Άρθρα - απόψεις

Δεν μας φταίει η έλλειψη γιατρών και νοσηλευτών!

Δεν μας φταίει η έλλειψη γιατρών και νοσηλευτών!

Πέσαμε – λέει – ως χώρα στη διεθνή κατάταξη για την υγεία. Δεν φταίνε όμως οι περικοπές. Ούτε η έλλειψη γιατρών και νοσηλευτών. Το πρόβλημά μας είναι ότι δεν έχουμε χαράξει πολιτική για να βελτιώσουμε την υγεία των Ελλήνων.

Χθες, έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα μίας διεθνούς ανάλυσης, η οποία εξέτασε κατά πόσο κάθε χώρα ικανοποιεί τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης στην υγεία. Περισσότερα θα δείτε στο σχετικό ρεπορτάζ του virus: https://virus.com.gr/voutia-tis-elladas-sto-diethni-dikti-gia-tin-ygia/.

Η ουσία της ανάλυσης είναι ότι η Ελλάδα ενώ το 2016 είχε καταταγεί στην 26η θέση, φέτος «έπεσε» στην 41η θέση. Αιτία γι’ αυτό είναι ότι παίρνουμε πολύ χαμηλή βαθμολογία στο ποσοστό των υπέρβαρων παιδιών, στην κατανάλωση αλκοόλ και ιδίως στο κάπνισμα.

Θα μου πείτε εύλογα: Πόσο αξιόπιστες είναι τέτοιου είδους αναλύσεις; Τη στιγμή που ήδη γνωρίζουμε ότι τα στοιχεία, που αφορούν τη χώρα μας δεν διεκδικούν βραβείο αξιοπιστίας;

Η ανάλυση δεν είναι τυχαία. Χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Bill & Melinda Gates και δημοσιεύθηκε στο έγκυρο ιατρικό περιοδικό The Lancet, ενόψει της επερχόμενης γενικής συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη. Και αν τα στοιχεία που αφορούν την Ελλάδα είναι «προβληματικά» αυτό και πάλι είναι δικό μας χρόνιο πρόβλημα και δεν αφορά την ανάλυση αυτή καθαυτή.

Δεν είναι όμως η μόνη έρευνα και ανάλυση που δείχνει πως έχουμε πρόβλημα με την παιδική παχυσαρκία, το κάπνισμα και το αλκοόλ. Όλες οι έρευνες εδώ και τουλάχιστον μία 15ετία (δηλαδή, πολύ πριν την κρίση), δείχνουν ότι έχουμε μακράν τα πιο υπέρβαρα παιδιά στην Ευρώπη.

Τα ίδια περίπου ισχύουν και με το κάπνισμα. Αν και τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των καπνιστών και ο αριθμός των τσιγάρων έχουν μειωθεί, και πάλι είμαστε από τις πρωταθλήτριες χώρες, αφού στο μεταξύ οι υπόλοιπες χώρες λαμβάνουν και εφαρμόζουν αποτελεσματικά τα όποια μέτρα αποφασίζουν.

Η τραγική ειρωνεία είναι ότι, φέτος, συμπληρώνονται 10 χρόνια από τον αντικαπνιστικό νόμο, που ψήφισε ως υπουργός Υγείας ο Δημ. Αβραμόπουλος (ίσως το μόνο καλό που έπραξε στα 3 χρόνια της θητείας του), ένας νόμος που σκανδαλωδώς δεν εφαρμόζεται με ολέθριες συνέπειες για τη δημόσια υγεία.

Τι μας υποδεικνύει λοιπόν και η νέα ανάλυση; Ότι η πολιτική υγείας στη χώρα πρέπει να στοχεύσει στο σχεδιασμό, τη μελέτη και την εφαρμογή συνεκτικών και τεκμηριωμένων πολιτικών για τη διατροφή των ελληνόπουλων και την περαιτέρω μείωση του καπνίσματος.

Οι πολιτικές αυτές πρέπει να έχουν μετρήσιμους στόχους και σαφές χρονοδιάγραμμα: π.χ. να μειώσουμε τον αριθμό των καπνιστών κατά 20% έως το 2022. Ή να αυξήσουμε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στα παιδιά κατά 30%. Τέτοιου είδους πολιτικές εφαρμόζουν όλες οι χώρες, που θέλουν να λέγονται προηγμένες.

Η αλήθεια είναι ότι, τα τελευταία 20 χρόνια, ξοδέψαμε αρκετά από τα κοινοτικά κονδύλια για να κάνουμε μελέτες για θέματα που αφορούν τη διατροφή. Καταρτίστηκαν και εθνικά σχέδια δράσης. Π.χ. το 2008, παρουσιάστηκε το «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Διατροφή και τις Διατροφικές Διαταραχές 2008 – 2012».

Δόξα το Θεό από εθνικά σχέδια πάμε καλά. Στη διεύθυνση http://www.moh.gov.gr/articles/health/domes-kai-draseis-gia-thn-ygeia/ethnika-sxedia-drashs/95-ethnika-sxedia-drashs θα βρείτε σχέδια δια πάσαν νόσον και…

Επρόκειτο όμως περισσότερο για μέσα απορρόφησης κοινοτικών πόρων από ημετέρους, παρά εργαλεία πολιτικής. Ακόμη και εκείνα που άξιζαν έμειναν στα χαρτιά και στην πορεία του χρόνου αχρηστεύτηκαν.

Όσο και αν έψαξα δεν βρήκα το εθνικό σχέδιο δράσης για την παιδική παχυσαρκία που είχαν αναλάβει ειδικοί από το νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού το 2013. Εδώ λεπτομέρειες: http://www.apalab.phed.uoa.gr/index.php/el/erevna/erevnitika-programmata/24-ethniko-sxedio-drasis-gia-ti-dimosia-ygeia-apotyposi-prolipsi-kai-antimetopisi-tis-paidikis-paxysarkias-draseis-gia-tin-askisi-kai-tin-ygieini-diatrofi. Είμαι βέβαιος ότι ακόμη και αν έχει κατατεθεί θα έχει καταλήξει σε κάποιο συρτάρι του υπουργείου Υγείας.

Υπάρχουν σχέδια για κάθε γούστο. Ψάχνοντας στο αρχείο μου βρήκα και ένα με πολύ ευρηματικό τίτλο: “Βιώσιμη Διατροφή για την Αθήνα”. Εκδόθηκε το 2015 από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Προβολής Αθηνών του δήμου Αθηναίων. Αντιγράφω από τον πρόλογο: «Σκοπός του Σχεδίου είναι ο μετασχηματισμός του διατροφικού συστήματος των Αθηνών από μη βιώσιμο σε βιώσιμο, δίκαιο και οικολογικό». Καταλάβατε τίποτε;

Είχαμε πάντως και πολύ αξιόλογες προσπάθειες, όπως αυτή του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και του Ινστιτούτου Προληπτικής, Περιβαλλοντικής Ιατρικής Prolepsis για τη διανομή πρωινού στα σχολεία.

Κατά το σχολικό έτος 2013-2014 στο πρόγραμμα συμμετείχαν 406 σχολεία με σχεδόν 62.000 μαθητές σε 23 νομούς της χώρας, ενώ από το 2012 μέχρι και το 2015 διανεμήθηκαν περισσότερα από 9 εκατ. γεύματα.

Και πάλι όμως επρόκειτο για ενέργειες, οι οποίες παρά τα σημαντικά οφέλη, δεν ήταν ενταγμένες σε ένα ευρύτερο εθνικό σχέδιο. Δυστυχώς, επί σχεδόν 40 χρόνια, οι εξαγγελίες και τα μέτρα που έχουν λάβει όλες οι κυβερνήσεις στην υγεία αφορούν κατά κύριο λόγο προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, χτίσιμο νοσοκομείων, αγορά ιατρικών μηχανημάτων.

Όμως, για να βελτιώσουμε την υγεία των Ελλήνων δεν χρειαζόμαστε προσλήψεις, αξονικούς, κρεβάτια εντατικής κ.ο.κ. Επαναλαμβάνω: Χρειαζόμαστε εθνικό σχέδιο με μετρήσιμους στόχους και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για να βελτιώσουμε την υγεία των Ελλήνων.

Ναι μπορεί να χρειαστούν και προσλήψεις ή επενδύσεις. Μόνο όμως εκεί που θα ικανοποιούνται οι στόχοι. Όχι εκεί που βολεύει το κάθε κόμμα…

ΠΗΓΗ:https://virus.com.gr/

 

Editorial: Όταν οι Έλληνες υπουργοί Υγείας ζουν στην…Ελβετία!

Της Δήμητρας Ευθυμιάδου


 

Η αυταπάτη του να νομίζει κανείς ότι ζει στην Ελβετία και διαθέτει ένα άκρως αποτελεσματικό και τέλειο σύστημα υγείας, είναι σίγουρα μια ουτοπική κατάσταση που χρήζει πολιτικής αν όχι ψυχαναλυτικής προσέγγισης.

Κάπως έτσι θα πρέπει μάλλον να αντιμετωπίζονται οι …ντόπιοι υπουργοί Υγείας που μετά την ανακάλυψη «εχθρών» του δημοσίου συστήματος υγείας, αρχίζουν να βλέπουν και άλλους «εχθρούς» που αντιμάχονται το δικό τους έργο στο ΕΣΥ.

Ένα έργο που ξάφνου έχει μετατρέψει τα νοσοκομεία σε …διαμάντια και τις υπηρεσίες υγείας σε πρότυπα λειτουργίας των πιο σύγχρονων φορέων της Ευρώπης.

Και είναι να απορεί κανείς…Ποια νοσοκομεία επισκέπτονται οι Έλληνες υπουργοί Υγείας και νομίζουν ότι βρίσκονται στη Ελβετία;
Λαμβάνουν υπηρεσίες από τις ίδιες μονάδες υγείας με μας ή κρατούν τις καλύτερες για τον εαυτό τους και μας τις κρύβουν;

Πως αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι εκείνοι βλέπουν όλα στο ΕΣΥ να λειτουργούν ρολόι, κι εμείς να βλέπουμε αναμονές, δυσκολίες και αγκάθια;
Και ουδείς θα περίμενε μέσα σε δύο χρόνια μία κυβέρνηση να μετατρέψει σε μια σύγχρονη και αποδοτική μηχανή ένα σύστημα που κατέρρεε για δεκαετίες.

Κάποιες βελτιώσεις έχουν σίγουρα επιτευχθεί, έστω με τα μπαλώματα των προσωρινών προσλήψεων και των τεχνικών αλλαγών (αγορές κάποιων μηχανημάτων, αξιοποίηση υπαρχόντων κλπ).

Αλλά από τις μικρές βελτιώσεις να φθάσουν στο σημείο να θέλουν να μας πείσουν πως οι Έλληνες καρκινοπαθείς δε βασανίζονται στις αναμονές, δεν περιμένουν να εξυπηρετηθούν με τις ώρες, οι υπόλοιποι πάσχοντες πηγαίνουν σε νοσοκομεία και τους υποδέχονται με …κόκκινο χαλί, προφανώς και η εικόνα αυτή απέχει παρασάγγας από την πραγματικότητα.

Εάν όμως αυτή η εικόνα που τα κυβερνητικά στελέχη περιγράφουν, υπάρχει πράγματι και δεν είναι ουτοπική, τότε είναι σφόδρα πιθανό όλοι εμείς οι υπόλοιποι να… εχθρευόμαστε το δημόσιο σύστημα υγείας και εκείνοι να είναι οι μόνοι που το βλέπουν να ανθεί και να αποτελεί πρότυπο κάτι σαν …Ελβετία.

Τότε όντως όλοι οι υπόλοιποι είμαστε εχθροί του συστήματος και κάτοικοι της ταπεινής Ελλάδας και ουχί της Ελβετίας…

ΠΗΓΗ:http://www.healthreport.gr/

 

Ευάγγελος Φραγκούλης: Γιατί ανακινούν το ζήτημα γενικών γιατρών- παθολόγων όταν οι θέσεις στις ΤΟΜΥ επαρκούν για όλους;

ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ

Οι ειδικότητες της Παθολογίας και της Γενικής- Οικογενειακής Ιατρικής έχουν συγκεκριμένες διαφορές με κυριότερη το έλλειμμα των παθολόγων στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Αντίθετα ο παθολόγος είναι καλύτερα εκπαιδευμένος σε περιστατικά που συναντούμε σε νοσοκομεία. Αλλά γιατί η ΑΡΣΙ ανακινεί το ζήτημα με τις προσλήψεις στις ΤΟΜΥ όταν οι αιτήσεις που έχουν γίνει από γιατρούς και των δύο ειδικοτήτων είναι λιγότερες από τις θέσεις που αναφέρονται στην προκήρυξη;


Όπως αναφέρει μιλώντας στο iatropedia ο κ. Ευάγγελος Φραγκούλης από την Ένωση Γενικής Ιατρικής, "είναι πραγματικά λυπηρό μια ομάδα ιατρών, έστω συνδικαλιστική παράταξη, να μην δύναται να διακρίνει τις διαφορές ανάμεσα στις ιατρικές ειδικότητες... Πιο συγκεκριμένα στην ανακοίνωση της η ΑΡΣΙ μέμφεται την εφαρμοστική υπουργική απόφαση που δίνει προτεραιότητα στους γιατρούς Γενικής Ιατρικής σε σχέση με τους Παθολόγους για την κάλυψη των θέσεων Οικογενειακών Ιατρών (ΟΙ) στις ΤΟΜΥ.

Η Ένωση Γενικής Ιατρικής είχε παρέμβει στη διαβούλευση του σχεδίου νόμου για την μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ ζητώντας, ανάμεσα σε άλλα, την αποτροπή της εξίσωσης του Γενικού Ιατρού με τον Παθολόγο, που το σχέδιο προέβλεπε. Όπως διακηρύσσει η ίδια η Αμερικανική Εταιρεία Παθολογίας- American College of Physicians- υπάρχουν ουσιώδεις διαφορές στο αντικείμενο, στην εκπαίδευση και στην φροντίδα προς τους ασθενείς ανάμεσα στις δυο αυτές ειδικότητες. Η κάθε μια έχει τις δικές της ξεχωριστές ομάδες δεξιοτήτων και τους δικούς της ρόλους στη φροντίδα των ενηλίκων ασθενών και στην παροχή ΠΦΥ, ανάλογα με τη δομή και τις ειδικές ανάγκες των ασθενών.

Επισημάναμε το αναμφισβήτητο έλλειμμα των Παθολόγων- μόνο κάποιος που βλέπει τα πράγματα με παρωπίδες δεν μπορεί να το διακρίνει- σε δεξιότητες, πράξεις και υπηρεσίες, που κατέχουν και παρέχουν οι Γενικοί Ιατροί σε επίπεδο ΠΦΥ, και συχνά παρέχονται από ιατρούς άλλων εξειδικεύσεων, πχ χειρουργών, ορθοπεδικών, γυναικολόγων, ΩΡΛ, ψυχιάτρων κλπ και που κρίνονται απαραίτητες για να αναλάβουν το ρόλο του Οικογενειακού Ιατρού σε ένα σύστημα υγείας με εφαρμογή υποχρεωτικού συστήματος παραπομπών προς την εξειδικευμένη φροντίδα.

Πότε έκανε τελευταία φορά παθολόγος συρραφή τραύματος, εφαρμογή γυψονάρθηκα κλπ. Αντίθετα περιστατικά με χαμηλό επιπολασμό στην κοινότητα, αλλά πολύ συχνότερα σε νοσοκομειακό περιβάλλον, είναι περιστατικά που ο Παθολόγος είναι πολύ καλύτερα εκπαιδευμένος να αντιμετωπίζει πχ μεταμοσχευμένοι ασθενείς, ασθενείς με κάποια αυτοάνοσα νοσήματα ή κάποιες μορφές καρκίνου, κλπ. Η μη κατάλληλη εκπαίδευση των ιατρών που θα αναλάβουν το ρόλο του ΟΙ θα οδηγήσει σε μεγάλο αριθμό απρόσφορων παραπομπών και το νέο σύστημα σε αποτυχία…

Η καταλληλότερη εκπαίδευση των Γενικών Ιατρών στο να αναλάβουν το ρόλο του Οικογενειακού Ιατρού οφείλει κατά τη γνώμη μας, προς όφελος του συστήματος και όχι των ίδιων, να τους δίνει προτεραιότητα στην κάλυψη των θέσεων των Οικογενειακών Ιατρών έναντι των Παθολόγων.

Τα ελλείμματα σε δεξιότητες και γνώσεις των Παθολόγων σε σχέση πάντα με το ρόλο του ΟΙ που καλούνται να αναλάβουν, δυνατόν να καλυφθούν με ειδικό “on the job” εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που θα μπορούσε να καταρτιστεί από κοινού από το Υπουργείο Υγείας και τις αντίστοιχες Επιστημονικές Εταιρείες. Την ανάγκη πρόσθετης εκπαίδευσης των Παθολόγων για να αναλάβουν το ρόλο του ΟΙ είχε έγκαιρα αντιληφθεί και επισημάνει στο Υπουργείο Υγείας και η ομάδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που δρα συμβουλευτικά στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της ΠΦΥ.

Προς τιμήν του ο Υπουργός Υγείας κατανόησε το λάθος που επέφερε η εξίσωση των δύο ειδικοτήτων σε επίπεδο ΠΦΥ και το διόρθωσε με την εφαρμοστική του απόφαση.

Η παρέμβαση μας στη διαβούλευση είχε γεννήσει τότε αντίδραση από την Ένωση Παθολόγων και δική μας τεκμηριωμένη απάντηση και ουσιαστικά το θέμα είχε λήξει. Είναι απορίας άξιο για ποιό λόγο η ΑΡΣΙ το ανακινεί, όταν μάλιστα οι αιτήσεις Γενικών Ιατρών και Παθολόγων μαζί, μάλλον δεν επαρκούν για να πληρώσουν τις θέσεις ΟΙ των ΤΟΜΥ...

ΠΗΓΗ:http://www.iatropedia.gr/

 

Κατανάλωση γενοσήμων: Προσεγγίζοντας την αλήθεια

Κατανάλωση γενοσήμων: Προσεγγίζοντας την αλήθεια

Του Ι. Καραφύλλη, Supply Chain and Procurement expert

Ο ν.4472/2016 προβλέπει την υποχρέωση για την πώληση γενοσήμων φαρμάκων από τα φαρμακεία και δίνει κίνητρα για όσα υπερβαίνουν μηνιαίως, κατ’ όγκο πωλήσεων, το 25%, των φαρμάκων που περιλαμβάνονται στις συνταγές που εκτελούνται σε αυτά. Τα φαρμακεία θα λαμβάνουν υποχρεωτική έκπτωση από τις φαρμακευτικές εταιρείες.

Τίθονται όμως κάποια ερωτήματα. Η συνταγογράφηση, σύμφωνα με τη νομοθεσία, δεν γίνεται από τους γιατρούς με δραστική ουσία? Ο φαρμακοποιός δεν υποχρεούται να ενημερώνει ενυπόγραφα τον ασθενή για το φθηνότερο γενόσημο και με ποιο ποσό θα επιβαρυνθεί ο ίδιος του εάν επιλέξει κάποιο άλλο φάρμακο?

Ο ν.4472/2017 αναγράφει επίσης για τον υπολογισμό του στόχου ανά θεραπευτική κατηγορία ότι με τους υφιστάμενους στόχους το μερίδιο των γενοσήμων φαρμάκων για εξωτερικούς ασθενείς πρέπει να αυξηθεί κατ’ όγκο στο 60% έως το Μάρτιο του 2018. Οι φαρμακοποιοί είναι υποχρεωμένοι κατά την εκτέλεση συνταγών να ακολουθούν την διαδικασία που προβλέπεται από το άρθρο 46, παρ. β΄ του ν. 4316/2014.

Στις ανωτέρω διατάξεις υπάγονται και τα σκευάσματα που έχουν απωλέσει το καθεστώς προστασίας τους και έχουν λιανική τιμή ή διαμορφώνουν λιανική τιμή μέσω έκπτωσης προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ίση ή μικρότερη από το μέσο όρο της λιανικής τιμής γενοσήμων σκευασμάτων ίδιας δραστικής, μορφής, περιεκτικότητας και συσκευασίας με αναγωγή στη μηνιαία θεραπεία.

Όμως για τις ειδικές περιπτώσεις που επιλέγεται φάρμακο το οποίο δεν διαθέτει γενόσημο ή μια θεραπευτική κατηγορία στο σύνολό της περιέχει μία μοναδική ή περισσότερες δραστικές ουσίες χωρίς γενόσημα φάρμακα, όπου επιλέγεται φάρμακο με λιανική τιμή υψηλότερη από την τιμή αποζημίωσης, ο ασθενής καλύπτει εκτός από την προβλεπόμενη θεσμοθετημένη συμμετοχή το ήμισυ της διαφοράς μεταξύ της τιμής αποζημίωσης και της λιανικής τιμής του φαρμάκου.

Τι λέει πλέον ξεκάθαρα ο νόμος. Ότι τα γενόσημα και τα off-patent είναι μια ενιαία κατηγορία όπως είναι και στις άλλες χώρες όταν υπολογίζουν τον όγκο των γενοσήμων φαρμάκων επιτυγχάνοντας τα υψηλά ποσοστά που δημοσιεύονται σε διεθνείς οργανισμούς και επιστημονικά άρθρα.

Στην ελληνική περίπτωση αυτό είναι ακόμα πιο ευκρινές αφού ανεξάρτητα από την όποια τιμή έχει ένα φάρμακο (γενόσημο και off patent) ο ΕΟΠΥΥ θα πληρώσει μόνο την τιμή αποζημίωσης ενώ ο ασθενής καλύπτει εκτός από την θεσμοθετημένη συμμετοχή του το ήμισυ της διαφοράς μεταξύ της τιμής αποζημίωσης και της λιανικής τιμής του φαρμάκου. Την υπόλοιπη διαφορά καλύπτει η εταιρεία. Για την δημόσια δαπάνη λοιπόν όλα τα φάρμακα που πωλούνται είναι γενόσημα (είτε είναι χαρακτηρισμένα έτσι είτε ως off patent).

Εάν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς και να επιτυγχάνει τους στόχους της η Ελλάδα και το σύστημα υγείας της, αλλά και να είναι συγκρίσιμα τα στοιχεία που δίνονται στους διεθνείς οργανισμούς, πρέπει να παραδεχθούν όλοι την παραπάνω διαπίστωση. Με αυτή την προσέγγιση η Ελλάδα είναι κοντά στο 60% του όγκου των συνταγογραφούμενων φαρμάκων να είναι γενόσημα και έχει ήδη επιτύχει τον συγκεκριμένο στόχο της.

Παραμένει όμως το ερώτημα? Γιατί δίνονται τα κίνητρα όταν ο ΕΟΠΥΥ αποζημιώνει μόνο τιμή αναφοράς και όχι λιανική και άρα δεν έχει καμμία απολύτως ωφέλεια? Ποιοι θα είναι και πάλι πολλαπλώς ωφελημένοι και γιατί?

ΠΗΓΗ:https://virus.com.gr/

 

Γιατί ξέσπασε άγριος πόλεμος στους κόλπους των γιατρών; Όλο το παρασκήνιο

Γράφει: Δήμητρα Ευθυμιάδου


Ένας πρωτοφανής πόλεμος έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες στους κόλπους των γιατρών.

 

Οι μεγαλύτεροι Ιατρικοί Σύλλογοι της χώρας, με πρωτοστάτη τον Ιατρικό Σύλλογο της Αθήνας (ΙΣΑ) που ουσιαστικά εκπροσωπεί το 40% των γιατρών της χώρας, στρέφονται κατά του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ).

Ο ΠΙΣ με τη σειρά του εξακοντίζει κατηγορίες εναντίον των άλλων Ιατρικών Συλλόγων και κυρίως εναντίον του ΙΣΑ. Αφορμή το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας που αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των Συλλόγων και δίνει ένα βήμα παραπάνω στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.

Πρόκειται πάντως για μία μάχη που δεν έχει προηγούμενο.

Όλες οι αιτίες

Αιτία αυτού του πρωτοφανούς πολέμου που ξέσπασε στους κόλπους των γιατρών είναι το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας που αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας και καθιστά ουσιαστικά τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο (ΠΙΣ) ως μόνο συνομιλητή της πολιτικής ηγεσίας.

 

Οι ιατρικοί Σύλλογοι υποστηρίζουν πως γίνεται προσπάθεια φίμωσής τους και ισχυροποίηση του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου ενώ ο ΠΙΣ από την πλευρά του ισχυρίζεται ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε συμφωνηθεί μεταξύ των γιατρών το 2014.

Με βάση την επιχειρηματολογία του Ιατρικού Συλλόγου της Αθήνας (ΙΣΑ):

-αποδυναμώνονται πλήρως οι Σύλλογοι αλλά και όλες οι επιστημονικές ενώσεις και εταιρείες κάτι που γίνεται «μέσα από μία καταφανή προσπάθεια του ΠΙΣ να καταστεί παντοκράτωρ, αυταρχικός και μοναδικός ρυθμιστής των πάντων, μοναδικός συνομιλητής και χειροκροτητής των πολιτειακών αρχών, απλά ένα δηλαδή δικτατορικό έκτρωμα».

 

-Είναι ενδεικτικό κατά τον Ιατρικό Σύλλογο της Αθήνας ότι είναι η πρώτη φορά που ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, ο μεγαλύτερος επιστημονικός σύλλογος της χώρας, αποκλείεται από τις συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου υγείας

– Ο ΙΣΑ δε θα συμμετέχει πλέον στις συζητήσεις στη Βουλή, όπου μέχρι τώρα παρίστατο μαζί με τον ΠΙΣ.

– Επίσης το νομοσχέδιο προβλέπει ότι η επικοινωνία του ΙΣΑ με τους Φορείς θα γίνεται μέσω του ΠΙΣ.

ΙΣΑ: ελεγχόμενος ο ΠΙΣ από την κυβέρνηση

Ο Ιατρικός Σύλλογος της Αθήνας (ΙΣΑ) στρέφεται μάλιστα κατά του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου και προσωπικά κατά του προέδρου Μιχάλη Βλασταράκου λέγοντας ότι στόχος των νέων ρυθμίσεων είναι «να χαθεί το δικαίωμα ελεύθερης βούλησης και έκφρασης των ιατρών της Αθήνας, με στόχο να μην ασκείται κριτική στην κυβέρνηση αλλά μοναδικός συνομιλητής της να είναι ένας ελεγχόμενος και εγκάθετος της πολιτικής εξουσίας ΠΙΣ».

Τι απαντά ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος

Μετά τις κατηγορίες που εξαπέλυσε ο Ιατρικός Σύλλογος της Αθήνας κατά του Πανελληνίου ο πρόεδρος του ΠΙΣ Μιχάλης Βλασταράκος υποστήριξε πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε συμφωνηθεί στον κλάδο σε Γενική Συνέλευση το 2014 και είχε καθυστερήσει η ψήφισή του λόγω των πολιτικών εξελίξεων.

 

Παράλληλα ο πρόεδρος του ΠΙΣ αποφεύγει να απαντήσει σχετικά με το αν πράγματι οι Ιατρικοί Σύλλογοι θα εκπροσωπούνται μέσα από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.

Ο Μιχ.Βλασταράκος σε δήλωσή του εξηγεί: «Με το νομοσχέδιο όχι μόνο δεν φιμώνονται οι Ιατρικοί Σύλλογοι, απεναντίας ενισχύεται η φωνή όλων των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας, όχι μόνο των μεγάλων αλλά και των μεσαίων και των μικρότερων Συλλόγων».

Ωστόσο πολλοί γιατροί κατηγορούν τον πρόεδρο του ΠΙΣ ότι το νομοσχέδιο για την αλλαγή λειτουργίας των ιατρικών Συλλόγων είναι ουσιαστικά ένα «δωράκι» της κυβέρνησης για τη στάση του στο άλλο νομοσχέδιο αυτό της νέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που αλλάζει πλήρως τον τρόπο εργασίας των γιατρών με εξαιρετικά περιορισμένους οικονομικούς πόρους και αποδοχές.

 

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε με τους περισσότερους Ιατρικούς Συλλόγους να ζητούν την απόσυρσή του με εξαίρεση τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.
Δείτε ΕΔΩ τι υποστηρίζει μέσα από το HealthReport.gr ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Μιχάλης Βλασταράκος: «Τι απαντά ο Πρόεδρος του ΠΙΣ σε όσους τον κατηγορούν για τους χειρισμούς στην Πρωτοβάθμια και το νομοσχέδιο για τους Ιατρικούς Συλλόγους!»

Η μάχη πάντως μεταξύ των γιατρών αναμένεται να συνεχισθεί και το επόμενο διάστημα καθώς το νομοσχέδιο παίρνει σιγά σιγά το δρόμο για τη Βουλή αφού ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευσή του. 

ΠΗΓΗ:http://www.healthreport.gr/

 

Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Δράμας: η γλώσσα του "τρελού"

Προς
1) Π.Ι.Σ.
2) Ιατρικούς Συλλόγους της χώρας.

Αξιότιμοι κύριοι-ες.

Κατ’ αρχάς ζητώ από όλους-ες σας συγνώμη, επειδή αφ’ ενός για μια και μοναδική φορά, αποφάσισα να σας μιλήσω με την παρορμητική, αυθόρμητη, σκληρή και ανεξέλεγκτη γλώσσα των τρελών και όχι των παιδιών(δεδομένου ότι μόνο αυτοί λένε την αλήθεια στην εποχή μας) και αφ’ ετέρου επειδή αυτήν την επιστολή που την γράφω σήμερα (12-08-2017) γνωρίζω ότι θα σας αποσταλεί μετά την 21-08-2017 (ημέρα επιστροφής της γραμματέως του Ιατρικού Συλλόγου Δράμας στην θέση της μετά τις διακοπές της). Και έρχομαι απ’ ευθείας στον πυρήνα της επιστολής:

― γιατί φωνάζουν, κοινώς "γαβγίζουν" μερικοί για την ιατρική δεοντολογία (κυρίως μεγάλοι ιατρικοί σύλλογοι);

― δεν ψηφίσθηκε ομόφωνα (πιθανόν 2-3 αρνητικοί ψήφοι) μετά από δύο συνεχείς συνεδριάσεις της ολομέλειας της Γεν. συνέλευσης του Π.Ι.Σ. το 2014;

― Ποιος φταίει, αν μερικοί σύνεδροι, αντί να βρίσκονται στις συνεδριάσεις της ολομέλειας του Π.Ι.Σ. εκπροσωπώντας τους ιατρούς τους, αυτοί επιλέγουν "τα μπουζούκια",τα "θέατρα" κ.τ.λ. και μετά δηλώνουν άγνοια;


― δεν γνωρίζετε ποιοι μετείχαν στην επιτροπή που επεξεργάσθηκε το προσχέδιο της ιατρικής δεοντολογίας; Να αναφέρω "ονόματα" συλλόγων ή προέδρων και εκπροσώπων τους που μετείχαν στην επιτροπή; Προτιμώ το πρώτο π.χ. ιατρικοί σύλλογοι Αθηνών-Πειραιώς-Θεσσαλονίκης-Πατρών κ.τ.λ.

― τι είναι προτιμότερο; Να παραμείνουμε ως έχουμε, με την ιατρική δεοντολογία του Β.Δ. του 1957 ή του 2005, που ψήφισαν πριν από μας για μας οι πολιτικοί ,ή με την δεοντολογία που η Γεν. συνέλευση του Π.Ι.Σ. ψήφισε το 2014; Ακόμη και αν έχει ατέλειες, προτιμώ την δεύτερη, διότι θα είναι η πρώτη φορά που θα εισακουστεί η ιατρική φωνή.

― εάν η διαφωνία έγκειται στον αριθμό των ιατρών που έχει κάθε ιατρικός σύλλογος, τότε η απάντηση του "τρελού" είναι: άει γα_ _ _ _ _ _ή άει χε_ _ _ _ _.

Ενθυμήστε ότι σε Γεν. συνέλευση του Π.Ι.Σ. πρότεινα δημόσια να μετέχουν τιμητικά οι έξι μεγαλύτεροι σύλλογοι εκ περιτροπής ανά δύο κατ’ έτος στο Δ.Σ. του Π.Ι.Σ., προκειμένου να απευθυνόμεθα με μία φωνή προς την πολιτική ηγεσία και το απορρίψατε μετά επαίνων (πιθανόν λόγω της "ψυχοθεραπείας σας"). Οι ιατρικοί σύλλογοι είναι "ίσοι" ή καλύτερα "ισότιμοι". Δεν οριοθετούνται ανάλογα με το προσωπικό μικροσυμφέρον του καθ’ ενός εξ ημών. Εκτός αν θέλετε να εφαρμόσουμε και εδώ τον κανόνα των τρελών, ότι δηλαδή ένας τρελός υποχωρεί μπροστά σε εκείνον που έχει τρέλα στο τετράγωνο, τον κύβο κ.τ.λ.

― Μήπως ο αντικειμενικός σκοπός είναι να πλήξουν μερικοί τον νυν πρόεδρο του Π.Ι.Σ.; Αν ισχύει αυτό τότε είναι αξιοθρήνητοι. Την ώρα της μάχης κύριοι-ες πολεμούμε με όποιον στρατηγό έχουμε, προσφέροντας και την τελευταία σταγόνα του αίματός μας. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο πρόεδρος του Π.Ι.Σ. υπερασπίζεται –και ορθά–τις αποφάσεις της Γενικής συνελεύσεως και σεις τι κάνετε;

Δημοκρατία το λέτε αυτό; Ο "τρελός" θα έλεγε με νόημα: "τρελάρες λακίσατεεε..!!!" Εδώ σταματάει ο "τρελός" και συνεχίζουν και οι δύο ταυτόχρονα (τρελός και παιδί).

Για να έχουμε, ελπίδες επιτυχίας των στόχων μας χρειάζεται:

1. Κατ’ αρχάς να κάνουμε αυτοκριτική, χωρίς μικροσυμφέροντα, θέτοντας τον ιατρό και τον ασθενή στην θέση που του αρμόζει (αξιοπρέπεια και των δύο).

2. Ενότητα ουσιαστική και όχι φαινομενική. Όταν θα καταλάβετε όλοι σας ότι είμεθα, στρατιώτες ή στρατηγοί της λευκής μπλούζας και μόνον αυτής, τότε έχουμε ελπίδες επιτυχίας.

3. Με αμοιβαία εμπιστοσύνη. Επειδή γνωρίζω την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα, όπου έκαστος, ως ηγεμών, θεωρεί ότι η πρότασή του είναι η αυθεντική και σωστή, σας προτρέπω να συλλέξουμε τις 4-5-6 διαφορετικές προτάσεις σε μια γυάλα, να καλέσουμε ένα παιδί για την κλήρωση και αυτή η πρόταση που θα επιλεγεί να την υποστηρίξουμε άπαντες φορώντας την λευκή μπλούζα, ενώπιων του πρωθυπουργού. Τι λέτε; Έχουμε ελπίδες; Σας το τόνισα πολλές φορές. Οι πολιτικοί γνωρίζουν την δύναμή μας, γι’ αυτό και μας έχουν χωρισμένους σε 4-5-6 κ.τ.λ. υπουργεία (διαίρει και βασίλευε).

4. Όσον αφορά τον πρόεδρο του Π.Ι.Σ., αγαπητοί μου συνάδελφοι, ενώ εσείς δεν μπορείτε ούτε το μικρό του δακτυλάκι να αγγίξετε, εγώ μπορώ να τον στήσω στα 3 μέτρα. Τον αθωώνω όμως κάθε φορά που στην επιμονή μου για κάποια ενέργεια μου απαντά: -Να το κάνουμε Γιώργη, αλλά με ποιο στρατό; Γι’ αυτό αγαπητοί-ες μου χρειάζεται μια αναγκαία και απαραίτητη προϋπόθεση. Να ετοιμάσουμε τα στρατεύματά μας για μάχη. Προσωπικά προσπαθώ, αλλά μέχρι στιγμής δεν το έχω επιτύχει. Όταν είμεθα έτοιμοι να ενημερώσουμε τον Π.Ι.Σ.για περαιτέρω ενέργειες. Αυτά που σας γράφω δεν είναι θεωρίες αλλά εφαρμόσθηκαν και στην πράξη π.χ. την εποχή που κερδίσαμε την ηλεκτρονική συνταγογράφηση για όλους τους ιατρούς(δημοσίου και ιδιώτες) και εργαστήρια (μικρά και μεγάλα), ενώ η αρχική πρόταση του υπουργείου αφορούσε μόνο τα νοσοκομεία, το Ι.Κ.Α. και τα μεγάλα διαγνωστικά εργαστήρια. Το καθοριστικό σημείο της νίκης μας ήταν, ότι τότε είχαμε συντεταγμένο στράτευμα, που σε ποσοστό 90% υπάκουσε στις εντολές της ηγεσίας του (αναφέρομαι στους πρώην ιατρούς του Ι.Κ.Α.). "Πολιορκητικός κριός" και τότε ήταν, ο νυν πρόεδρος του Π.Ι.Σ. (εγώ έχω δικαίωμα να τον αποκαλώ έτσι και μερικοί ακόμη), οι υπόλοιποι όχι. Ουσία και αξία έχει λοιπόν ποιοι κρατούν τον "πολιορκητικό κριό" και προς τα πού τον κατευθύνουν.

Συνοψίζοντας φίλοι μου, θεωρώ ότι πρέπει να εφαρμόσουμε την μοναδική διαχρονική μέθοδο επιτυχίας, δηλαδή το ότι «η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση». Φαντάζεσθε τι θα γινόταν, αν μετά από αυτοκριτική, ενότητα, αμοιβαία εμπιστοσύνη απευθυνόμασταν στον υπουργό ή τον πρωθυπουργό και με σοβαρότητα ζητούσαμε:

1. Να μεταβούμε όλοι μαζί στην ΗΔΙΚΑ στις 6π.μ. στις 2 κάποιου μήνα και απαιτούσαμε να πληροφορηθούμε τα ονόματα των ιατρών που εντός μιας ημέρας (της προηγουμένης)έγραψαν και συνταγογράφησαν πάνω από 200 συνταγές και ταυτόχρονα σε ποιά φαρμακεία εξετελέσθησαν; Γνωρίζετε, όπως γνωρίζω, ότι πολύ εύκολα θα διαχωρίσουμε "τα αρνιά από τα ερίφια", αφ’ ενός τους έντιμους, αυτούς δηλαδή που εργάσθηκαν υπέρ της υγείας γενικώς, και αφ’ ετέρου τους διαπλεκόμενους....

2. Να έχουν δικαίωμα να συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ όσοι ιατροί το επιθυμούν, λαμβάνοντας τον αριθμό επισκέψεων που τους αναλογεί, σύμφωνα με το κονδύλιο του υπουργείου για την Α΄θμια φροντίδα Υγείας (π.χ. 97 χαρτάκια το μήνα) και κριτής, ποιοι θα επιβιώσουν, να είναι οι ασθενείς, ο ίδιος δηλαδή ο λαός και όχι η μικροκομματική πολιτική.

3. Στην πρόθεση του υπουργείου να μας κάνει όλους πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης η απάντησή μας θα πρέπει να είναι "ΝΑΙ" με μοναδικό όρο να εφαρμόσει το υπουργείο το εθιμικό δίκαιο που υπάρχει στον σκληρό πυρήνα της Ε. Ένωσης (όπου μετέχουμε παρά την κρίση και εμείς) σχετικά με την μισθοδοσία των ειδικών ιατρών (έκαστος ειδικός ιατρός λαμβάνει ως μισθοδοσία το 3-4πλάσιο της μισθοδοσίας των δημοσίων υπαλλήλων, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και το βαθμό) και να μην λαϊκίζει το υποργείο εις βάρος των ιατρών, αλλά σε συνεννόηση με Π.Ι.Σ. και ιατρικούς συλλόγους να γίνει εφαρμογή του Υγειονομικού χάρτη που θα περιλαμβάνει και τις ιδιαιτερότητες ορισμένων περιοχών, προκήρυξη θέσεων, κατάληψη αυτών από τους καλύτερους, ούτως ώστε να μένει στην χώρα το άνθος της ιατρικής κ.τ.λ.

Τις ανωτέρω προτάσεις της υπέβαλλα προφορικά στον υπουργό Υγείας κατά την έξοδό του από την αίθουσα συνεδριάσεων,όταν προσήλθε επί 4ώρον στην συνδιάσκεψη του Δ.Σ. του Π.Ι.Σ. με τους προέδρους των ιατρικών συλλόγων και εισέπραξα, όπως θα έλεγε ο "τρελός" "βούφθαλμον" ή όπως θα έλεγε το "παιδί" για τον υπουργό: "και εγένετο ωσεί άνθρωπος μη ακούων και μη έχων εις το στόμα αυτού ελεγμούς". Ακόμη περιμένω τον υπουργό να με ενημερώσει. Υποψιάζομαι ότι το υπουργείο περιμένει μέχρις ότου να βρεθεί τρόπος διαφυγής των διαπλεκομένων συναδέλφων, μέχρι να φύγουν οι ειδικοί ιατροί της χώρας, ούτως ώστε, όταν δώσει το δικαίωμα της ελεύθερης σύμβασης σε όλους, να έχουν παραμείνει πολύ λιγότεροι από τις προβλεπόμενες θέσεις και όταν ο μισθός στην χώρα φθάσει το θρυλικό νούμερο = 751!!!!! για να μας δώσει την αντιστοιχία των μισθών που προανέφερα κ.ο.κ.

Γνωρίζω ότι υπάρχουν και πολλές παρόμοιες προτάσεις, ίσως και πιο ριζοσπαστικές. Είναι αδήριτη ανάγκη όμως, αφού γίνουν συζητήσεις, να λαμβάνονται αποφάσεις και να εφαρμόζονται.

Σταματώ εδώ. Να συγχαρώ τους συναδέλφους που συνεχίζουν να εφαρμόζουν την ιατρική δεοντολογία. Ζητώ συγνώμη απ αυτούς και κυρίως από τους νέους ιατρούς, διότι για μια και μοναδική φορά, επιβεβαιώνοντας την φράση ότι η "εξαίρεση επιβεβαιώνει τον κανόνα", θα παραβώ την ιατρική δεοντολογία, υπογράφοντας το παρόν κείμενο, ως πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Δράμας και όχι ως παιδίατρος, δεδομένου ότι αφορά προσωπικές μου απόψεις και όχι συλλογικές, με σκοπό κυρίως να τονίσω το φαινόμενο της "ψυχοθεραπείας" αυτών που ασχολούνται με τους ιατρικούς συλλόγους. "Ο νοών νοείτω".

Γνωρίζετε ότι με αυτά που γίνονται στους ιατρικούς συλλόγους, αν δεν συνέλθουμε και δεν συνειδητοποιήσουμε την πραγματικότητα, άπαντες οι συνάδελφοι θα μας φτύνουν (παλαιοί και κυρίως οι νέοι). Διότι είναι παράδοξο, άλλα να λέγονται, άλλα να εννοούνται, άλλα να υπονοούνται, άλλα να ψηφίζονται και άλλα να εφαρμόζονται. Τιμή λοιπόν σε αυτούς που εφαρμόζουν τα ψηφισμένα.

Πιστεύω ότι δεν θα συμβεί σε μένα. Αν όμως συμβεί, δεδομένου ότι είμαι "παιδί", θα πω αυθόρμητα "τρελός είναι" και θα του ζητήσω και συγνώμη.

ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ

ΠΗΓΗ:http://medispin.blogspot.gr/

 

Βόμβα στον ΕΟΠΥΥ: Λάθη στον υπολογισμό του clawback!

Βόμβα στον ΕΟΠΥΥ: Λάθη στον υπολογισμό του clawback!

Μία βραδυφλεγή βόμβα, που είναι έτοιμη να τινάξει στον αέρα, τα ήδη ευάλωτα, οικονομικά θεμέλια του ΕΟΠΥΥ, φέρνουμε σήμερα στο φως: Οι υπηρεσίες του οργανισμού χρησιμοποιούν εσφαλμένα στοιχεία για τον υπολογισμό του ποσών, που καλούνται να επιστρέψουν οι πάροχοι, μέσω του συστήματος αυτόματης επιστροφής (clawback).

Τα στοιχεία που αποκαλύπτουμε σήμερα αφορούν τον κλάδο των ιδιωτικών κλινικών και όπως θα δούμε ήρθαν στην επιφάνεια από σπόντα. Όμως, υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι ανάλογα λάθη μπορεί να γίνονται και στις δαπάνες για το φάρμακο, καθώς πολλές φαρμακοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια, έχουν εκφράσει εύλογες απορίες για τον τρόπο υπολογισμού του clawback.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ουδέποτε από το 2014 μέχρι και σήμερα, που θεσπίστηκε το μέτρο του clawback, ο ΕΟΠΥΥ έχει δημοσιοποιήσει με βάση ποια στοιχεία υπολογίζει το clawback για κάθε πάροχο – γεγονός που είναι ο ορισμός της αδιαφάνειας κατ’ ουσία είναι και παράνομο. Πολύ περισσότερο δεν δημοσιοποιεί αν εισπράττει ή όχι τα ποσά από κάθε πάροχο… (αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία).

Πρόσφατα, όμως, οι υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ για πρώτη φορά έδωσαν στοιχεία για τα στοιχεία, που λαμβάνουν υπόψη τους για να υπολογίσουν το clawback στον κλάδο των ιδιωτικών κλινικών. Και όπως θα δούμε, τα στοιχεία είναι λανθασμένα, γεγονός που αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι «όλα γίνονται στο πόδι»…

Ειδικότερα, μέσα στους πρώτους 4 μήνες του 2017, οι υπηρεσίες του οργανισμού έστειλαν στις ιδιωτικές κλινικές 3 φορές διαφορετικά σημειώματα με τα ποσά για το clawback του έτους 2014 και ισάριθμες φορές τα ακύρωσαν, καθώς πολλές κλινικές κατήγγειλαν ότι υπήρχαν λάθη.

Τον Απρίλιο, λοιπόν, ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Κλινικών ζήτησε εγγράφως από τον ΕΟΠΥΥ να τον ενημερώσει για τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη από τις υπηρεσίες. Έτσι, στις 9-5-2017, ο αρμόδιος γενικός διευθυντής κ. Θ. Ρηγάτος υποχρεώθηκε και έστειλε σε όλες τις κλινικές για πρώτη φορά τους δείκτες, που λαμβάνουν υπόψη οι υπηρεσίες του οργανισμού. Οι δείκτες αυτοί είναι οι ακόλουθοι για το έτος 2014:

Το σύνολο των κλινών του κλάδου ήταν 21.482.
Το σύνολο των ενεργών κλινών ΜΕΘ και ΜΕΝΝ (εντατική για νεογνά) του κλάδου ήταν 825.
Ο αριθμός των νοσηλευομένων περιστατικών του κλάδου ήταν 358.602.
Ο αριθμός των συνολικών εισαγωγών του κλάδου ήταν 376.903.
Ο αριθμός επανεισαγωγών του κλάδου ήταν 18.301.
Το σύνολο των μηνιαίων μέσων όρων υποβολών του κλάδου ήταν 27.538.764,48 ευρώ.
Όλα λοιπόν αυτά είναι λάθος! Έχουμε και λέμε:

Το σύνολο των κλινών του κλάδου των γενικών, ιδιωτικών κλινικών το 2014 ήταν 7.968. Αν υπολογίσουμε και των νευροψυχιατρικών κλινικών (6.983) ο αριθμός τους ανέρχεται σε περίπου 15.000 κλίνες. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), το 2015, οι συνολικές κλίνες της χώρας (δημόσιος και ιδιωτικός τομέας) ήταν περίπου 49.500 κλίνες. Πού βρήκαν στον ΕΟΠΥΥ ότι οι γενικές, ιδιωτικές κλινικές είχαν 21.482 κλίνες;
Το σύνολο των ενεργών κλινών ΜΕΘ και ΜΕΝΝ ήταν 420, δηλαδή, περίπου οι μισές από αυτές που υπολογίζουν στον ΕΟΠΥΥ!
Στον αριθμό των εισαγωγών ασθενών έχουν υπολογισθεί μόνο εκείνες που έχουν γίνει με ΚΕΝ (Κλειστά Ελληνικά Νοσήλια), ενώ υπάρχουν και εκείνες που έγιναν χωρίς αυτά.
Στον αριθμό των επανεισαγωγών ασθενών έχουν ληφθεί υπόψη όλες ανεξάρτητα από το αίτιο, ενώ θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη μόνο εκείνες που γίνονται για τον ίδιο λόγο.
Αν ο μέσος όρος των μηνιαίων υποβολών είναι πράγματι περίπου 27,5 εκατ. ευρώ, τότε σε ετήσια βάση το κόστος των τιμολογίων που είχαν υποβάλει όλες οι κλινικές θα έπρεπε να ήταν περίπου 330 εκατ. Όμως, στοιχεία που έχει ήδη παρουσιάσει σε συνέδριο ο γενικός διευθυντής οικονομικών του υπουργείου Υγείας κ. Θ. Κομματάς αναφέρουν ότι οι υποβολές το 2014 ήταν 359 εκατ. ευρώ! Είναι δυνατόν να δίνει άλλα στοιχεία ο γενικός διευθυντής οικονομικών του υπουργείου και άλλα ο αρμόδιος διευθυντής του ΕΟΠΥΥ;
Είναι φανερό έπειτα από όλα αυτά πως κάτι σαθρό υπάρχει στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, οι οποίες διαχειρίζονται με πρωτοφανή προχειρότητα εκατ. ευρώ, που προέχονται από τις εισφορές όλων μας. Εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος: πρόκειται για προχειρότητα και ανοργανωσιά ή σκόπιμη μεθόδευση, ώστε να υπάρχει το περιθώριο κάποιοι πάροχοι να πληρώνουν λιγότερο και κάποιοι περισσότερο clawback;

Φανταστείτε να μην υπήρχε και μνημόνιο ή τρόικα, τι είχε να γίνει…

Υ.Γ. Είναι τυχαίο ότι μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιαστεί εγκεκριμένος οικονομικός απολογισμός του ΕΟΠΥΥ από την ίδρυσή του το 2012, ενώ ο νόμος ορίζει ότι αυτό πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο;

ΠΗΓΗ:http://virus.com.gr/

 

Δημήτρης Βαρνάβας: Οι τρεις πρόεδροι των μεγάλων Ιατρικών Συλλόγων δεν μετείχαν στη διαβούλευση για την ιατρική νομοθεσία...

Δημήτρης Βαρνάβας: Οι τρεις πρόεδροι των μεγάλων Ιατρικών Συλλόγων δεν μετείχαν στη διαβούλευση για την ιατρική νομοθεσία...


Με νέα ανάρτησή του στο ygeianet.gr ο γενικός γραμματέας του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) Δημήτρης Βαρνάβας επανέρχεται την Κυριακή 27 Αυγούστου στη συζήτηση σχετικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας για την αναμόρφωση της ιατρικής νομοθεσίας.
Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Βαρνάβας αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής σχετικά:
"Η δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου για την Ιατρική Νομοθεσία έληξε στις 25 Αυγούστου και κατατέθηκαν 30 σχόλια, ενώ στη διαβούλευση για την ΠΦΥ είχαν κατατεθεί 720 σχόλια. Είναι μάλιστα ενδεικτικό πως κανένα σχόλιο δεν έφερε την υπογραφή Προέδρου Ιατρικού Συλλόγου ή θεσμικού εκπροσώπου της ιατρικής κοινότητας, πράγμα αναμενόμενο λαμβάνοντας υπόψη αυτά που αναφέραμε παραπάνω.
Κι όμως. Τρείς Πρόεδροι Ιατρικών Συλλόγων (οι κκ Πατούλης, Εξαδάκτυλος και Μαστοράκου) ενώ δεν τόλμησαν να καταθέσουν κανένα σχόλιο στη δημόσια διαβούλευση, εξέδωσαν ανακοινώσεις, ζητώντας ν΄ αλλάξουν άρθρα του σχεδίου νόμου, που αποτελούν αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης.

Διερωτώμαστε: εφόσον η απόφαση μιας Γενικής Συνέλευσης αλλάζει μόνο με απόφαση Γενικής Συνέλευσης γιατί οι αξιότιμοι Πρόεδροι δε ζήτησαν έκτακτη σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης του ΠΙΣ αυτά τα δύο χρόνια που μεσολάβησαν, αλλά λειτουργούν τώρα αντιθεσμικά, δείχνοντας περιφρόνηση στους υπόλοιπους 57 Προέδρους Ιατρικών Συλλόγων και τους 350 εκλέκτορες;

Η απάντηση είναι απλή: δε ζήτησαν σύγκληση Γενικής Συνέλευσης διότι γνώριζαν πως εκεί, εκτός από σκληρή κριτική που θα εισέπρατταν, δεν επρόκειτο να λάβουν περισσότερες από τρείς ψήφους, δηλαδή τις δικές τους...".

ΠΗΓΗ:http://www.ygeia360.gr/

 

Φιάσκο με την καταγραφή στατιστικών στοιχείων στην υγεία!

Φιάσκο με την καταγραφή στατιστικών στοιχείων στην υγεία!

Σε πρωτοφανές φιάσκο εξελίσσεται ένα ζωτικής σημασίας έργο στο χώρο της υγείας: η πιστοποίηση και παραγωγή στατιστικών στοιχείων από το υπουργείο Υγείας και τα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

Η διαδικασία μετά κόπων και βασάνων ξεκίνησε στις 13 Ιουλίου και δόθηκε διορία στα νοσοκομεία μέχρι τις 11 Αυγούστου, αλλά η γραφειοκρατία έκανε το θαύμα της: Τα μεγάλα νοσοκομεία της Αθήνας ενημερώθηκαν εγγράφως την μέρα, που έληγε η προθεσμία!

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το υπουργείο Υγείας έχει αποκτήσει από το 2016 ένα νέο θεσμό: το λεγόμενο «Στατιστικό Επικεφαλής». Αυτός έχει την ευθύνη να εξασφαλίζει ότι τα στατιστικά στοιχεία, που παράγονται και επεξεργάζονται από τις υπηρεσίες υγείας της χώρας, θα αναπτύσσονται σύμφωνα με τον Κώδικα Ορθής Πρακτικής παραγωγής στατιστικών προϊόντων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Όπως έχετε ήδη αντιληφθεί μέχρι σήμερα, τα στατιστικά στοιχεία που παράγονται στο χώρο της υγείας από το υπουργείο, της ΥΠΕ και τα νοσοκομεία δεν είναι πιστοποιημένα! Έτσι, ορθά, το υπουργείο Υγείας με το θεσμό του Στατιστικού Επικεφαλής ξεκίνησε εδώ και μήνες την προεργασία για να προχωρήσει η πιστοποίηση της μεθοδολογίας, η οποία θα γίνει από την ΕΛ.ΣΤΑΤ.

Είναι προφανές ότι η θετική αξιολόγηση από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. συνδέεται με σημαντικά οφέλη τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος. Πρακτικά, το υπουργείο Υγείας και οι εποπτευόμενοι φορείς του θα παράγουν στατιστικά στοιχεία έγκυρα και ακριβή, ικανά να διαχυθούν ως δομημένη πληροφορία , προς τους χρήστες στατιστικών (είτε Φυσικά είτε Νομικά Πρόσωπα) σε όλες τις Χώρες Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Είναι προφανές ότι μόνο με έγκυρα και ακριβή στατιστικά δεδομένα είναι δυνατόν να χαραχθεί ορθολογική πολιτική υγείας στη χώρα και η εκάστοτε κυβέρνηση να λαμβάνει τεκμηριωμένες αποφάσεις. Π.χ. πώς είναι δυνατόν να αποφασίζει ο εκάστοτε υπουργός Υγείας πόσους αξονικούς θα αγοραστούν, αν δεν γνωρίζει με ακρίβεια πόσα μηχανήματα ήδη υπάρχουν και κυρίως πόσες εξετάσεις παράγουν; Και όμως σήμερα αυτό γίνεται. Πολιτική υγείας στα κουτουρού…

Προς την κατεύθυνση αυτή, λοιπόν, στις 13 Ιουλίου, η κα Καλλιόπη Βουρλιώτου (στέλεχος του υπουργείου Υγείας), που έχει οριστεί Στατιστικός Επικεφαλής εξέδωσε εγκύκλιο, με την οποία ουσιαστικά κηρύσσεται η έναρξη της διαδικασίας για την πιστοποίηση της μεθοδολογίας συγκέντρωσης των στατιστικών στοιχείων.

Η εγκύκλιος εστάλη σε ένα κάρο φορείς, όπως ΥΠΕ, ΕΟΦ, ΣΕΥΥΠ, ΕΚΕΠΥ, ΕΣΔΥ, ΕΟΠΥΥ, ΚΕΕΛΠΝΟ, ΟΚΑΝΑ κλπ. Συνολικά σε 49 φορείς, εποπτευόμενους από το υπουργείο Υγείας.

Προσέξτε όμως τώρα. Η εγκύκλιος δεν εστάλη στα νοσοκομεία. Υπάρχει ειδική αναφορά ότι εστάλη στις επτά Υγειονομικές Περιφέρειες «με την παράκληση να αποστείλουν την παρούσα στα Ν.Π.Δ.Δ., καθώς και στα ΠΕΔΥ συμπεριλαμβανομένου και των Μονάδων ΠΕΔΥ ( πρώην ΙΚΑ) εποπτείας τους καθώς επίσης και στα Κέντρα Ψυχικής Υγείας ( Κ.Ψ.Υ.) τα λειτουργούντα ως παραρτήματα των Γενικών Νοσοκομείων»…

Και ερχόμαστε στο φιάσκο: Στην εγκύκλιο ζητείται από τους υπεύθυνους σε κάθε φορέα να αποστείλουν σε ηλεκτρονική μορφή διάφορα, στατιστικά δεδομένα μέχρι την Παρασκευή 11 Αυγούστου.

Εδώ η γραφειοκρατία έκανε το θαύμα της. Για παράδειγμα η 1η Υγειονομική Περιφέρεια κοινοποίησε την εγκύκλιο σε όλα τα νοσοκομεία των Αθηνών στις 10 Αυγούστου και στα νοσοκομεία το έγγραφο έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου στις 11 του μηνός! Δηλαδή, τα νοσοκομεία έλαβαν γνώση την ημέρα λήξης της προθεσμίας…

Όπως έχετε ήδη αντιληφθεί, η προθεσμία πήγε περίπατο. Και όχι μόνο αυτό. Στα περισσότερα νοσοκομεία, μεγάλο μέρος του προσωπικού απουσίαζε σε διακοπές και σύμφωνα με τις πληροφορίες ούτε ένα μεγάλο νοσοκομείο δεν έχει στείλει τα στοιχεία που έχουν ζητηθεί! Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά… σε αρκετά νοσοκομεία το προσωπικό σηκώνει τα χέρια ψηλά, επικαλούμενο φόρτο εργασίας και άγνοια των επιμέρους διαδικασιών!

Εύλογα λοιπόν γεννιούνται πολλά ερωτήματα για το σχεδιασμό και την προετοιμασία των υπευθύνων του υπουργείου Υγείας. Η ουσία είναι ότι θα υπάρξει εκ νέου καθυστέρηση στην πιστοποίηση των διαδικασιών (ήταν να γίνει εδώ και 2 χρόνια), με ορατό πλέον τον κίνδυνο το θέμα να τεθεί στις καλένδες.

Αποδεικνύεται ακόμη για πολλοστή φορά ότι στο ελληνικό δημόσιο τα πράγματα δεν προχωρούν με την αποστολή εγκυκλίων υπό τη μορφή φιρμανιών της Υψηλής Πύλης… Χρειάζεται επιτόπια ενημέρωση των αρμοδίων υπαλλήλων και γιατί όχι αξιοποίηση ιδιωτών-συμβούλων στην εκπαίδευση των δημοσίων υπαλλήλων.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες των νοσοκομείων είναι γεμάτες από υπαλλήλους ΥΕ και ΔΕ, οι οποίοι είναι φύσει αδύνατον να ανταποκριθούν σε τέτοιου είδους αλλαγές. Πόσοι άραγε έχουν προσληφθεί στα νοσοκομεία ως τραπεζοκόμοι και τραυματιοφορείς και στην πορεία μετακινήθηκαν σε διοικητική θέση; Για αυτά φυσικά ούτε λέξη από την ΠΟΕΔΗΝ…

ΠΗΓΗ:https://virus.com.gr/

 

Τα βρώμικα παιχνίδια για την πώληση του Ντυνάν και το κουκούλωμα του σκανδάλου

Τα βρώμικα παιχνίδια για την πώληση του Ντυνάν και το κουκούλωμα του σκανδάλου

Όσο περνούν οι συνεδριάσεις της Εξεταστικής για τα σκάνδαλα στο χώρο της Υγείας, τόσο πιο σαφές γίνεται, ότι η Επιτροπή διεξάγεται για το θεαθήναι. Για να είμαστε ακριβείς, η Εξεταστική γίνεται για να μην... γίνει απολύτως τίποτα.

Παρακολουθώντας τις καταθέσεις των μαρτύρων για το σκάνδαλο του εκπλειστηριασμού του Ερρίκος Ντυνάν -μάλιστα έχουν ήδη καταθέσει κάποιοι εκ των πρωταγωνιστών όπως Μαρτίνης, Λοβέρδος, Γεωργιάδης- μπορεί εύκολα να γίνει αντιληπτό ότι, πίσω από τις πλάτες των ασφαλισμένων και του ελληνικού λαού παίχτηκαν βρώμικα παιχνίδια και συναλλαγές.
Αυτό που επίσης γίνεται αντιληπτό, είναι ότι όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα επιδίδονται σε κινήσεις πολιτικού τακτικισμού, πετώντας ο ένας την ευθύνη στον άλλον, προκειμένου να μην αποδειχθεί τι πραγματικά συνέβη με την πώληση του Ερρίκος Ντυνάν και τη διαγραφή των υπέρογκων χρεών.
Ως προς το τελευταίο ζήτημα, πάντως, αποκαλυπτικός ήταν ο πρώην υπουργός Υγείας και αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος κατέθεσε στην Επιτροπή την Τετάρτη (26/07/2017), σε μια συνεδρίαση υψηλών τόνων. Απαντώντας σε ερώτηση για το μνημόνιο μεταξύ Ντυνάν, Τράπεζας Πειραιώς και υπουργείου Υγείας, παραδέχτηκε ότι η ρήτρα εμπιστευτικότητας εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της τράπεζας, για να διεξαχθεί ο πλειστηριασμός ομαλά, οι υπόλοιποι πιστωτές να μην κινητοποιηθούν και τρέξουν να διεκδικήσουν τα περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ που τους όφειλε το νοσοκομείο, ώστε η τράπεζα να μην αναγκαστεί να τους πληρώσει...
«Το μνημόνιο ήθελα να το δημοσιεύσω. Το θεωρούσα τεράστια επιτυχία» δήλωσε, καθώς όπως επαναλάμβανε, πρόσφερε την «καλή του υπηρεσία» στην υπόθεση Ντυνάν, αφού το νοσοκομείο δεν έκλεισε και οι θέσεις εργασίας δεν χάθηκαν.
Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι και ο Ανδρέας Λοβέρδος υποστήριξε στη δική του κατάθεση ότι έκανε ό,τι μπορούσε για να σωθούν οι θέσεις εργασίας και να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους και ότι ως «έσχατο φάρμακο» έφερε την τροπολογία η οποία επέτρεψε την πώληση του νοσοκομείου.
Διαβάστε εδώ
Ο κ. Γεωργιάδης παραδέχτηκε επίσης, ότι πέραν του πλειστηριασμού, η άλλη λύση ήταν να περάσει το Ερρίκος Ντυνάν στο δημόσιο. Ωστόσο, θεωρούσε τη λύση αυτή λανθασμένη, καθώς θα πέρναγαν και τα υπέρογκα χρέη του. «Άρα θα πληρώναμε και τους προμηθευτές» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «ήταν και η εποχή του πάρτι, όπως είπαμε προηγουμένως». Νωρίτερα, είχε υπερασπιστεί τα μέτρα που πέρασε ως υπουργός Υγείας για τον περιορισμό των δημοσίων δαπανών και δη για το φάρμακο, όπως οι οριζόντιες μειώσεις των τιμών και το clawback, «γιατί είχαν βγάλει πολλά λεφτά παράνομα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ δήλωσε ότι, αν το δημόσιο αποφασίσει να πάρει σήμερα το Ντυνάν, θα είναι ωφελημένο, καθώς «θα το κάνει με πολύ λιγότερα λεφτά, γιατί δεν θα πληρώσει τους προμηθευτές. Εξακολουθεί να είναι λάθος» κατά τον κ. Γεωργιάδη, εκτός «κι αν κλείσει κάποιο μεγάλο νοσοκομείο της Αττικής».
Εντύπωση πάντως, προκαλεί το όψιμο ενδιαφέρον της ΝΔ για το ενδεχόμενο να ενταχθεί σήμερα το Ερρίκος Ντυνάν στο ΕΣΥ, άποψη την οποία επαναλαμβάνουν συχνά πυκνά οι εκπρόσωποι της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Εξεταστική. Κατά τα άλλα, κόπτονται να αποδείξουν ότι το νοσοκομείο, όταν ήταν Κοινωφελές Ίδρυμα, λειτουργούσε με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δηλαδή ως ιδιωτική κλινική, γιατί αυτό «δικαιολογεί» την επιλογή της πώλησής του και «αθωώνει» τους χειρισμούς των πρώην υπουργών της ΝΔ.
Σε παρόμοια γραμμή κινείται και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, με την κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου να κάνει ό,τι μπορεί για να βγάλει «ασπροπρόσωπο» τον Ανδρέα Λοβέρδο. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι προς υπεράσπιση του κ. Λοβέδρου προσέτρεξε χθες ο Άδωνις Γεωργιάδης, χαρακτηρίζοντας τη θητεία του στο υπουργείο Υγείας «εξαιρετική». «Ωραία, λοιπόν, ο Άδωνις Γεωργιάδης λέει: Ζήτω ο Ανδρέας Λοβέρδος» σχολίασε χαρακτηριστικά το μέλος της Επιτροπής και ανεξάρτητος βουλευτής, Νίκος Νικολόπουλος.
Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να αποδείξει το αντίθετο, ότι δηλαδή υπερίσχυε ο κοινωφελής -δημόσιος με την ευρύτερη έννοια- χαρακτήρας του ιδρύματος, ώστε να καταλογιστούν ευθύνες στους πρώην υπουργούς της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Η προσπάθεια αυτή, όμως, φαίνεται σαν δίνει «ελαφρυντικά» στον προφυλακισμένο πρώην πρόεδρο του Ντυνάν και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Ανδρέα Μαρτίνη, την εγκληματική διαχείριση του οποίου, τόσο στο Ντυνάν όσο και στον ΕΕΣ έχει αποκαλύψει με συνεχή δημοσιεύματα το Newsbomb.gr.
Εν ολίγοις, κάθε πλευρά επιλέγει να δει μία μόνο πλευρά από το πολυεπίπεδο σκάνδαλο του «Ερρίκος Ντυνάν» για χάρη των πολιτικών τακτικισμών. Η αποκάλυψη της αλήθειας, όμως, πρέπει να είναι ολόπλευρη, ώστε ολόπλευρη να είναι και η απόδοση ευθυνών και όχι επιλεκτική, κατά πώς βολεύει την αντιπαράθεση μεταξύ των κομμάτων ή το σημερινό συσχετισμό...

ΠΗΓΗ:http://www.onmed.gr

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας
28ης Οκτωβρίου 43 Λάρισα 41223
Τηλ.2410287777 - 2410236036
Φαξ:2410287777

Website: http://www.isli.gr

 

 Email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να το δείτε.
 ------------
 Σας ενημερώνουμε οτι τα γραφεία του ΙΣΛ θα είναι ανοικτά προς εξυπηρέτηση ως εξής:
Δευτέρα εως Παρασκευή πρωί 09:00-14:00
Δευτέρα-Τετάρτη απόγευμα 18:00-20:00

 

"ΒΙΟΠΟΛΙΣ ΥΠΟΔΟΧΕΥΣ"

viopolis ypodoheus

Ημερολόγιο δημοσιεύσεων

Σεπτέμβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική ΑΡΘΡΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ