

50 δις λογαριασμός…

Ας κάνουμε τώρα έναν χοντρικό υπολογισμό. Την περίοδο 2000-2010, οι δημόσιες δαπάνες για την υγεία ήταν κατά μέσο όρο 10 δις ευρώ το χρόνο και συνολικά γύρω στα 100 δις ευρώ και άλλα τόσα ήταν οι ιδιωτικές. Ναι, διαχρονικά η Ελλάδα είναι πρώτη σε ιδιωτικές δαπάνες για την υγεία (45-55%), παρά το γεγονός ότι έχει εθνικό σύστημα υγείας και δημόσιο, σύστημα καθολικής ασφάλισης…

Αν λοιπόν η περιττή σπατάλη, τα φακελάκια, το μαύρο χρήμα εκτιμηθούν ότι ήταν περίπου 25%, τότε μιλάμε για περίπου 50 δις ευρώ, που κατέληξαν στις τσέπες ορισμένων φαρμακοβιομηχανιών, γιατρών, φαρμακοποιών κλπ.

Είναι πράγματι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι δεν ωφελήθηκαν κάποιοι πολιτικοί και δημοσιογράφοι… Δυστυχώς, για τη δημοκρατία μας είναι επίσης δύσκολο να πιστέψει ότι η δικαστική έρευνα μπορεί να τεκμηριώσει ποιοι έβαλαν το δάχτυλο στο μέλι, αμερόληπτα και ανεξάρτητα από κομματικές σκοπιμότητες.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η υπόθεση Novartis καταδεικνύει ότι, μαζί με το Τριώδιο, ανοίγει και η προεκλογική περίοδος. Και οι εξελίξεις με τους προστατευόμενους μάρτυρες υποδηλώνουν ότι μέχρι τις εκλογές θα αποκαλυφθούν μεγάλοι μασκαράδες. Να δούμε από ποια πλευρά…

 

ΠΗΓΗ:https://virus.com.gr/

Μεροληψία της Αριστεράς υπέρ της αδιαφάνειας στο ΕΣΥ

Μεροληψία της Αριστεράς υπέρ της αδιαφάνειας στο ΕΣΥ

Κατατέθηκαν χθες στη Βουλή αρκετές τροπολογίες, που αφορούν την υγεία. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζουν τρεις ρυθμίσεις, οι οποίες αποτελούν μνημείο διαχρονικής ανικανότητας του υπουργείου Υγείας και μεροληψία της αριστερής κυβέρνησης όχι υπέρ του δημοσίου συστήματος υγείας, αλλά υπέρ της αδιαφάνειας στις δαπάνες υγείας των κρατικών νοσοκομείων…

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

Παρατείνεται μέχρι τις 30-9-2018 η ισχύς της παραγράφου του άρθρου 66 του Ν. 4316/214. Ο εν λόγω νόμος προβλέπει ότι:
«Για λόγους δημοσίου συμφέροντος και κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης περί εφοδιασμού φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας, με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητή κάθε Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), παρέχεται η δυνατότητα εφοδιασμού των φορέων ΥΠΕ-ΠΕΔΥ, από τους προμηθευτές των Νοσοκομείων εποπτείας κάθε Υ.ΠΕ. με επέκταση των αντιστοίχων συμβάσεων, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις. Οι πρόσθετες αυτές πράξεις θα υπογράφονται από τον Διοικητή της οικείας Υ.ΠΕ. και τον προμηθευτή και θα πληρώνονται σε βάρος των πιστώσεων των προϋπολογισμών ΥΠΕ-ΠΕΔΥ έτους 2015. Η ρύθμιση αυτή ισχύει μέχρι την 30ή Ιουνίου 2015».

Πρακτικά, λοιπόν, το Κράτος παραδέχεται την ανικανότητά του στις περιπτώσεις, που δεν κατάφερε να κάνει διαγωνισμούς και νέες συμβάσεις, με συνέπεια να προχωρεί σε επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων. Προφανώς, όμως, η μη διενέργεια διαγωνισμών είναι σε βάρος του ανταγωνισμού και του δημοσίου συμφέροντος. Διότι αν γίνουν διαγωνισμοί πολύ πιθανό να επιτευχθούν καλύτεροι όροι (τιμές, ποιότητα κλπ).

 

Δίνεται παράταση για ένα χρόνο σε δύο συμβάσεις της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας (5-2012 ΣΤ-1 και 5-2012 ΣΤ-2), που αφορούν στο μοριακό έλεγχο του αίματος. Η παράταση δίδεται μέχρι την ολοκλήρωση του νέου διαγωνισμού από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας.
Λάβετε υπόψη όμως ότι και οι δύο συμβάσεις ήταν 4ετούς διάρκειας. Συνεπώς, η κυβέρνηση – η οποία να μην ξεχνάμε ότι πρόσφατα συμπλήρωσε 3 χρόνια διακυβέρνησης – είχε την ευχέρεια να προγραμματίσει το νέο διαγωνισμό, ώστε να μη χρειαστεί να υπάρξει τροπολογία για παράταση της σύμβασης.

Φυσικά και στην περίπτωση αυτή, η παράταση είναι σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, αφού η διενέργεια του διαγωνισμού ίσως και να οδηγούσε σε συμφερότερη προσφορά. Μάλιστα, η ίδια η τροπολογία αναφέρει ότι η αξία της παράτασης των συμβάσεων δεν μπορεί να ξεπερνά το 25% της συνολικής αξίας των συμβάσεων, η διάρκεια των οποίων ήταν 4 χρόνια.

 

Παρατείνεται η προθεσμία της διαδικασίας εκκαθάρισης από τον ΕΟΠΥΥ των δαπανών, που αφορούν τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, τα στρατιωτικά, τα νοσοκομεία ειδικού καθεστώτος, τα λοιπά ΝΠΔΔ και τις δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών υγείας.
Με τον νόμο 4368 του 2016 (άρθρο 90) όλες αυτές οι δημόσιες υπηρεσίες είχαν εξαιρεθεί από τη διαδικασία εκκαθάρισης έως τις 30-6-2018. Με την νέα τροπολογία, λοιπόν, η εξαίρεση παρατείνεται για άλλους 6 μήνες, μέχρι τις 31-12-2018.

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση εξαιρεί όλες τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας από τον έλεγχο του ΕΟΠΥΥ! Τη στιγμή, που εδώ και 3 χρόνια, έχει επιβάλλει σειρά μέτρων για τον έλεγχο των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας. Αυτή δεν είναι μεροληψία υπέρ του Δημοσίου. Είναι μεροληψία υπέρ της αδιαφάνειας στις δημόσιες δαπάνες του ΕΣΥ.

Μα θα ρωτήσει κάποιος ανυποψίαστος: Και γιατί να γίνει έλεγχος στα δημόσια νοσοκομεία; Μα ακριβώς εκεί εντοπίζεται η ανοργανωσιά, η σπατάλη και η διαφθορά. Λάβετε υπόψη σας ότι οι λειτουργικές δαπάνες του ΕΣΥ (εκτός των μισθών) είναι περίπου 1,2 δις ευρώ.

Πρακτικά, παρά τα Μνημόνια, ελάχιστα ουσιαστικά μέτρα έχουν ληφθεί για να ελεγχθεί η ποσότητα, η ποιότητα και η αναγκαιότητα των υπηρεσιών, που παρέχουν τα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Πρωτόκολλα και διαδικασίες δεν υπάρχουν. Όλα σχεδόν τα υλικά και οι υπηρεσίες αγοράζονται χωρίς διαγωνισμό!

 

Μην ξεγελιέστε με τις πρόσκαιρες ελλείψεις υλικών, που παρατηρούνται συχνά στα κρατικά νοσοκομεία και αποδίδονται στις περικοπές λόγω των Μνημονίων. Δεν φταίνε οι περικοπές, αλλά η έλλειψη ορθολογικής οργάνωσης και διαχείρισης των πόρων.

Όσο απίστευτο και αν ακούγεται σε πολλούς, λίπος υπάρχει ακόμη στην Υγεία. Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε τεχνογνωσία και εργαλεία για να το βρούμε και να το κόψουμε. Έτσι, καταφεύγουμε σε οριζόντιες περικοπές, που οδηγούν σε ελλείψεις… σεντονιών και βαμβακιού!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που σήκωσε το λάβαρο κατά της διαφθοράς στην υγεία, ουσιαστικά το μόνο που έχει κάνει είναι ελέγχους στο ΚΕΕΛΠΝΟ. Καμία ουσιαστική παρέμβαση όμως δεν έχει γίνει στις προμήθειες των νοσοκομείων για υλικά και φάρμακα. Εξαίρεση αποτελούν οι παρεμβάσεις, που ξεκίνησαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και συνεχίστηκαν στον ΕΟΠΥΥ.

Μετά από μήνες εξαγγελιών, ψηφίστηκε νέο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία της ΕΚΑΠΥ (Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας), που σχεδιάστηκε από τον Π. Πολάκη. Όμως, μέχρι σήμερα, δεν έχει γίνει τίποτε στην πράξη.

Επίσης, δεν ανακοινώνονται στατιστικά στοιχεία για την κατανάλωση υλικών και τις δαπάνες των νοσοκομείων. Υποτίθεται ότι τέθηκε σε λειτουργία το περιβόητο σύστημα BI (Business Intelligence), που ξεκίνησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά τα στοιχεία δεν δημοσιοποιούνται.

Το γεγονός αυτό αφήνει εύλογα υπόνοιες. Είτε το σύστημα δεν δουλεύει εύρυθμα και αξιόπιστα, είτε τα στοιχεία δεν είναι θετικά και έτσι αποκρύβονται… Η κυβέρνηση λέει ότι τα πράγματα βελτιώνονται, ενώ η αντιπολίτευση ότι χειροτερεύουν. Έτσι, όμως, κινούμενοι στα τυφλά, δεν μπορούμε να πάμε πουθενά…

ΠΗΓΗ:https://virus.com.gr/

 

«Ποιος λέει ψέματα για το ταμειακό πλεόνασμα των νοσοκομείων;»

Γράφει ο Κώστας Μπαργιώτας, Βουλευτής Λάρισας – Δημοκρατική Συμπαράταξη


Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας ή οι Διοικήσεις των νοσοκομείων; Μετά τους αόρατους εργαζόμενους στις ΤοΜΥ, η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας βλέπει τώρα και ανύπαρκτα πλεονάσματα στα νοσοκομεία. Στην από 09/01/2018 ανακοίνωσή της με τίτλο «Ρεκόρ στο πλεόνασμα των νοσοκομείων και στη χρηματοδότησή τους από τον ΕΟΠΥΥ» – μεταξύ άλλων- αναφέρεται «…Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έως το Νοέμβριο 2017 και αναγωγή τους στο 12μηνο, θα κλείσουν τη χρονιά με ΚΑΘΑΡΟ ΤΑΜΕΙΑΚΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ 340 εκατ. ευρώ, έναντι 35 εκατ. ευρώ καθαρό ταμειακό πλεόνασμα το 2016 και 935 εκατ. ευρώ καθαρό ταμειακό ΕΛΛΕΙΜΜΑ το 2015».

Ενώ το Υπουργείο Υγείας πανηγυρίζει, η αλήθεια είναι ότι τα νοσοκομεία έχουν 470 εκατομμύρια διαθέσιμα ταμειακά και 550 εκατομμύρια χρέη ήδη από τον Ιούλιο. Με άλλα λόγια, στο τέλος του 2018 θα εμφανίζουν έλλειμμα, αφού οι οφειλές τους υπερβαίνουν το πλεόνασμα.

Στην πράξη, δηλαδή, αυτό που γίνεται είναι ότι τα νοσοκομεία θα «κλείσουν» το 2018 μετακυλίοντας όλα τους τα χρέη το 2019. Ακόμα και εάν το πλεόνασμα υπάρχει με όρους λογιστικούς, το εύλογο ερώτημα είναι «πως προήλθε». Δεν προήλθε από συγχωνεύσεις και αναδιάταξη των δομών, από σύγχρονο ευρωπαϊκό μάνατζμεντ, από εφαρμογές ηλεκτρονικής υγείας, από αναμόρφωση των ιατρικών υπηρεσιών.

Προήλθε αποκλειστικά και μόνο από περικοπές. Ο προϋπολογισμός του 2018 προβλέπει περικοπές στην υγεία και ας κραυγάζει περί του αντιθέτου ο κ. Πολάκης.

Παρά το επίμονο αίτημα του υπογράφοντος να κατατεθούν οι ισολογισμοί των νοσοκομείων που έχουν «καθαρό ταμειακό πλεόνασμα» για το 2017 στα πρακτικά της Βουλής, ουδέν κατατέθηκε μέχρι σήμερα. Η διαρκής επίκληση γενικών αριθμητικών στοιχείων –κατά την προσφιλή τακτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ.– συσκοτίζει την αλήθεια, εξυπηρετώντας ένα επικοινωνιακό παιχνίδι λαϊκισμού της κυβέρνησης.

Ποια είναι τα νοσοκομεία που έχουν πλεόνασμα; Γιατί δεν καταθέτει το Υπουργείο στη Βουλή τους ισολογισμούς τους, όπως επανειλημμένα έχει ζητηθεί; Εάν υπάρχει πλεόνασμα, γιατί δεν κατευθύνετε σε αναπτυξιακές δράσεις στο χώρο της υγείας ή σε κάλυψη βασικών καθημερινών αναγκών;

Υπάρχουν νοσοκομεία χωρίς σεντόνια και το χειρότερο πρόσφατα υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες για ελλείψεις φαρμάκων για τους ογκολογικούς ασθενείς. Κάποιος λέει ψέματα και ελλοχεύει ο κίνδυνος να αποδεχτούν οι θεσμοί τις «αριθμητικές αλχημείες» ως πραγματικό γεγονός και να απαιτήσουν και νέες περικοπές δαπανών στην υγεία.

ΠΗΓΗ:http://www.healthreport.gr/

 

Editorial: Πως να μετατρέψεις τους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ σε …ανειδίκευτο εργάτη!

Της Δήμητρας Ευθυμιάδου

 

Η υπόθεση φαντάζει εύκολη. Αφήνεις τον άλλον να σπουδάσει και να ταλαιπωρηθεί για 6 χρόνια. Να κάνει ειδικότητα άλλα 4 με 5 χρόνια και ένα έτος αγροτικό. Ήδη έχει φθάσει στα 30 και κάτι. Τον αφήνεις ταυτόχρονα να πιστεύει ότι η ζωή του θα πάει χάρμα, καθώς οι κόποι του δε θα πάνε χαμένοι. Θα έχει επιστημονικό κύρος και ένα καλό εισόδημα για τον ίδιο και την οικογένειά του.

Και εκεί είναι που του κάνεις την …έκπληξη! Του δίνεις 70 λεπτά (ο,70 ευρώ) για κάθε ασθενή αν συνεργασθεί με τον ΕΟΠΥΥ.

Η υπόθεση μοιάζει με περιγραφή φαντασιόπληκτου κινηματογραφιστή, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινή.

Αν υπολογίσει κανείς τα χρήματα που θα λαμβάνουν οι οικογενειακοί γιατροί του ΕΟΠΥΥ εάν θα συμβληθούν με το οργανισμό, καταλαβαίνει κανείς ότι το επάγγελμα του γιατρού τείνει να απαξιωθεί πλήρως στη χώρα του Ιπποκράτη.

Όχι τυχαία βέβαια γιατί φαίνεται ότι στόχος είναι όλοι οι κάτοικοι αυτής της χώρας να λαμβάνουν τον ίδιο μισθό, να έχουν τις ίδιες αποδοχές. Στο άμεσο μέλλον, εάν συνεχισθούν με τον ίδιο ρυθμό οι …εμπνεύσεις της κυβέρνησης, δε θα έχει καμία σημασία εάν κανείς διαθέτει πτυχία, μεταπτυχιακά και άλλες περγαμηνές.

Θα είναι ένα και το αυτό με έναν ανειδίκευτο εργάτη. Καθότι στα αριστερά καθεστώτα, όλοι πρέπει να είναι ίσοι. Και ορθό αν σκεφτεί κανείς ουτοπικά. Σε μια ιδανική πολιτεία δεν υπάρχουν αντιθέσεις ούτε ανισότητες.

Όταν όμως ως κυβέρνηση αποδέχεσαι πλήρως και συνδράμεις μάλιστα στο καπιταλιστικό καθεστώς, στηρίζοντας τις τράπεζες και όχι μόνο, τότε θα πρέπει να αποδεχτείς ότι και οι πολίτες σου δεν μπορούν να απολαμβάνουν τα ίδια οικονομικά προνόμια.

Γιατί εάν καθίσει κανείς να υπολογίσει την αποζημίωση που θα λαμβάνει τον μήνα ένας οικογενειακός γιατρός του ΕΟΠΥΥ με 2250 ασφαλισμένους, αντιλαμβάνεται ότι στην τσέπη του δε θα φθάνουν πάνω από 800 με 1000 ευρώ, αφαιρώντας τα ασφαλιστικά, τις εφορίες και όλα τα έξοδα του ιατρείου και με μπόλικες ώρες εργασίας.

Τα περί 2000 ευρώ που διατείνονται υπουργείο Υγείας και ΕΟΠΥΥ, είναι άγνωστο εάν θα είναι καθαρά, ενώ για να τα λάβει κανείς θα πρέπει να παίξει μάλλον λοταρία.

Και αυτό διότι θα πρέπει να τον επιλέξουν ως οικογενειακό γιατροί 2250 άτομα, τα οποία θα πρέπει όμως να είναι άνω των 65 ετών, καθότι οι συγκεκριμένοι ασφαλισμένοι θα πληρώνονται ακριβότερα από τον ΕΟΠΥΥ λόγω περισσότερων προβλημάτων υγείας. Άντε τώρα να σε επιλέξουν 2250 άτομα (σχεδόν ένα ολόκληρο χωριό) και να είναι και μεγάλης ηλικίας. Μιλάμε για Τζακ Ποτ!

Μ αυτά και μ αυτά μάλλον δε συμφέρει στις μέρες μας και ιδιαίτερα στην Ελλάδα να είναι κανείς γιατρός. Καλύτερα να είσαι κατ’ επιλογήν άνεργος!

Και αυτό διότι θα λαμβάνεις το επίδομα ανεργίας κοντά στα 300 με 400 ευρώ. Θα παίρνεις ένα μερισματάκι κάθε χρόνο, λίγο τα επιδόματα παιδιού και κοινωνικής αλληλεγγύης, λόγο το μειωμένο ρεύμα και οι φορολογικές απαλλαγές, βρέθηκες με κανένα 700άρι το μήνα στην τσέπη και μάλιστα καθήμενος στον ωραίο καναπέ του σπιτιού σου.

Καθότι στην Ελλάδα του 2018 καλύτερα άνεργος και με επιδόματα, παρά απαξιωμένος γιατρός των 70 λεπτών τον ασθενή.

ΠΗΓΗ:http://www.healthreport.gr/

 

Κάτι αλλάζει στην ιδιωτική υγεία

Αποτέλεσμα εικόνας για ιδιωτική υγεία

Κώτσης Βασίλης - ΤΟ ΒΗΜΑ


O κλάδος της ιδιωτικής υγείας τα χρόνια της κρίσης είδε τα έσοδά του να μειώνονται και σε συνδυασμό με τους μηχανισμούς rebate (υποχρεωτικές εκπτώσεις στον ΕΟΠΥΥ) και clawback (επιστροφή ποσών αν οι δαπάνες υπερβαίνουν τον αρχικό προϋπολογισμό) αντιμετώπισε και προβλήματα ρευστότητας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν κλινικές και διαγνωστικά να εξυπηρετήσουν δανειακές υποχρεώσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το κόστος των παραπάνω μέτρων για έναν γνωστό ιδιωτικό όμιλο προσέγγισε την περίοδο 2013-2017 τα 100 εκατ. ευρώ! Μάλιστα η κατάσταση ενδεχομένως να επιδεινωθεί καθώς rebate και clowback παίρνουν παράταση έως το 2021. Για τις ιδιωτικές κλινικές το κονδύλι του ΕΟΠΥΥ μειώθηκε για το 2018 σε 220 εκατ. ευρώ από 265 εκατ. ευρώ το 2017.

Εν τούτοις, η κινητικότητα στον κλάδο είναι αξιοσημείωτη. Το private equity fund CVC με έδρα το Λουξεμβούργο εξαγόρασε το νοσοκομείο «Metropolitan» και το «Ιασώ General». Εντός του 2018 η Marfin Investment Group θα βγάλει προς πώληση το 70% του Θεραπευτηρίου «Υγεία» και η Τράπεζα Πειραιώς το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν».

Ηδη ο Ομιλος Αποστολόπουλου του Ιατρικού Κέντρου υπέβαλε δημόσια πρόταση για το 30% της ελεύθερης διασποράς του Θεραπευτηρίου «Υγεία». Η πρόταση δεν πέτυχε, αλλά η αγορά πληροφορήθηκε την αποτίμηση του ομίλου Υγεία μετά τον διορισμό από τη διοίκηση ανεξάρτητου εκτιμητή, που θα λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς στο μέλλον.

Γιατί όμως, ενώ τα έσοδα βαίνουν μειούμενα, να υπάρχει ενδιαφέρον για μονάδες ιδιωτικής υγείας; Τρεις είναι οι λόγοι που στο μέλλον τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών θα αυξηθούν, ανεξάρτητα αν ο τζίρος τους εμφανίζει σημάδια κόπωσης. Πρώτον, αλλάζει ο ρόλος της ιδιωτικής ασφάλισης, η οποία θα καταστεί κύρια πηγή εσόδων για τις εταιρείες του κλάδου στη θέση του ΕΟΠΥΥ. Δεύτερον, περιορίζεται σταδιακά το «αποτύπωμα» των μεγαλογιατρών και, τρίτον, η έλευση ξένων ιδιοκτητών και ξένων μετόχων στη μετοχική σύνθεση των μονάδων εξασφαλίζει όρους εταιρικής διακυβέρνησης και χρηστής διαχείρισης, καθώς ο κλάδος είχε εμφανίσει στο παρελθόν φαινόμενα διαφθοράς. Αν συνυπολογίσει κανείς και την επιστροφή της οικονομίας σε ρυθμούς ανάπτυξης, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για ένα πραγματικό comeback του κλάδου.

ΠΗΓΗ:http://medispin.blogspot.gr/

 

Ενας Δον Κιχώτης για τον ξεχασμένο αντικαπνιστικό νόμο

ΚΛΙΚ ΕΔΩ

ΠΗΓΗ:https://www.ygeianet.gr/

«Οι τρεις ανακρίβειες του Υπουργείου Υγείας για το κόστος του συστήματος υγείας το 2019»

Γράφει ο Κώστας Μπαργιώτας, Βουλευτής Λάρισας – Δημοκρατική Συμπαράταξη


 

Ο προϋπολογισμός του 2018 προβλέπει κραυγαλέες περικοπές στην υγεία. Είναι 350 εκατομμύρια τον χρόνο μόνο για τα νοσοκομεία και άλλα τόσα περίπου οι επιμέρους περικοπές από τα λειτουργικά έξοδα του Υπουργείου μέχρι τις παροχές για τους ασφαλισμένους.

Θα δώσω ένα παράδειγμα: οι τετρακόσιες προσλήψεις που διαφημίζει εδώ και πολύ καιρό ο κ. Πολάκης –και που μακάρι να τις κάνει, γιατί είναι χρήσιμες – μετά βίας ξεπερνούν τα 17 εκατομμύρια τον χρόνο. Οι περικοπές είναι 350. Είναι τέτοια η διαφορά.

Όταν πρόσφατα στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων έθιξα το ζήτημα, δέχθηκα πυρά από τον κ. Πολάκη ότι δεν ξέρω να διαβάζω, ότι δεν ξέρω μαθηματικά, ότι δεν είναι περικοπές, ότι ο ΕΟΠΥΥ θα αυξήσει τις πληρωμές προς τα νοσοκομεία, ότι αυτά που διαβάζω στους πίνακες ως περικοπές δεν είναι.

Στην πραγματικότητα αυτό που κάνει η Κυβέρνηση είναι πολύ συγκεκριμένο. Για να επιτύχει το υπερπλεόνασμα που επιδιώκει, περικόπτει 600 εκατομμύρια ακριβώς από τα νοσοκομεία. Αυτά τα 600 εκατομμύρια του χρόνου τέτοια εποχή, αν της βγει ο προϋπολογισμός, θα γίνουν επιδοτήσεις, επιδόματα και δωρεές.

Αν δεν της βγει ο προϋπολογισμός, θα γίνουν κατά πάσα πιθανότητα εκλογικές παροχές. Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση δημιουργεί ένα «μαξιλάρι» για προεκλογικό αγώνα, αν και όταν χρειαστεί.

Ο κ. Ξανθός λέει ότι «Το όριο των αγορών δεν μειώνεται». Είναι η πρώτη ανακρίβεια. Το όριο των αγορών των νοσοκομείων μειώνεται από 4,3 στα 3,7. Στην πραγματικότητα αυτό που γίνεται είναι ότι τα νοσοκομεία θα «κλείσουν» το 2018 φορτώνοντας όλα τους τα χρέη το 2019.

Η δεύτερη ανακρίβεια, που την είπαν ο κ. Πολάκης και ο κ. Ξανθός και την αναπαράγουν όλοι, είναι ότι τα νοσοκομεία έχουν ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος της χρονιάς. Τα νοσοκομεία έχουν 470 εκατομμύρια διαθέσιμα ταμειακά και 550 εκατομμύρια χρέη ήδη από τον Ιούλιο. Σε απλά ελληνικά, θα βγουν με έλλειμμα στο τέλος του 2018, αφού χρωστάνε περισσότερα από όσα έχουν στην άκρη.

Η τρίτη ανακρίβεια είναι ότι ο «θείος από την Αμερική» θα πληρώσει τα κενά. Ο ΕΟΠΥΥ δεν είναι ανεξάρτητος οργανισμός που έχει λεφτά να μοιράζει. Ο ΕΟΠΥΥ αποζημιώνει νοσηλείες. Ο μόνος τρόπος, για να αυξηθούν τα έσοδα των νοσοκομείων και του συστήματος υγείας από τον ΕΟΠΥΥ, είναι η αύξηση της αρρώστιας, της θνησιμότητας και των νοσηλειών.

Περισσότεροι καρκίνοι στα νοσοκομεία, περισσότερα χρήματα από τον ΕΟΠΥΥ για τις αμοιβές από το κονδύλι για τους καρκίνους. Περισσότερα φάρμακα στα νοσοκομεία, περισσότερα χρήματα από τον ΕΟΠΥΥ για τα φάρμακα. Δεν έχει δωρεές. Άρα, δεν υπάρχει ούτε από εκεί χρηματοδότηση.

Τα σεντόνια που λείπουν φέτος, του χρόνου θα είναι ουσιώδεις ελλείψεις σε φάρμακα και υποδομές. Αυτό, βέβαια, που αποσιωπεί η Κυβέρνηση είναι, πρώτον, ότι θα κάνει περικοπές στις εφημερίες. Τις ψηφίσανε πρόσφατα.

Ένα μέρος από τα 350 εκατομμύρια θα το πληρώσουν οι γιατροί. Κάνει ήδη περικοπές στο επικουρικό προσωπικό σιγά-σιγά και στα «σκοτεινά» και, δεύτερον, ακούσαμε τον Υπουργό πρόσφατα να προβληματίζεται δημοσίως για πρώτη φορά για το θέμα των ανασφάλιστων, αφού με τον τρόπο που το νομοθέτησε, καλύπτονται και οι στρατηγικοί κακοπληρωτές.

ΠΗΓΗ:http://www.healthreport.gr/

 

Editorial: Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία στην Υγεία και το 2018!

Της Δήμητρας Ευθυμιάδου


 

Με την ελπίδα ότι τη νέα χρονιά θα αλλάξει έστω στο ελάχιστο το δημόσιο σύστημα υγείας και θα προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες υγείας, ζουν οι Έλληνες.
Περιμένουν να δουν να επιβεβαιώνονται τα όσα υποσχέθηκε και αυτή η κυβέρνηση.
Τις …χιλιάδες προσλήψεις στα νοσοκομεία που θα διευκολύνουν το έργο γιατρών και νοσηλευτών. Τις νέες Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ) που θα βοηθούν κάθε πολίτη στη γειτονιά του.

Το φρένο στα φακελάκια που τόσο μας ταλαιπωρούν όλους. Τα φθηνότερα φάρμακα για την τσέπη μας με τη λιγότερη δυνατή συμμετοχή. Τον καλύτερο ΕΟΠΥΥ που θα προσφέρει περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες στους ασφαλισμένους του.

Προς ώρας βέβαια οι ανακοινώσεις μένουν ακόμη …ανακοινώσεις, καθότι από όσα έχει υποσχεθεί τα τελευταία τρία χρόνια η ηγεσία του υπουργείου Υγείας ελάχιστα έχουν γίνει.

Προσλήψεις γίνονται με το σταγονόμετρο. Και όσοι είχαν την τύχη να προσληφθούν, είναι με το σύστημα του επικουρικού και πλέον βγαίνουν ξανά εκτός συστήματος με τη λήξη της διετούς συνεργασίας τους.

Οι νέες Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ) που θα εξυπηρετούσαν εδώ και τουλάχιστον …έναν χρόνο τους πολίτες, μέχρι στιγμής έχουν περιορισθεί σε …δύο! Και αυτές εγκαινιάστηκαν με τα απαραίτητα «Θα».

Όσο για τα φακελάκια, φυσικά και συνεχίζουν να υπάρχουν παρά τις λίστες των χειρουργείων οι οποίες βέβαια καταστρατηγούνται καθημερινά.
Πάντως μέτρα για την… αναχαίτηση των «φακελάκηδων» γιατρών στο ΕΣΥ, έχουν προαναγγελθεί εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια.

Σαν κάποιος αόρατος…εχθρός του συστήματος να μη θέλει το υπουργείο υγείας να εφαρμόσει τα μέτρα.

Φθηνότερα φάρμακα για την τσέπη των ασθενών φυσικά και δεν έχουν κάνει την εμφάνισή τους ούτε το 2018, καθώς οι συμμετοχές στη δαπάνη όχι μόνο δεν μειώνονται αλλά μάλλον αυξάνονται. Από 12% που ήταν το 2009 έφθασαν κοντά στο 30% σήμερα.

Είναι βλέπετε και αυτοί οι τροϊκανοί που δεν αφήνουν την κυβέρνηση να ελαφρύνει τους Έλληνες από τα βάρη τους.
Όσο για τον ΕΟΠΥΥ, αυτός πάει μάλλον από το κακό στο χειρότερο αν σκεφτεί κανείς ότι κάθε χρόνο τα χρήματα που φθάνουν στα ταμεία του αντί να αυξηθούν, λιγοστεύουν.

Κατά τα άλλα έχουμε εγκαίνια, δηλώσεις περί καταπολέμησης της διαφθοράς στην Υγεία, περί ανάπτυξης και …ανασυγκρότησης του συστήματος υγείας και άλλα πολλά που έχουμε μάθει πια να ακούμε οι Έλληνες από κάθε κυβέρνηση.
Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα…

ΠΗΓΗ:http://www.healthreport.gr/

 

Διγλωσσία Ξανθού για τα καινοτόμα φάρμακα

Διγλωσσία Ξανθού για τα καινοτόμα φάρμακα

«Ένα μεγάλο λάκκο έχει η φάβα» με το νέο νομοσχέδιο, που παρουσίασε χθες ο Ανδρέας Ξανθός για την Αξιολόγηση των νέων φαρμάκων. Ενώ μέχρι πρότινος έλεγε σε ασθενείς και φαρμακοβιομηχανίες ότι τα εξωτερικά κριτήρια αξιολόγησης θα καταργηθούν, όταν αποκτήσουμε ως χώρα δικό μας μηχανισμό, τελικά με το νομοσχέδιο τα κριτήρια παραμένουν!

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Μεγάλη καθυστέρηση στην έλευση νέων φαρμάκων. Ποια είναι αυτά τα εξωτερικά κριτήρια; Σύμφωνα με τα μέτρα, που έλαβε η κυβέρνηση το καλοκαίρι, ένα νέο φάρμακο θα αποζημιώνεται από τον ΕΟΠΥΥ μόνον εφόσον:

αποζημιώνεται τουλάχιστον στα 2/3 των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που κυκλοφορεί.
τα κράτη στα οποία κυκλοφορεί δεν μπορεί να είναι λιγότερα από 9 και
από αυτά τουλάχιστον τα μισά να περιλαμβάνονται στα ακόλουθα κράτη, που διαθέτουν μηχανισμό Αξιολόγησης Τεχνολογιών Υγείας: Αυστρία, Βέλγιο, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Σουηδία και Φινλανδία.
Είχαν και τότε ξεσηκωθεί σύλλογοι ασθενών και φαρμακοβιομηχανίες, τονίζοντας ότι τα κριτήρια αυτά θα είναι εμπόδιο στην πρόσβαση των Ελλήνων ασθενών στις νέες, καινοτόμες θεραπείες. Τότε λοιπόν η ηγεσία του υπουργείου Υγείας διαβεβαίωνε ότι τα κριτήρια αυτά θα είναι ένα προσωρινό μέτρο, μέχρις ότου η χώρα αποκτήσει δικό της μηχανισμό αξιολόγησης.

Όμως, στο σχέδιο νόμου, που παρουσίασε ο κ. Ξανθός την Πέμπτη, τα προαναφερόμενα κριτήρια παραμένουν ως έχουν! Δηλαδή, η Επιτροπή Αξιολόγησης, που δημιουργείται με το νομοσχέδιο θα αξιολογεί ένα νέο φάρμακο, μόνο εφόσον αυτό πληροί τα κριτήρια αυτά…

Πρόκειται για μία αδόκιμη ρύθμιση, που εν πολλοίς αυτοακυρώνει το σκοπό για τον οποίο η κυβέρνηση νομοθετεί. Διότι ποιος ο λόγος η χώρα να δημιουργήσει άλλη μία Επιτροπή για να αξιολογήσει ένα νέο φάρμακο, αφότου αυτό έχει ήδη αξιολογηθεί και αποζημιωθεί σε τόσο μεγάλο αριθμό χωρών, οι οποίες μάλιστα έχουν μεγαλύτερη εμπειρία και τεχνογνωσία από εμάς;

Φυσικά, η χώρα έχει την υποχρέωση να κάνει διαπραγμάτευση με τις φαρμακοβιομηχανίες, ώστε να πετύχει μείωση του κόστους για τον ΕΟΠΥΥ. Έπειτα από χρόνια καθυστερήσεων, αυτό ξεκίνησε και ήδη έχει γίνει διαπραγμάτευση για τις νέες θεραπείες της ηπατίτιδας C και επίκειται για το μελάνωμα και την πολλαπλή σκλήρυνση.

Ο Ανδρέας Ξανθός οφείλει να επανεξετάσει τη ρύθμιση, διότι πρακτικά αντιβαίνει στο βασικό στόχο κάθε κυβέρνησης: να πετύχει καλύτερες τιμές. Διότι οι ξένες φαρμακοβιομηχανίες θα μπορούσαν να προσφέρουν μεγαλύτερες εκπτώσεις, αν καταργηθούν τα κριτήρια αυτά και κληθούν να υποβληθούν απευθείας σε εθνική αξιολόγηση-διαπραγμάτευση.

Εκτός και αν εσφαλμένα κάποιοι πιστεύουν ότι όσο καθυστερεί ένα φάρμακο, τόσο μεγαλύτερη έκπτωση θα δώσει μία εταιρεία. Ίσως χρειάζεται να το ξανασκεφτούν. Διότι αν μία φαρμακοβιομηχανία έχει ένα φάρμακο, που έχει ήδη εκπληρώσει τα κριτήρια, τότε θα κατέχει ένα μεγάλο ατού στην εθνική αξιολόγηση και διαπραγμάτευση. Μάλιστα, στην περίπτωση αυτή η πίεση μεταφέρεται στην κυβέρνηση, καθώς θα πιέζεται πολιτικά από τους συλλόγους ασθενών και την κοινή γνώμη να το εγκρίνει γρήγορα, εφόσον αυτό θα αποζημιώνεται ήδη σε τόσο πολλές χώρες…

Παράλληλα, η κατάργηση των εξωτερικών κριτηρίων θα μειώσει το χρόνο, που θα χρειάζεται ένα νέο φάρμακο για να φθάσει στους Έλληνες ασθενείς. Με δεδομένο ότι το νομοσχέδιο προβλέπει πως η Επιτροπή Αξιολόγησης πρέπει να αποφαίνεται εντός 180 ημερών, τότε είναι δυνατόν να μην δημιουργηθούν μεγάλα εμπόδια στην πρόσβαση των ασθενών στις πραγματικά καινοτόμες θεραπείες.

Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει κανενός είδους αντίδραση ούτε από τους συλλόγους των ασθενών, ούτε από την πλευρά του συνδέσμου των φαρμακοβιομηχάνων (ΣΦΕΕ). Ειδικά, οι τελευταίοι… δεν έχουν πάρει χαμπάρι τι γίνεται ή δεν έχουν τα αντανακλαστικά και τα κότσια να αντιδράσουν;

Ούτε τα υπόλοιπα πολιτικά κόμματα αντέδρασαν (πλήρη αφωνία για το θέμα από τη ΝΔ), ενώ η ΔΗ.ΣΥ. εξέδωσε ανακοίνωση, επικρίνοντας την κυβέρνηση για το γεγονός ότι τα μέλη της Επιτροπής θα διορίζονται από τον υπουργό.

Δεν έχουν και άδικο. Και τίθεται ένα κρίσιμο ερώτημα προς τον κ. Ξανθό: Αφού η Αξιολόγηση των νέων φαρμάκων ήταν τόσο σημαντική… Αφού στόχος της κυβέρνησης ήταν και είναι η μείωση της δαπάνης και η ηθικοποίηση του συστήματος υγείας… Αφού παλεύουν για την πρόσβαση των ασθενών στις νέες θεραπείες…

Γιατί η λοιπόν κυβέρνηση καθυστέρησε σχεδόν 3 χρόνια να θεσπίσει την Αξιολόγηση; Και αφού χρειάστηκαν 3 χρόνια… Αντί να φτιάξουμε έναν οργανισμό, όπως όλες οι άλλες χώρες… εμείς φτιάχνουμε απλώς μία επιτροπή… με ένα σχέδιο νόμου 12 σελίδων…

Πήραμε – λέει – και την υποστήριξη τεχνικών συμβούλων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Φαντάσου να το φτιάχναμε τελείως μόνοι μας!

Υ.Γ. Το νομοσχέδιο περιέχει και μία «περίεργη» ρύθμιση: Από την αρμοδιότητα της Επιτροπής Αξιολόγησης εξαιρεί τους σταθερούς συνδυασμούς ουσιών, εφόσον η τιμή αποζημίωσης τους είναι χαμηλότερη από το άθροισμα των τιμών αποζημίωσης των φαρμάκων, που εμπεριέχουν τις επιμέρους δραστικές ουσίες…

Ποιος αλήθεια εισηγήθηκε την εξαίρεση αυτή και γιατί; Ποια ήταν η άποψη του ΕΟΦ για το θέμα;

ΠΗΓΗ:https://virus.com.gr/

 

Editorial: Από λόγια πολλά, από σεντόνια λίγα…

Της Δήμητρας Ευθυμιάδου


 

Έξω από το χορό πολλά τραγούδια λένε…Περιγράφει η γνωστή παροιμία και αντικατοπτρίζει πλήρως την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τους …παντογνώστες του υπουργείου Υγείας.

Εξεπλάγη η… αυθεντία του Εθνικού Συστήματος Υγείας Παύλος Πολάκης όταν τυχαία διαπίστωσε πως στο Σισμανόγλειο οι νοσηλεύτριες δεν είχαν να δώσουν σεντόνια σε συγγενή συνεργάτιδάς του με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί “διπλωματικό” επεισόδιο.

Θεώρησε ο αναπληρωτής, ότι οι εργαζόμενοι είχαν και τα έκρυβαν τα σεντόνια προκειμένου να …εκδικηθούν τους ταλαιπωρημένους ασθενείς, ώστε αυτοί να οδηγηθούν στον ιδιωτικό τομέα.

Και φυσικά πίσω από αυτή τη διαδικασία, είδε τα πλοκάμια των συμφερόντων να απλώνονται, πλοκάμια που ο ίδιος τόσο …επιτυχημένα χτυπά τα τελευταία δυο χρόνια.

Όταν ξαφνικά ενεπλάκη ο Διοικητής στο επεισόδιο και βρέθηκαν σεντόνια, ο αναπληρωτής έσπευσε να ειρωνευτεί και να ζητωκραυγάσει πως εκ του θαύματος βρέθηκαν τα πολυπόθητα υλικά. Υπαινισσόμενος βεβαίως ότι οι εργαζόμενοι τα είχαν κρυμμένα για να στήσουν …παγίδα στο νοσοκομείο.

Ωστόσο ο αναπληρωτής δε σκέφτηκε ποτέ πως τα σεντόνια μπορεί να βρέθηκαν γιατί απλά οι εργαζόμενοι πήραν από τις αποθήκες ή τα συρτάρια, αυτά που θα χρησιμοποιούσαν στην επόμενη βάρδια σε άλλους ασθενείς, οι οποίοι είναι άγνωστο εάν θα βρήκαν κάλυμμα στο κρεβάτι τους.

Γιατί μπορεί εκείνος να επισκέπτεται τα νοσοκομεία μόνο για να κάνει …βόλτα και να δώσει οδηγίες, αλλά η καθημερινότητα απέχει παρασάγγας από την εικόνα που έχει σχηματισμένη στο μυαλό του.
Άλλωστε και ο ίδιος στον ιδιωτικό τομέα της υγείας εργαζόταν στο παρελθόν.

Αρκεί να επισκεφθεί είτε ως ασθενής είτε ως συγγενής ένα δημόσιο νοσοκομείο για να διαπιστώσει εάν πράγματι υπάρχουν σεντόνια αλλά και άλλα υλικά. Είναι εξάλλου γνωστό ότι οι εργαζόμενοι τρέχουν από όροφο σε όροφο για να βρουν συχνά απλά υλικά, τα οποία όμως όταν δεν υπάρχουν, δεν βγαίνει η δουλειά κύριε Αναπληρωτά.

Το σεντόνι που κάνει τη διαφορά

Και μεταφέρω μία προσωπική εμπειρία την οποία ο Αναπληρωτής μπορεί να τη διαβάσει και ΕΔΩ, δεδομένου ότι αναζητά εχθρούς και συμφέροντα σε κάθε του βήμα, αλλά στο τέλος δεν ιδρώνει το αυτί του όσες φορές και να του τα γράψεις: «Editorial: O Guardian, τα δημόσια Νοσοκομεία και μια εμπειρία!»

επιθέματα αποζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ

Το σεντόνι που κάνει τη διαφορά

Και ένα σεντόνι που λείπει από έναν θάλαμο νοσοκομείου, που τόσο χλευάζουν οι κυβερνώντες ότι πρόκειται για μια λαϊκίστικη καταγγελία, κάνει τη διαφορά.
Μόλις πριν λίγους μήνες μεσήλικη γυναίκα νοσηλευόταν σε θάλαμο μεγάλου νοσοκομείου. Στην πόρτα του θαλάμου έγραφε φαρδιά πλατιά: «Παρακαλώ μην φέρνετε σεντόνια από το σπίτι. Απαγορεύεται ρητώς».

Και πιθανώς να είχαν δίκαιο οι υπεύθυνοι του νοσοκομείου, καθότι αυτά που φέρνουμε από το σπίτι, δεν έχουν περάσει από τη διαδικασία της αποστείρωσης.
Η μεσήλικη γυναίκα άρχισε να κρυώνει. «Θα είναι τελικά πολύ άρρωστη για να κρυώνει», μονολογούσαν με πίκρα οι συγγενείς της.

Ώσπου το βλέμμα της κόρης της έπεσε επάνω στο σεντόνι που κάλυπτε το κουρασμένο της κορμί. Ένα τεμαχισμένο κουρέλι με το οποίο δε θα μπορούσε κανείς να σκεπάσει ούτε μικρόσωμο παιδί.

Κουρελιασμένο από άκρη σ άκρη, με τεράστιες τρύπες στην κορυφή, στη μέση αλλά και στο τελείωμά του. Τρύπες, που θα έκαναν τον πιο καχύποπτο να σκεφτεί ότι το γκριζαρισμένο από την πολυκαιρία ύφασμα, είχε γίνει απλά…αντικείμενο άγριου τσακωμού, κατά τη διάρκεια του οποίου σκίστηκε παντού.

Οι νοσηλεύτριες όταν κλήθηκαν να το αντικαταστήσουν, σήκωσαν τα χέρια ψηλά: «Δεν έχουμε άλλο. Έχουν τελειώσει», αποκρίθηκαν σχεδόν με ντροπή στους εξαγριωμένους συγγενείς της ασθενούς.

Χρειάστηκε τελικώς η νεότερη συγγενής να εισβάλει κρυφά σε διπλανό δωμάτιο για να κλέψει ένα καινούριο σεντόνι, αφήνοντας όμως τον επόμενο ασθενή που αναμενόταν, χωρίς σκέπασμα.
Κι αν αυτή η απλή και συνηθισμένη ιστορία για τα δημόσια νοσοκομεία, φανεί στους κυβερνώντες λαϊκίστικη, τότε ας τους θυμίσει κανείς αυτό που λέει ο λαός:

Έχεις λεφτά έζησες. Δεν έχεις …πέθανες.

ΠΗΓΗ:http://www.healthreport.gr/

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας
28ης Οκτωβρίου 43 Λάρισα 41223
Τηλ.2410287777 - 2410236036
Φαξ:2410287777

Website: http://www.isli.gr

 

 Email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε.
 ------------
 Σας ενημερώνουμε οτι τα γραφεία του ΙΣΛ θα είναι ανοικτά προς εξυπηρέτηση ως εξής:
Δευτέρα εως Παρασκευή πρωί 09:00-14:00
Δευτέρα-Τετάρτη απόγευμα 18:00-20:00

 

"ΒΙΟΠΟΛΙΣ ΥΠΟΔΟΧΕΥΣ"

viopolis ypodoheus

Ημερολόγιο δημοσιεύσεων

Φεβρουάριος 2018
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΑΡΘΡΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ